Daimler Mobility și Visa, parteneriat pentru comerțul digital la bord

Daimler Mobility și Visa încheie un parteneriat tehnologic global pentru a integra simplu și comod comerțul digital la bordul mașinii. Începând cu primăvara anului 2022, tehnologia Visa va permite clienților Mercedes-Benz din Europa să plătească pentru bunuri și servicii din mașină, folosind amprenta digitală. Daimler își propune să transforme mașina într-un dispozitiv de plată prin inițierea autentificării  cu doi factori. 

Precizările transmise ZIUA CARGO:

În urma unui nou parteneriat tehnologic la nivel global între Daimler Mobility și Visa, Daimler va oferi plăți „native” în mașină. Datorită serviciului Visa’s Delegated Authentication, vehiculul însuși devine un dispozitiv de plată care permite autentificarea biometrică, ceea ce înseamnă că introducerea parolelor sau necesitatea folosirii dispozitivelor mobile pentru autentificarea plăților ar putea deveni în curând o chestiune de domeniul trecutului. 

Începând cu primăvara anului 2022, clienții Daimler din Marea Britanie și Germania vor putea face plăți folosind un senzor de amprentă din mașină, funcționalitate care urmează să fie introdusă și pe alte piețe europene. Achizițiile pot fi apoi făcute direct prin unitatea principală a mașinii sau MBUX. Se așteaptă ca ulterior soluția să devină disponibilă și pe alte piețe la nivel global.

Plățile digitale realizate prin intermediul mașinii au devenit un aspect intrinsec al unei experiențe de lux oferită consumatorului. De exemplu, platforma globală de plăți a Daimler Mobility, numită Mercedes pay, le permite clienților să cumpere direct de la bordul mașinii bunuri și servicii, inclusiv serviciile Mercedes me, precum și să plătească pentru combustibil sau parcare.

„Suntem încântați să lansăm prima soluție nativă de plăți la bordul mașinii împreună cu partenerul nostru Daimler Mobility. Nu e întâmplător faptul că atât proiectul pilot, cât și acțiunile inițiale de lansare au loc în Europa, un centru al inovației la nivel mondial în zona plăților și în industria auto. Acesta este un exemplu concludent al modului în care liderul mondial în plăți digitale și compania care a inventat automobilul își pot uni tehnologiile pentru a crea următoarea generație de soluții inteligente în sectorul mobilității auto, oferind șoferului și pasagerilor o experiență comercială cu totul nouă, la bordul unei mașini conectate”, a declarat Antony Cahill, director general adjunct și responsabil pentru piețele europene în cadrul Visa. 

„Mercedes Pay este centrul nostru de competență în plăți auto, prin care oferim consumatorilor din întreaga lume servicii digitale perfect integrate în ecosistemul Mercedes-Benz. În parteneriat cu Visa, Daimler își propune să ofere soluții native de plăți la bordul mașinii care răspund cerinţelor de autentificare prin doi factori într-un mod sigur și ușor de folosit. Nimic nu e mai confortabil decât autorizarea unei plăți prin intermediul amprentei digitale. O experiență de lux oferită clienților include, desigur, și aspectul siguranței, și facem acest lucru și prin integrarea soluțiilor native de plată la bordul mașinii. Oferim siguranță clienților nu numai  în ceea ce privește experiența condusului, ci și în ceea ce privește plățile”, a declarat Franz Reiner, director general, Daimler Mobility.   

Tehnologia din spatele comerțului digital la bordul mașinii 

Mercedes pay este o componentă a strategiei de mobilitate și digitalizare a Daimler și un segment de business al Daimler Mobility. Daimler va fi prima companie auto din lume care integrează Visa Cloud Token Framework în vehiculele sale. Visa Cloud Token Framework este o tehnologie de securitate bazată pe cloud care permite mai multă flexibilitate pe o varietate de dispozitive, deoarece Visa Cloud Tokens protejează și elimină informațiile confidențiale privind plata prin transformarea datelor în token-uri și stocarea lor în siguranță. Tehnologia permite, de asemenea, interconectarea mai multor dispozitive în interiorul mașinii și în afara ei, care sunt apoi integrate cu datele contului bancar al utilizatorului.

Acest lucru îmbunătățește considerabil experiența de plată, întrucât consumatorul nu mai trebuie să introducă datele cardului pentru a face o achiziție sau să treacă de la un dispozitiv la altul pentru a autentifica plățile.

Soluția va fi folosită pentru a iniția autentificarea cu doi factori. (Respectarea cerințelor privind autentificarea strictă a clienților (SCA) implică autentificarea cu doi factori, dintre următorii: ceva ce consumatorul știe (de exemplu, o parolă), ceva ce deține (de exemplu, un dispozitiv conectat) sau ceva ce ține de identitatea lui (de exemplu, date biometrice precum amprenta digitală). Daimler Mobility folosește serviciul de autentificare delegată Visa, făcând posibilă aplicarea SCA în numele băncii care a emis cardul.)

Viitor promițător pentru comerțul digital auto 

Numai în următorii doi ani, se estimează că numărul de mașini conectate va crește la peste 352 de milioane în întreaga lume , iar volumul total al plăților din mașină va ajunge la aproximativ 86 miliarde de dolari până în 2025.

Tendințele de mobilitate la nivel global precum automobilele electrice, car sharing, vehiculele autonome și mașinile conectate determină creșterea cererii de modalități de plată inovatoare la bordul mașinii. În prezent, pentru achiziția de servicii auto șoferul este nevoit de multe ori să se înregistreze pe un dispozitiv separat pentru a accesa o aplicație sau un website. Ambiția Daimler și Visa este de a permite acestor utilizatori să beneficieze de o experiență de plată confortabilă la bordul mașinii, extinzând totodată posibilitatea de a alege și calitatea experiențelor disponibile.

Daimler Mobility, pe scurt

Alături de Mercedes-Benz AG şi Daimler Truck AG, Daimler Mobility AG este una dintre cele trei divizii de afaceri ale Daimler AG. Are aproximativ 11.650 de angajaţi şi este specializată în soluţii financiare şi de mobilitate. Produsele sale variază de la leasing, finanţare şi produse de asigurare la sisteme inovatoare de gestionare a flotelor şi servicii de mobilitate bazate pe aplicaţii. În calitate de furnizor de servicii financiare, divizia de afaceri sprijină vânzările mărcilor auto ale grupului Daimler la nivel mondial.

În Germania, Mercedes-Benz Bank AG, care face parte din divizia Daimler Mobility, este una dintre cele mai importante bănci auto din ţară. Oferă celor aproximativ un milion de clienţi o marjă de manevră financiară, precum şi conturi call-money şi cu dobândă fixă în activitatea bancară directă. Gama de produse este completată de servicii de mobilitate flexibile, precum abonamentele Mercedes-Benz Rent şi EQ, care permit un acces simplu şi flexibil la mobilitate electrică.

Prin filiala sa Athlon, Daimler Mobility este reprezentată atât pe segmentul de gestionare a flotei comerciale, cât şi în leasingul de vehicule în Europa. Compania gestionează peste 400.000 de vehicule în total. În calitate de investitor strategic, Daimler Mobility participă şi la potenţialul de afaceri al soluţiilor de mobilitate digitală prin participaţiile sale. Accentul se pune pe implicarea sa în FREE NOW, SHARE NOW şi CHARGE NOW. Aceşti piloni combină serviciile de ride-hailing, car-sharing, mobilitate multimodală şi încărcarea automobilelor electrice.

Portofoliul Daimler Mobility conţine şi participaţii în serviciul de ride-hailing cu limuzine StarRides din China şi furnizorul de servicii de şofer şi concierge Blacklane. În 2020, Daimler Mobility a finanţat sau a închiriat aproximativ 50% din vehiculele vândute de Daimler la nivel mondial. Aceasta corespunde unui volum de contracte de 150,6 miliarde de euro. În 2020, divizia de afaceri a generat venituri de 27,7 miliarde de euro şi a realizat EBIT de 1,4 miliarde de euro. Daimler Mobility operează în 39 de ţări.

Despre Visa

Visa Inc. (NYSE:V) este lider mondial în domeniul plăților digitale. Misiunea noastră este să conectăm lumea prin intermediul celei mai inovatoare, fiabile și securizate rețele de plată – ajutând consumatorii, companiile și economiile să prospere. Rețeaua noastră globală de procesare a plăților, VisaNet, permite plăți sigure și fiabile în întreaga lume, având capacitatea de a procesa peste 65.000 de tranzacţii pe secundă. Concentrarea permanentă a companiei pe inovație este un catalizator pentru creșterea rapidă a comerțului electronic de pe orice dispozitiv conectat, pentru oricine, oriunde. Pe măsură ce lumea migrează dinspre formatul analogic către cel digital, Visa îşi utilizează brandul, produsele, oamenii, reţeaua şi dimensiunea pentru a remodela viitorul comerţului.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.