Ciucă, în vizită la Ford Otosan Craiova: „Primul autovehicul complet electric, în 2024”

Premierul Nicolae Ciucă a vizitat, în 5 iulie, uzina Ford Craiova după transferul acesteia către Ford Otosan, ce vizează în principal producerea de alte patru noi tipuri de autovehicule, dintre care unul complet electric, începând cu anul 2024.

„Discutăm despre un transfer al fabricii de automobile Ford Craiova către compania Ford Otosan. Este un transfer care vine cu o investiţie de 490 de milioane de euro în următorii trei ani. Este o investiţie care vizează în mod deosebit producerea de alte patru noi tipuri de vehicule şi ceea ce este de subliniat este că începând cu anul 2024 va fi produs primul autovehicul complet electric”, a declarat premierul.

Nicolae Ciucă a arătat că discuţiile cu preşedintele Ford Europa, cu managerul Ford Otosan şi cu staff-ul tehnic al celor două companii au fost foarte bune.

„Am înţeles foarte bine care sunt proiectele, care sunt bazate pe o viziune de dezvoltare, în perioada următoare, a fabricii Ford de la Craiova şi intenţiile de investiţii şi de dezvoltare pe orizontală pentru tot ceea ce înseamnă nevoia de a asigura coerent producerea de autovehicule în Craiova”, a precizat prim-ministrul.

Toate aceste investiţii noi vin cu o serie întreagă de obligaţii, de angajamente, pe bază de dialog, la nivelul Guvernului, pentru a susţine tranziţia de la motoarele pe combustie la motoarele complet electrice, a mai spus Ciucă.

„Practic, prin această investiţie, Ford Craiova vine şi sprijină proiectele guvernamentale pentru a ne atinge obiectivele asumate la nivelul UE pentru o tranziţie verde, pentru a reuşi să asigurăm ca din anul 2035 să producem autovehicule şi să folosim autovehicule care vor avea emisii de dioxid de carbon zero şi, de asemenea, ne ajută ca pe orizontală să putem să dezvoltăm capacităţi de producţie care să sprijine acest întreg demers al sectorului de business din România”, a adăugat el.

Investiţia reprezintă o întărire a prezenţei Ford în Craiova: „Este vorba de o intensificare şi o dezvoltare a capacităţii de producţie. Dacă astăzi există în plan să se producă aproximativ, sper să nu greşesc, 150.000 de vehicule pe an, anul viitor angajamentul este să producă 172.000 de vehicule, 200.000, ceea ce este un lucru îmbucurător – noi sperăm să produceţi şi mai mult, 300.000 dacă este posibil – atât în ceea ce priveşte menţinerea atenţiei pentru dezvoltarea industriei auto în România, de asemenea pentru dezvoltarea industriei de automotive în România, pentru că am aflat astăzi că există o dezvoltare pe orizontală foarte consistentă”.

Prim-ministrul a arătat că reprezentanţii Ford Craiova şi Ford Otosan au ridicat problema dezvoltării infrastructurii pentru maşinile electrice.

„La nivelul Guvernului există un angajament asumat prin PNRR astfel încât la finele anului 2026 să realizăm 18.000 de staţii de încărcare – 13.000 sunt din fonduri europene, 5.000 vor fi finanţate de la bugetul de stat”, a adăugat Nicolae Ciucă.

Premierul a precizat că managerul general al Ford Otosan a solicitat un dialog în perioada următoare în ceea ce priveşte venirea în România a altor investitori – parteneri ai acestei companii.

„Avem această deschidere şi sprijinim toate aceste demersuri şi este foarte important să subliniem că acest demers se încadrează foarte bine în demersurile Guvernului pentru protejarea economiei şi, în mod special, pentru protejarea locurilor de muncă, iar prin planul de astăzi am putut să observăm că există în intenţie dezvoltarea a încă 600 de locuri de muncă la nivelul companiei Ford Craiova”, a declarat Ciucă.

El a apreciat colaborarea cu SUA şi Turcia: „Angajamentul oficialilor, atât americani, cât şi turci este acela de a continua să identificăm noi oportunităţi pentru a întări şi dezvolta relaţiile noastre economice, parteneriatele noastre strategice. Este un exemplu cât se poate de elocvent că la nivelul României se poate crea un pilon de stabilitate cu trei suporţi foarte bine angajaţi în ceea ce înseamnă relaţia strategică între state partenere şi prietene”.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.