ASSAI: Contractele dintre asigurători – service-uri partenere afectează calitatea lucrărilor

Contractele dintre asigurători și service-urile auto partenere au repercusiuni grave asupra consumatorilor, reclamă Asociația Societăților de Service Auto Independente (ASSAI).

foto: Jean-Mihai Pâlșu

Iată precizările, în comunicatul remis redacției:

“ASSAI atrage atentia tuturor pagubitilor RCA si asiguratilor CASCO asupra faptului ca repararea autovehiculelor in baza unei polite RCA sau CASCO in cadrul unitatilor service partenere ale firmelor de asigurari afecteaza semnificativ calitatea lucrarilor de reparatii, din urmatoarele motive:

  • contractele de reparatie dintre unitatile service si asiguratori contin discounturi semnificative la piesele folosite in reparatii, situatie care face imposibila folosirea de piese noi, originale sau de calitate. Discountul variaza in functie de anul de fabricatie al autovehiculului, marca acestuia si poate ajunge chiar si la 70% in relatia dintre service-urile partenere si anumiti asiguratori.

Exemplu: unitatea service, atunci cand repara o masina marca Opel, este obligata prin contract de catre asigurator sa acorde un discount de 38% din valoarea pretului de lista al piesei orginale, situatie care face imposibila achizitia si montarea unei piese originale si de calitate.

  • contractele de reparatie dintre unitatile service si asiguratori contin discounturi la materialele de vopsitorie intre 20 si 70% fata de pretul de lista al vopselei de calitate. Consecinta folosirii unei vopsele ieftine si de calitate slaba o reprezinta exfolierea acelei vopsele dupa 7-10 spalari ale autovehiculului.
  • un tarif orar de 55 de lei + TVA practicat de catre asiguratori cu unitatile service partenere nu acopera costurile salariale ale unor angajati buni, unitatea service avand si alte costuri ridicate cum ar fi: curent, gaz, aplicatii informatice, leasing, chirie, rate la banci, taxe, impozite, etc

Multa lume isi pune problema cum poate supravietui un service auto partener in aceste conditii de preturi reduse la manopera, acordarea acestor discount-uri uriase la piese si materiale de vopsitorie. Raspunsul este simplu: profitul vine din repararea unei piese care este facturata ca fiind inlocuita, folosirea unor piese din dezmembrari in locul unor piese noi sau folosirea celor mai ieftine piese din piata, pentru a putea include si un profit, fara a depasi costurile decontate de catre asigurator.” – a declarat Dan Barbu, presedinte interimar ASSAI.

ASSAI recomanda tuturor pagubitilor RCA si asiguratilor CASCO sa isi repare masinile in service-uri auto care nu au contracte de decontare directa cu firmele de asigurari si sa solicite unitatii reparatoare la finalul reparatiei urmatoarele:

  • piesele avariate care au fost inlocuite sa fie prezentate clientului pentru a fi verificate ca fiind inlocuite atat in devizul de reparatie, precum si in factura de reparatie.Clientul poate solicita si primi piesele avariate, acestea fiind proprietatea clientului.
  • ambalajul pieselor noi inlocuite, pentru ca clientul sa poata verifica provenienta si calitatea pieselor inlocuite;
  • codul pieselor inlocuite sa fie inscrise in factura de reparatie si devizul de reparatie. Codul piesei confirma daca o piesa este originala (OE) sau after-market (AM);
  • certificatul de garantie al pieselor inlocuite;
  • certificatul de garantie pentru lucrarile de vopsitorie;
  • certificatul de garantie pentru manopera de reparatie a pieselor”.

Atat asiguratorii, cat si unitatile reparatoare partenere ale acestora nu informeaza transparent si corect clientul cu privire la modul in care cele doua parti s-au inteles sa il despagubeasca. Cu cat calitatea lucrarilor de reparatie este mai joasa, cu atat profitul celor doua societati partenere este mai mare. Culmea este ca cele doua societati partenere isi datoreaza existenta si dezvoltarea tocmai celui pe care il prejudiciaza, clientului lor”, a conchis Dan Barbu, presedinte interimar ASSAI.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.