Coridorul Marea Caspică-Marea Neagră-Portul Constanța, ruta către Europa

Forumul „Coridorul Marea Caspică-Marea Neagră-Portul Constanța, ruta către Europa”, organizat de Constanța Port Business Association (CPBA), în colaborare cu Ambasada Kazakhstanului în România, s-a dovedit un eveniment de succes.

Precizările USER:

După cum se știe, războiul care se desfășoară în Ucraina a afectat comerțul și transportul dintre Asia și Europa. Tot mai mulți operatori de transport feroviar și intermodal, dar și clienți ai acestora, aleg Middle Corridor ca alternativă la ruta prin Rusia, pentru transportul mărfurilor între cele două continente. România și statele Uniunii Europene au ocazia să atragă volume considerabile de marfă, Portul Constanța fiind un punct regional esențial pentru conexiunea cu rețelele de transport din zona Caspică, aspecte pe care evenimentul organizat și-a propus să le dezbată.

În cadrul acordului de parteneriat, USER a răspuns invitației CPBA de a participa la acest forum, cu atât mai mult cu cât este membru partener al Asociației Ruta Internațională de Transport Trans-Caspică (TITR – Middle Corridor) și se preocupă de promovarea acestei rute de transport intermodal.

Evenimentul a reunit peste 70 de companii din Portul Constanța (traderi, transportatori, societăți de expediții și linii maritime de transport), comunitatea oamenilor de afaceri din Kazakhstan, Azerbaijan, Georgia, reprezentanții ambasadelor acestor țări la București, precum și ai ambasadelor Serbiei, Ungariei și Statelor Unite ale Americii, oficialități române, reprezentanți ai administrației locale.

Conferința a fost deschisă cu discursul preşedintelui CPBA şi director COMVEX, Viorel Panait, care a precizat: „Avem capacitatea să creștem traficul, avem entuziasmul să o facem și avem încredere că, aducând toți acești factori într-o manieră foarte pragmatică, vom putea pune în mod real România pe o hartă a traficului internațional de mărfuri.”

A urmat Corina Martin, consulul onorific al Republicii Kazahstan la Constanța, co-organizator al evenimentului: „Contextul în care ne aflăm actual, în urma conflictului din Ucraina, oferă Portului Constanța oportunități majore pe care, de altfel, noi aici am vrut să le punem în lumină. Este extrem de important pentru a dezvolta Coridorul Mijlociu, pentru a permite și a facilita transportul de energie și, desigur, de mărfuri din bazinul Mării Caspice către Europa de Vest.”

Câțiva reprezentanți ai autorităților române au subliniat rolul Portului Constanța pe Middle Corridor, ca o conexiune între Marea Caspică, Marea Neagră și Europa:

  • Florin Spătaru – ministrul Economiei din România
  • Mihnea Drumea – consilier al prim-ministrului Nicolae Ciucă
  • Magdalena Grigore – secretar general TRACECA – Ministerul Transporturilor din România
  • Alexandru Nazare – fost ministru al Transporturilor și al Finanțelor din România.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.