COTAR: Prelungirea plafonării tarifelor RCA e o păcăleală!

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) atrage atenția asupra faptului că prelungirea plafonării tarifelor RCA „e o păcăleală”.

Precizările transmise ZIUA CARGO:

„Prelungirea plafonării tarifelor RCA nu ajută, de fapt, cu nimic, dar creează și probleme. Deși s-a văzut că prețurile cresc indiferent de plafonare, companiile de asigurări vor avea ocazia să dubleze prețurile, la finalul perioadei de așa-zisă plafonare, sub pretextul că până atunci nu au fost creșteri de tarif.

Pe de altă parte, tipul acesta de intervenție alungă atât actualii investitori din piața de asigurări, cât și pe cei interesați să intre în piața din România, ceea ce va face să rămână pe piață doar actualii „rechini” care vor avea monopol și vor crește prețurile oricât vor dori. Continuarea prelungirii plafonării tarifelor RCA reprezintă o mare greșeală! E nevoie de un calcul corect al prețului RCA.

Am transmis aseară domnului Ministru Boloș punctrul nostru de vedere privind prelungirea plafonarii tarifelor RCA la prețurile practicate de fiecare asigurator în martie 2023. Ne opunem ferm oricăror măsuri care vor adânci problemele existente în piața asigurărilor de răspundere civilă auto din România. Așa-zisa plafonare este o  măsură pe care o vedem deosebit de periculoasă dacă e făcută la tarifele de referință afițate de ASF.

Această măsură va da ocazia unor jucători din piața de asigurări să justifice un viitor faliment care va fi plătit tot de către asigurați, ca și precedentele.

Deși pare un ajutor oferit românilor, de fapt, o asemenea măsură nu creează niciun beneficiu real consumatorilor de asigurări din România, lucru care a fost evident în perioada în care a fost aplicabilă așa-zisa plafonare, când tarifele RCA practicate de asigurători au crescut cu zeci de procente față de tarifele anterioare. ASF a asistat neputincioasă la aceste creșteri.

Ba mai mult. la sfârșitul lunii ianuarie, asigurătorii au găsit modalitatea de a se apropia cât de cât de valoarea tarifului de referință, la autovehiculele peste 16t, umblând la cifrele din faimoasa formulă de calcul. Astfel, în loc să mai plătim la B1-B8 tarife de 15.000-17.000 lei, se achită în jur de 9.500 lei. Din martie anul trecut, până în februarie anul aceasta, peste hotărârea de guvern pentru plafonare, asigurătorii au încasat de la noi acele sume fabuloase, iar la persoane fizice, în perioada de plafonare au crescut tarifele cu 8-10%.

Suntem la cheremul asigurătorilor care scad sau cresc tarifele RCA după bunul plac.

În același timp, orice plafonare a prețurilor impusă de autorități – dar nu la tariful de referință calculat și afișat pe site-ul ASF, nu ajută pe nimeni, fiind doar pentru a da senzația că executivul a intervenit pe piața de asigurări, pentru a-i proteja pe români. Ceea ce se va întâmpla după această perioadă va fi un dezastru.

Este prioritar pentru ASF să identifice soluții care să încurajeze intrarea unor noi jucători serioși pe segmentul asigurărilor RCA, cu consecința creșterii concurenței sănătoase pe această piață, în beneficiul consumatorilor, și nu să descurajeze potențiali noi investitori, prin măsuri populiste care încalcă principii constituționale și europene. Ar putea intra pe piața din România asigură serioși care să ofere tarife corecte, la vlaoarea tarifelor de referință, cu respectarea pricipiilor de bonnus-mallus.

Ne dorim cu toții stabilitate și predictibilitate, într-o piață care a fost afectată de falimente răsunătoare, falimente care tot din motive populiste, greșit înțelese, nu au fost împiedicate la timp! Este timpul să prioritizăm adoptarea unor soluții inteligente și eficiente, care să protejeze în mod adecvat drepturile și buzunarele șoferilor români și consumatorilor de asigurări.

COTAR solicită Guvernului României să respingă orice propunere de prelungire a plafonării tarifelor RCA pe piața locală, dacă nu se face la tariful de referința afisat de ASF!”.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.