Ford transferă fabrica de la Craiova partenerului său Ford Otosan

Ford anunță transferul proprietății fabricii de la Craiova către partenerul său Ford Otosan, care va produce, din anul 2024, trei noi vehicule electrice. 

Ford Otosan, cel mai mare producător de vehicule comerciale din Europa, va prelua proprietatea asupra fabricii de la Craiova și a activității de producție din România, proces condiționat de aprobările autorităților relevante și ca urmare a consultărilor.

Fabrica de la Craiova va juca un rol cheie pentru activitatea Ford în Europa sprijinind în același timp planurile solide ale companiei cu privire la electrificare (Model e) și vehicule comerciale (Ford Pro).

Modelul Puma, crossover-ul Ford de mare succes, primește o versiune complet electrică din 2024, care va fi construită la Craiova

Noul vehicul utilitar ușor, care va intra în producție, anul viitor, la Craiova și care va avea o versiune complet electrică din 2024, va fi următoarea generație Ford Transit Courier.

Vehiculul multifuncțional compact Tourneo Courier va fi, de asemenea, construit la Craiova din 2023, cu o versiune complet electrică începând 2024.

Transit Courier și Tourneo Courier sunt proiectate și dezvoltate de joint venture-ul Ford Otosan, unul dintre cele mai de succes și longevive parteneriate din industria auto globală. Producția modelului EcoSport se va opri, până la finalul acestui an.

Precizările transmise ZIUA CARGO:

Ford face un pas semnificativ în procesul de transformare, consolidându-si și mai mult planurile sale de creștere pe piața vehiculelor comerciale (Ford Pro) și potențarea portofoliului de vehiculele electrice (Model e) în Europa.

În acest context, Ford confirmă astăzi transferul proprietății fabricii din Craiova către partenerul său strategic Ford Otosan, proces condiționat de aprobările autorităților relevante și ca urmare a consultărilor.

„Acest transfer arată modul în care Ford valorifică parteneriatele sale strategice, cu privire la folosirea cât mai eficientă a resurselor existente prin investiții comune, beneficiind în același timp de experiența extinsă a Ford Otosan. Salutăm această oportunitate de a consolida parteneriatul nostru cu Koç Holdings prin Ford Otosan și de a dezvolta împreună acest joint venture. Activitatea fabricii din Craiova este un succes și considerăm că prin experiența și expertiza Ford Otosan în electrificare și vehicule comerciale aceasta poate ajunge la un nivel de dezvoltare și mai ridicat”, a spus Stuart Rowley, președintele Ford Europa.

Anunțul deschide un nou capitol în povestea de succes a Ford Otosan și permite fabricii de la Craiova să joace un rol major în viitorul acestui joint venture, sprijinind, în același timp, planurile solide ale Ford cu privire la electrificare (Model e) și vehicule comerciale (Ford Pro). Totodată, acest lucru permite Ford Otosan să-și extindă amprenta sa internațională în ceea ce privește producția de vehicule și experiența în acest domeniu.

„Acest acord deosebit de important la care am ajuns astăzi va consolida poziția Ford Otosan de cel mai mare producător de vehicule comerciale din Europa. Suntem mândri să facem parte din echipa Ford care pastrează supremația pe piața de vehicule comerciale la nivel european. Totodata, ne angajăm să fim partenerul de încredere pentru succesul viitor al vehiculelor electrificate Ford. Considerăm că lansările de modele viitoare, alături de planurile de creștere și tehnologizare, vor oferi oportunități exponențiale și interesante pentru echipa de la Craiova. Mai mult, suntem încrezători că împreună vom construi viitorul uzinei din Craiova”, a declarat Haydar Yenigun, director general Ford Otosan.

În același timp, Ford anunță că modelul Puma, care, în 2021, a fost cel mai bine vândut autoturism Ford din Europa, va primi, din 2024, o versiune complet electrică, ce se va fabrica la uzina din Craiova.

Anul trecut, Ford a confirmat că, începând cu 2023, la Craiova se va produce un nou vehicul utilitar ușor, care din 2024 va exista și în varianta complet electrică. Astăzi, compania anunță că acest vehicul va fi viitoarea generație Transit Courier. În plus, un vehicul multifuncțional compact – Tourneo Courier – urmează, de asemenea, să fie produs la Craiova, din 2023, cu o versiune complet electrică ce urmează a fi lansată în producție în 2024.

„Anunțul de astăzi susține viziunea Ford cu privire la extinderea gamei noastre de autoturisme, fabrica din Craiova jucând un rol cheie inclusiv pentru planurile noastre solide în dezvoltarea vehiculelor comerciale (Ford Pro) și a celor electrice (Model e) în Europa”, a declarat Stuart Rowley, președintele Ford Europa.

Viitoarea generație Transit Courier și Tourneo Courier este proiectată și dezvoltată de Ford Otosan, joint venture-ul  cu Ford, în care Ford și Koç Holding sunt acționari majoritari, într-unul dintre cele mai longevive și de succes parteneriate din industria auto globală.

Prin transferul proprietății, fabrica de la Craiova va beneficia de o rețea largă de competențe și de transfer de know-how prin experiența vastă a echipei Ford Otosan în proiectarea, dezvoltarea și construirea de vehicule comerciale și electrice.

Experiența în ceea ce privește sistemele de propulsie electrice, obținută de Ford Otosan prin fabricarea la Kocaeli (Turcia) a modelului E-Transit din segmentul de două tone, care va fi pus la vânzare în acest trimestru și a versiunii complet electrice a următoarei generații Transit Custom, la vânzare din 2023, va fi utilizată pentru a asigura cea mai bună tranziție posibilă către viitorul electric al fabricii de la Craiova. 

Faptul ca Ford Otosan va fi noul proprietar al fabricii din Craiova va ajuta transferul de know-how, prin integrarea pe verticală a tehnologiilor electrice și va avea un efect extins și eficient din punct de vedere al costurilor la nivelul rețelei de furnizori.

Ford mai anunță că producția SUV-ului de clasă mică Ford EcoSport se va încheia până la finalul acestui an, deoarece fabrica de la Craiova se va concentra tot mai mult pe un viitor construit pe producția de vehicule comerciale și electrice.

Ford deja a demarat la Craiova un proces de informare și consultare cu partenerii sociali, în privința transferului de proprietate. 

Ținând cont de faptul că Ford este reprezentat în Consiliul de Administrație al Ford Otosan prin intermediul unor lideri de nivel senior și că Ford participă la supervizarea activității acestui joint venture, compania va continua să participe la supervizarea activității de la Craiova. 

Ford și Ford Otosan speră ca procesul de transfer al proprietății anunțat astăzi să fie finalizat în al treilea trimestru al anului 2022, proces condiționat de aprobările autorităților relevante și ca urmare a consultărilor. 

Totodată, Compania Națională de Vânzări a Ford în România, precum și alte departamente ce deservesc Ford la nivel european, vor continua să-și desfășoare activitatea în același mod ca și până acum, rămânând parte din structura Ford Europa. 

Nu în ultimul rând, Ford Motor Company Fund, latura filantropică a companiei Ford, prin partenerul său internațional GlobalGiving, care sprijină de mai mulți ani comunitatea din Craiova, prin furnizarea de servicii esențiale și programe educaționale, s-au angajat să sprijine financiar proiectele derulate în cadrul Centrului pentru Resurse și Angajament Ford (CRAF) din Craiova, pentru următorii patru ani.

Despre Ford Motor Company

Ford Motor Company este o companie globală cu sediul în Dearborn, Michigan. Compania proiectează, produce, comercializează și deservește o linie completă de mașini Ford, camioane, SUV-uri, vehicule electrificate și vehicule de lux Lincoln, oferă servicii financiare prin Ford Motor Credit Company și urmărește poziții de lider în electrificare, soluții de mobilitate, inclusiv servicii de conducere autonomă și servicii conectate. Ford are aproximativ 190.000 de angajați în întreaga lume. 

Ford Europa este responsabil pentru producerea, vânzarea și întreținerea vehiculelor marca Ford pe 50 de piețe individuale și are aproximativ 45.000 de angajați la unitățile sale deținute în totalitate și la întreprinderile mixte consolidate și aproximativ 59.000 de oameni când sunt incluse afacerile neconsolidate. Pe lângă Ford Motor Credit Company, operațiunile Ford Europe includ Divizia Ford Customer Service și 19 unități de producție (12 unități deținute în totalitate și șapte unități de asociere mixtă neconsolidată). Primele mașini Ford au fost expediate în Europa în 1903 – în același an în care a fost fondată Ford Motor Company. Producția europeană a început în 1911.

Ford Otosan (Ford Otomotiv Sanayi A.Ş.) este o companie cotată la bursă, în care Ford și Koç Holding au acțiuni egale. Bazându-se pe mai mult de o jumătate de secol de experiență și dezvoltare dinamică a produselor, Ford Otosan este cel mai mare centru de producție de vehicule comerciale Ford din Europa. Pe lângă producerea gamelor Transit, Transit Custom și Transit Courier, Ford Otosan este centrul de excelență și liderul global de inginerie pentru dezvoltarea vehiculelor comerciale grele și a grupurilor motopropulsoare Ford Trucks și oferă, de asemenea, asistență globală pentru ingineria de motoare diesel și vehicule comerciale ușoare Ford. Compania are toate capacitățile și infrastructura necesare pentru a proiecta, dezvolta și testa un întreg vehicul, inclusiv motorul acestuia, de la început și până la produsul comercial complet. Ford Otosan este listat la S&P Global ESG Index – Emerging Markets și Bloomberg Equality Index ca o dovadă a bunei performanțe în materie de sustenabilitate. 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.