Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici ai Autostrăzii Buzău-Focșani (A7)

Guvernul a aprobat, în ședința din 27 ianuarie, indicatorii tehnico-economici aiferenți tronsonului Buzău-Focșani (82,5 km) al mult așteptatei Autostrăzi a Moldovei (A7). 

Investiția va costa peste 7,26 miliarde de lei, cu TVA. Traseul Autostrăzii Buzău-Focșani va începe din dreptul Municipiului Buzău (km 0+000 – km 45+460 sector aferent județului Buzău) și se va termina în apropierea Municipiului Focșani (km 45+460 – km 82+440 sector aferent județului Vrancea).

„Vorbim de o lungime de peste 82 de kilometri, 41 de poduri pasaje și viaducte, 6 noduri rutiere, parcări și 9 spații de servicii. Valoarea totală este de peste 7 miliarde de lei. Fondurile vor fi asigurate din fonduri externe nerambursabile, respectiv din PNRR, din bugetul Ministerului Transporturilor precum si din alte surse legal constituite”, a anunțat premierul Nicolae Ciucă, la începutul ședinței Guvernului.

Proiectul autostrăzii Buzău-Focșani, în lungime totală de 82,440 km, a fost împărțit în 4 loturi:

  • Lotul 1 Buzău (Autostrada Ploiești-Buzău) și Vadu Pasii (Drum de legătură către DN2) – în lungime 4,60 km (km 0+000 – km 4+600);
  • Lotul 2 Vadu Pasii (Drum de legătură către DN2) – Râmnicu Sărat (DN22) – lungime 30,80 km (km 4+600 – km 35+400);
  • – Lotul 3 Râmnicu Sărat (DN22) – Mândrești Munteni (DN23) – lungime 36,10 km (km 35+400 – km 71+500);
  • – Lotul 4 Mândrești Munteni (DN23) – Focșani Nord (DN2) – lungime 10,94 km (km 71+500 – km 82+440).

În luna februarie 2022, CNAIR va desemna câștigătorul licitației lansate, în iunie 2021, pentru sectorul de autostradă adiacent, respectiv Ploiești (Dumbrava/A3) – Buzău, și pentru care au fost depuse 39 de oferte.

Grindeanu: „Trebuie să înceteze șantajul pe care îl fac unii constructori”
 
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, s-a întâlnit, în 27 ianuarie, cu reprezentanții Asociaților care militează pentru construirea autostrăzilor în zona Moldovei. „Le-am transmis că lucrăm acum la un cadru legislativ care să nu mai permită blocarea proiectelor de infrastructură. Trebuie să înceteze șantajul pe care îl fac unii constructori. Nu respectă contractele deoarece știu că în cazul unei rezilieri termenele prevăzute de lege pentru reluarea licitațiilor sunt foarte lungi. Acest nou cadru legislativ va ajuta implicit construirea viitoarelor autostrăzi și drumuri expres din Moldova și Bucovina”, a declarat Grindeanu.
 
Ministrul a prezentat stadiul proiectelor celor două investiții A7 și A8:
 
A7 – Autostrada Moldovei
 
– Ploiești-Buzău (63,250 km): proiectul se află în faza finală de evaluare a ofertelor depuse pentru construirea acestui tronson.
 
– Buzău-Focșani (82,44 km): Proiectul Tehnic a fost aprobat și poate începe elaborarea documentației pentru a scoate cât mai rapid la licitație execuția lucrărilor.
 
– Focșani-Bacău (95,90 km): Proiectului Tehnic este aproape de finalizare. Anul acesta vom demara licitația pentru execuție.
 
– Bacău-Pașcani (77,28 km): Proiectul Tehnic este în curs de revizuire, ca urmare a observațiilor emise de către CNAIR. Termenul de finalizare al documentației și demararea licitației pentru construire este anul acesta.
 
– Pașcani–Suceava (61,86 km) și Suceava-Siret (56,17 km): ritmul este nesatisfăcător, din cauză că prestatorul nu se mobilizează suficient. În acest moment, sunt calculate penalizări de întârziere.
 
A8 – Autostrada Unirii
 
– Târgu Neamț–Iași–Ungheni (100,14 km): pe sectorul cuprins între Târgu Neamț (Moțca) și Târgu Frumos continuă investigațiile geotehnice, iar pentru sectorul dintre Târgu Frumos și Lețcani au fost demarate investigațiile geotehnice.
 
Târgu Mureș–Târgu Neamț (211 km): au fost elaborate memoriile pentru obținerea acordurilor de mediu.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.