Calea ferată Craiova-Drobeta Turnu Severin (3 loturi), la reabilitare

Primele trei loturi din tronsonul de cale ferată Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeș (226 km) intră la licitație pentru reabilitare. Proiectul de investiții, pentru care sunt alocați 10,5 miliarde de lei (fără TVA) din fonduri europene prin Programul Transport, a fost împărțit în 6 loturi.

Pentru primele 3 loturi, au fost transmise documentațiile spre SEAP, în 15 martie, pentru validare, a anunțat ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu. Cele 3 loturi au o lungime însumată de 123,47 km de cale ferată modernă și o valoare totală estimată de 5,63 miliarde de lei (fără TVA).
 
Lotul 1 Craiova-Filiași (37,97 km) are o valoare estimată de 1,4 miliarde de lei (fără TVA) și trebuie finalizat în 54 de luni (12 luni proiectare și 42 de luni execuție lucrări).
 
Lotul 2 Filiași-Igiroasa (44,26 km) are o valoare estimată de 1,14 miliarde de lei (fără TVA) și trebuie finalizat în 60 luni (12 luni proiectare și 48 de luni execuție lucrări).
 
Lotul 3 Igiroasa-Drobeta Turnu Severin (41,23 km) are o valoare estimată de 3,08 miliarde de lei (fără TVA) și trebuie finalizat în 72 luni (12 luni proiectare și 60 de luni execuție lucrări). Pe acest lot va fi construită și o variantă nouă de traseu, care va asigura relația între stațiile Balota, Prunișor și Drobeta Marfă. Între stațiile Prunișor și Drobeta-Turnu Severin Est, este prevăzută construirea unui tunel de cale ferată dublă, în lungime de 6,1 km.
 
Va fi dublată linia CF pe relațiile Strehaia-Ciochiuța, Ciochiuța-Tâmna, Tâmna-Igiroasa, Igiroasa-Prunișor, dar și în stațiile Igiroasa și Ciochiuța. Vor fi construite noi variante de traseu pe relațiile Igiroasa-Prunișor Nouă, Prunișor-Drobeta Est Nouă, Drobeta Est Nouă-Drobeta Mărfuri, Drobeta Est Nouă-Dudașu.
 
Vor mai fi montate panouri fonoabsorbante pe o distanță de 4.750 m, vor fi modernizate instalațiile de semnalizare/centralizare/telecomunicații, va fi implementat sistemul european de management al traficului (ERTMS) și vor fi montate bariere automate la trecerile la nivel.
 
Pe traseu, vor mai fi reabilitate sau construite:
– 16 stații
– 48 de poduri
– 87 de podețe
– 18 pasaje inferioare și superioare
– 1 viaduct cu cale dublă în lungime de 900 m (peste Valea Baran)
– 16 treceri la nivel cu calea ferată
– 4 noi puncte de oprire.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.