FAN Courier, în Republica Moldova

FAN Courier este prima companie de curierat românească care se extinde peste Prut. Investiția inițială în dezvoltarea rețelei se va ridica la 3 milioane de euro.

Adrian MIhai

Precizările transmise ZIUA CARGO:

FAN Courier, liderul pieței locale de curierat, extinde operațiunile în Republica Moldova, ca parte a strategiei de dezvoltare în Europa Centrală și de Est, prin care oferă clienților acces la servicii profesionale de curierat și magazinelor online posibilitatea de a-și extinde piețele de livrare. Lansată la jumătatea lunii noiembrie 2021, rețeaua FAN Moldova a început deja înrolarea primilor clienți și parteneri.

Lansarea FAN Moldova face parte din strategia de dezvoltare pe termen lung a FAN Courier în Europa. Republica Moldova este prima țară din Europa de Est unde ne extindem cu operațiuni proprii, alegând să operăm în mod direct de data aceasta, față de alte țări unde operăm prin parteneri. În Moldova, suntem prima companie românească ce oferă servicii de curierat domestic, astfel că putem vorbi de un nou pionierat, de data aceasta extern, la 23 de ani de la fondarea FAN Courier”, a declarat Adrian Mihai, CEO FAN Courier.

FAN Courier este prima companie românească de profil care oferă servicii de curierat în Republica Moldova. Liderul pieței locale de curierat a investit până acum 500.000 de euro pentru a crea infrastructura de bază, bugetul total alocat pieței din țara vecină fiind de 3 milioane de euro. 

Rețeaua este deja operațională, am trecut de faza de implementare și testare a proceselor și soluțiilor și am demarat înrolarea primilor clienți. Date fiind similitudinile dintre cele două piețe, vom oferi serviciul standard din România <<door- to-door>> urmând ca, anul viitor, să introducem alte două servicii din ce în ce mai solicitate și în România – Collect Point și Lockere. Sunt servicii care oferă clienților posibilitatea de a trimite expediții și în afara programului de lucru al angajaților și de a ridica trimiterile independent de curier.  Dezvoltarea va fi una graduală, începem cu 8 filiale, aproximativ 30 de mașini și 40 de angajați însă, ca și în România, vom lucra cu o structură mixtă – angajați și subcontractori. Pe măsură ce va crește cererea, vom dezvolta și echipa”, a declarat Cornel Morcov, Chief Commercial Officer al FAN Courier.  

Potrivit acestuia, serviciile de curierat FAN vor fi disponibile pe întreg teritoriul Republicii Moldova, iar livrările se vor face în intervalul standard valabil și pe piața locală: 24-48 de ore. 

Ne așteptăm ca cererea să se dubleze de la o lună la alta dată fiind noutatea serviciului dar și popularitatea de care se bucură brandul FAN Courier”, a adăugat Cornel Morcov, CCO FAN Courier.  

Activitatea pe piața din Republica Moldova va fi gestionată de către Luigi Vendrami, Director General FAN Courier Moldova, un profesionist cu experiență în industrie, care a condus în ultimii ani operațiunile din România ale unei companii multinaționale de curierat.

FAN Courier estimează că, în contextul exploziei pieței e-commerce, deschiderea operațiunilor din Republica Moldova va susține, pe lângă activitatea de curierat, și dezvoltarea altor business-uri, atât din România cât și din Republica Moldova. 

Liderul pieței locale de curierat a depășit în 2020 pragul de 1 miliard de lei venituri și estimează că anul acesta afacerile vor crește cu cel puțin 15%. Nivelul de investiții bugetat pentru 2021 depășește 20 de milioane de euro.  

Despre FAN Courier

„Oriunde, cu plăcere.”

FAN Courier este o companie cu capital integral românesc, fondată în 1998 de Felix Pătrășcanu, Adrian Mihai și Neculai Mihai. FAN Courier a devenit, în 2006, liderul pieței românești de curierat, poziție consolidată constant datorită investițiilor și serviciilor cu valoare adăugată noi, introduse permanent.

FAN Courier deservește cei peste 55.000 de clienți, majoritatea persoane juridice, cu ajutorul unei echipe formate din peste 7.300 de angajati si colaboratori și a unei flote auto de peste 4.400 de autovehicule. 

Serviciile FAN Courier de expediere și livrare în sistem „door to door” sunt disponibile atât la nivel național, numărul de localități deservite fără kilometri suplimentari crescând permanent, cât și la nivel internațional, prin parteneriate solide.  

Distincțiile obținute constant în ultimii ani de compania FAN Courier reprezintă o recunoaștere a performanței de afaceri, a implicării în dezvoltarea economică a României, a responsabilității în fața comunitățiiși a implicării acționarilor fondatori în educarea viitoarei generații de antreprenori. 

În 2017 și 2019, FAN Courier a câștigat primul loc în Top 15 Superbrands România, fiind pentru a doua oară în istoria de peste 10 ani a premiilor când un brand românesc ocupă locul fruntaș în clasament și pentru prima oară când o companie câștigă titlul de două ori. În plus, constant, FAN Courier se numără printre companiile incluse în Topul celor mai puternici jucători din economie, realizat de diferite organizații și publicatii de business recunoscute în România: locul 1 în Topul Național al Firmelor Private din România, la categoria întreprinderi mari, realizat de Camera de Comerț și Industrie a României, locul 3 în Topul Național al Firmelor Private, categoriile Performanță Globală și Productivitate Întreprinderi Mari, locul 12 în Topul celor mai cunoscute și longevive branduri românești, realizat anual de publicația BIZ, Best Courier Company, acordat în cadrul GPeC în perioada 2015-2021 și Courier Company of the Year în cadrul Galei Premiilor Industriei de Curierat în 2014-2019.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.