Electrificarea transportului greu din România. Oportunități și provocări

Scania a lansat un concept inovator de promovare a soluțiilor sustenabile pentru transportul de marfă. În cadrul evenimentelor „City Push”, organizate în perioada 21-23 septembrie, proiect adoptat de Scania România în premieră, producătorul a inițiat prima dezbatere despre electrificare și soluțiile inovatoare pentru companii. În cadrul proiectului, transportatorii au putut testa camioanele electrice și hibride Scania și au participat la discuții și întâlniri  – cu specialisti Scania si partnerii evenimentului CTE Trailers, Bridgestone, ABB, Fuchs si Scania Credit – care au ca obiectiv dezvoltarea domeniului.
 
Precizările transmise ZIUA CARGO:
 
Eforturile Scania pentru asumarea țintelor de mediu impuse de Uniunea Europeană se îndreaptă către susținerea unui transport electric sau alimentat cu combustibil alternativi. În această etapă, Scania dezvoltă programe și soluții pentru transportatorii care vor să achiziționeze vehicule nepoluante.
 
Deoarece în România nu se acordă încă subvenții pentru achiziția de camioane electrice, clienții pot apela cel mult la fonduri europene, dar procesul este îngreunat de  termenele mari de livrare. Condiția de a achiziționa camionul înainte de a primi rambursarea sumelor cheltuite din programe europene este cea mai mare problemă într-un astfel de proiect.
 
Reprezentanții Scania se așteaptă ca, din păcate, unele proiecte să nu se finalizeze din cauza termenului mare de livrare. Compania are o linie specială pentru camioanele electrice și încă există locuri în producție, pentru 2022, dar livrarea, în 90 de zile, cum solicită clienții care vor să apeleze la fonduri europene, nu este posibilă.
 
Deși România acordă printre cele mai mari subvenții pentru achiziția de autoturisme electrice, vehiculele comerciale, inclusiv camioanele, nu beneficiază de aceleași facilități, cu atât mai mult cu cât un camion poluează cât 10 autovehicule. Decizia de acordare a subvențiilor pentru transportul nepoluant este una de maximă importanță, iar autoritățile trebuie să vină în întâmpinarea consumatorului și a mediului de afaceri printr-o susținere concretă a proiectelor pentru dezvoltarea durabilă a transporturilor.
Experiența internațională Scania în negocierile privind atingerea obiectivelor de mediu este, probabil, unul dintre atuurile care ne determină să fim primii care solicită public schimbarea legislației în domeniu, prin acordarea de subvenții la achiziția camioanelor nepoluante. Demersurile noastre sunt susținute de întreaga companie și beneficiem de informațiile structurate și statisticile realizate la nivel european pentru a ne susține inițiativa. 
 
Evenimentele susținute în luna septembrie, cu o parte din companiile de transport care sunt pregătite și doresc să adere la un viitor al transporturilor sustenabil, reprezintă doar începtul unei ample inițiative pe care dorim să o implementăm și desfășuram în viitorul apropiat și îndepărtat. Suntem onorați că un număr atât de mare de transportatori s-au arătat interesați și dornici de schimbare și promitem că determinarea și curajul lor vor fi cu siguranță susținute cu toate eforturile de angajații Scania și partenerii noștri de nădejde.
 
Scania lansează noua platformă de motoare în linie
 

Cu o densitate mare de putere, o durată de viață semnificativ crescută și o reducere majoră a emisiilor de CO2, următoarea generație de motoare Scania în linie stabilește un nou standard în cadrul soluțiilor de alimentare eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil.

După un deceniu de inovație și tehnologie, noua platformă de motoare Scania este gata. „Este cel mai eficient motor creat vreodată de noi, cu un cuplu mai mare, cu o putere mai mare și cu o durată de viață cu 50% mai mare. Va schimba totul în cadrul soluțiilor de alimentare”, spune Joel Granath, senior vice president and head of Power Solutions, Scania.

Sistemul de evacuare a gazelor este îmbunătățit, frecarea internă este redusă, iar eficiența crescută a turbocompresorului contribuie la crearea unui impact pozitiv asupra consumului eficient de combustibil. Pentru motorul de 13 litri, se creează o reducere de 7% în consumul de combustibil comparativ cu generația actuală, cu aceeași putere, rezultatul fiind o economie de 4 litri de motorină pe oră în condiții de sarcină maximă.

„Ideea care a stat la baza dezvoltării noii platforme a fost de a face mai ușoară tranziția pentru clienții noștri, alături de impactul pozitiv privind eficiența consumului de combustibil și performanța produsului”, spune Henrik NilssonScania’s director product management, Power Solutions.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.