COTAR acuză Euroins de încălcarea legii: Sute de mașini blocate, nereparate

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) acuză societatea de asigurari Euroins că le-a impus angajaților o  procedura internă „care încalcă dispozițiile legale în materie de RCA și afectează grav drepturile și interesele transportatorilor”. 

Iată nota internă a Euroins și precizările COTAR transmise redacției:

„COTAR atrage atenția asupra gravității acestor indicații din partea conducerii EUROINS, care îndeamnă angajații să încalce legea, astfel încât aceștia sunt determinați să îndeplinească în mod defectuos un act prin care aduc atingere drepturilor și intereselor legitime ale persoanelor prejudiciate. În multe situații, transportatorii au și calitate de persoane păgubite, ca urmare a producerii unor evenimente rutiere, iar obiectul nostru de activitate este transportul. Cu autovehiculele noi ne câștigăm pâinea, iar dacă Euroins refuză să facă constatările în termenul legal și cu respectarea dispozițiilor legale, se întârzie implicit efectuarea reparațiilor, mașinile fiind blocate în service până la efectuarea constatării, de către inspectorii Euroins. 

Daca veți suna la Euroins, veți constata că nu știu când pot face constatatarea pentru un autovehicul nedeplasabil. Acest lucru este foarte grav și cerem de urgență ca ASF să ia măsuri. Prin notele interne Euroins, nu numai că se încalcă dispozițiile legale, ci creează în sarcina noastră, a păgubiților, obligații care nu sunt prevăzute de lege, cum ar fi prezentarea de către păgubiți doar în centrele de constatare ale Euroins, pentru efectuarea constatărilor. 

Fiecare păgubit are dreptul să-și alegă în mod liber unitatea reparatoare pentru efectuarea reparațiilor. Singurele obligații ale păgubiților pentru efectuarea constatării avariilor sunt cele prevăzute de art. 18, alineat 5), din Norma 20/2017, și anume să permită accesul asiguratorului RCA la bunul avariat și să asigure condițiile necesare în vederea efectuării constatării. Restul obligațiilor, pentru ca o constatare a daunelor să fie efectuată, revine societății de asigurare RCA. 

Prin urmare, asiguratorul RCA este obligat să efectueze constatarea în 3 zile de la avizarea daunei (art. 18 alineat 4), iar singurele obligații ale păgubitului sunt cele prevăzute la alineatul 5) al aceluiași articol. Astfel, solicităm, pe această cale, reprezentanților Euroins să respecte legea și să efectueze urgent toate constatările daunelor, deoarece sute de autovehiculele sunt blocate în service-uri, nereparate, iar în scurt timp vom fi nevoiți să protestam, pentru că nu ne mai putem desfășura activitatea din cauza Euroins, care încalcă legea.

O altă indicație din notele interne ale Eurois este că, la constatarea daunelor, i se va comunica „verbal” pagubitului suma din calculatie. De ce verbal ? Aveti ceva de ascuns? Legea spune că se comunică în scris. „Facturile de închiriere auto vor fi acceptate numai dacă factura de reparație conține mai mult de 8 ore de manoperă”. Aceasta este o altă indicație dată angajaților Euroins.  

Rugăm ASF să facă urgent control la Euroins, întrucât societatea de asigurări încalcă foarte grav dispozițiile legale în materie de RCA, indicând și angajaților să procedeze în acest fel. Îi îndeamnă să încalce legea, iar dacă angajații refuză să încalce legea, probabil sunt sancționați pentru nerespectarea notei interne. ASF, ANAF, CONSILIUL CONCURENȚEI, organele abilitate ale statului, vă rugăm să nu asistați în mod pasiv la aceste nereguli și să luați măsuri urgente!”.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.