Franța, taxă pentru vehiculele noi

Franța nu numai că are o schemă de subvenții modificată pentru vehiculele electrice, dar de la începutul anului, subvențiile de stat pentru mașinile electrice depind de emisiile de CO2, socotite din timpul producției de vehicule și baterii.

Așa-numitul „bonus écologique” se bazează pe un sistem de puncte care include diverse criterii de mediu – inclusiv amprenta ecologică a fabricii de asamblare și rutele de transport până la punctul de vânzare. Este practic imposibil pentru producătorii chinezi să îndeplinească criteriile.

În același timp, Franța a înăsprit și „malus écologique”. Taxa de penalizare unică se plătește atunci când o mașină este înmatriculată pentru prima dată în Franța și va fi adoptată pentru a se asigura că vehiculele mai ușoare și cu emisii reduse de emisii vor intra pe piață. De asemenea, se calculează în funcție de emisiile de CO2 ale vehiculului. Taxa începe de la 50 de euro și crește până la maximum 60.000 (anterior 50.000).

În plus, din 2022, vehiculele cu motoare termice care cântăresc 1.800 kg sau mai mult au trebuit să plătească o penalizare. Acum, aceasta se aplică tuturor mașinilor care cântăresc mai mult de 1.600 kg. Pentru mașinile care cântăresc între 1.600 și 1.799, proprietarii trebuie să plătească 10 euro pe kilogramul de greutate în exces. Pentru mașinile cu greutatea cuprinsă între 1.800 și 1.899, taxa crește la 15 euro/kg. Dacă greutatea este între 1.900 și 1.999 kg, costă 20 euro/kg, iar 25 euro/kg pentru mașinile de la 2.000 la 2.099 kg. Tot ce cântărește peste 2.100 de kilograme costă 30 de euro kilogramul „în exces”.

Guvernul francez acordă reduceri de penalizare familiilor numeroase, care conduc în general mașini mai mari (și mai grele), precum și proprietarilor de vehicule transformate, condiția fiind ca vehiculul să fie înmatriculat la cel puțin șase luni după înregistrarea inițială.

Dan ATHANASIU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.