IAA 2022. Noul eActros LongHaul. Daimler extinde portofoliul electric

Daimler Truck își continuă misiunea de a facilita un transport local complet neutru din punctul de vedere al amprentei de carbon. Producătorul demonstrează acest lucru cu un portofoliu larg de vehicule complet electrice prezentat la IAA Transportation 2022 din Hanovra.

Mercedes-Benz Trucks – Gama electrică pe baterii

Precizările transmise ZIUA CARGO:

Punctul de atracție al ofertei prezentate de Daimler Truck în cadrul târgului este Mercedes-Benz eActros LongHaul, un camion de mare tonaj pentru transport pe distanțe lungi, propulsat de baterii electrice, pe care producătorul îl prezintă publicului în premieră.

Mercedes-Benz eActros LongHaul

Daimler Truck a dezvăluit un concept al camionului electric la conferința de presă de duminică seara, 18.09, înainte de deschiderea IAA. Modelul de serie eActros LongHaul are o autonomie de aproximativ 500 de kilometri după o singură încărcare a bateriei și este compatibil cu sistemul de încărcare de înaltă performanță megawatt. Startul producției de serie este planificat pentru 2024.

O altă inovație prezentată în cadrul târgului este capul tractor Mercedes-Benz eActros 300 propulsat de baterii electrice, pentru mai multă flexibilitate în transportul pentru sarcini grele. În plus, Daimler Truck a anunțat modelul Mercedes-Benz eAtego cu baterii electrice pentru segmentul medium-duty.

Mercedes-Benz eAtego

O altă atracție prezentată de producător la IAA este noul camion cu baterii electrice FUSO eCanter – pentru distribuție ușoară, prezentat la IAA Transportation la doar două săptămâni după premiera sa mondială.

Până în 2030, vehiculele comerciale neutre din punctul de vedere al amprentei de carbon ar trebui să reprezinte până la 60% din vânzările Daimler Truck pe piețele europene. Anul acesta, Daimler Truck este prezent pentru prima dată la IAA în calitate de companie independentă listată la indicele bursier DAX (Deutscher Aktien Index).

Ca divizie a Daimler Truck, liderul mondial în producția de autobuze Daimler Buses împărtășește obiectivul de a dezvolta un portofoliu de autovehicule complet neutre din punctul de vedere al emisiilor de carbon. Până în 2030, Daimler Buses își propune să ofere modele cu amprentă de carbon zero în fiecare segment comercial. În completarea modelului de serie Mercedes-Benz eCitaro alimentat cu baterii electrice, produs în serie încă din 2018, Daimler Buses intenționează să lanseze primul autobuz interurban complet electric în 2025. La sfârșitul deceniului, va urma și primul autocar complet electric. La conferința de presă de duminică seara, Daimler Buses a prezentat în premieră mondială următoarea generație de autocare Setra TopClass și ComfortClass cu o transmisie convențională eficientă. Aceste modele prezintă o nouă direcție pentru design-ul gamei și stabilesc noi standarde pentru sistemele de siguranță și asistență cu Active Brake Assist 5 (inclus în configurația standard) și Active Drive Assist 2 (disponibil ca dotare opțională).

Martin Daum, CEO Daimler Truck, declară: „De la ultima ediție IAA, de acum patru ani, am accelerat tranziția către un transport cu amprentă de carbon zero. Anul acesta, avem deja în portofoliu opt vehicule de serie propulsate doar cu baterii electrice. Cu toate acestea, nu credem că este suficient doar să oferim autovehiculele potrivite. Clienții noștri au nevoie și de infrastructura adecvată și de aceea, suntem implicați pe mai multe niveluri în satisfacerea acestei nevoi. Pentru o dezvoltare rapidă, este esențial ca întreaga industrie și autoritățile să lucreze împreună.

Karin Rådström, CEO Mercedes-Benz Trucks, declară: „Ne extindem continuu portofoliul de camioane electrice propulsate cu baterii. Scopul nostru este de a oferi avantaje clare clienților noștri. Prin urmare, camioanele noastre electrice sunt proiectate special pentru mobilitatea electrică, oferindu-le o mai bună manevrabilitate, eficiență energetică și durabilitate.

Karl Deppen, CEO Daimler Truck Asia: „La FUSO, suntem lideri în electrificarea vehiculelor comerciale. De la introducerea FUSO eCanter de serie mică de acum cinci ani, am câștigat o experiență vastă și am primit feedback valoros de la clienții care au introdus camioanele în operațiunile zilnice. Cu noua generație de eCanter, le oferim acum clienților noștri soluții personalizate de e-Mobility pentru o gamă largă de aplicații. Facem următorul pas prin extinderea portofoliul nostru de produse și începerea producției la scară largă, iar prin aceasta continuăm să ghidăm tranziția spre transportul sustenabil al viitorului.

Till Oberwörder, CEO Daimler Buses: „Am realizat deja multe în ceea ce privește electrificarea cu eCitaro și serviciile conexe, inclusiv infrastructură, construcții, soluții IT și instruire. Pe lângă dezvoltarea continuă a modelului eCitaro, autobuzele și autocarele interurbane sunt acum în centrul activităților noastre de dezvoltare. Pentru aceasta, am definit o strategie clară.

eActros LongHaul cu o capacitate a bateriei de peste 600 de kilowați-oră

Prototipul eActros LongHaul prezentat la IAA oferă o previzualizare a designului vehiculului de serie, ce se remarcă prin contururile clare și banda luminoasă cu LED în zona frontală. Mercedes-Benz Trucks a dezvăluit informații suplimentare despre seria eActros LongHaul. Trei pachete de baterii oferă o capacitate totală instalată de peste 600 kWh, iar două motoare electrice, ca parte a unei noi punți electrice, generează o putere continuă de 400 kW și o putere maximă de peste 600 kW. Pe lângă capete tractor, Mercedes-Benz Trucks va produce și versiuni rigide ale eActros LongHaul chiar de la lansarea pe piață. În acest fel, clienții vor avea la dispoziție mai multe soluții electrice pentru aplicațiile de transport. Inginerii Mercedes-Benz Trucks proiectează eActros LongHaul astfel încât vehiculul și componentele sale să îndeplinească aceleași cerințe de sustenabilitate pentru distanțe lungi ca ale unui Actros convențional – 1,2 milioane de kilometri pe drum pe o perioadă de zece ani.

eActros LongHaul va fi primul vehicul de serie complet electric de la Mercedes-Benz Trucks care va fi fabricat în întregime pe linia de asamblare existentă la uzina de camioane Wörth. Aceasta include și instalarea tuturor componentelor electrice și punerea în funcțiune a vehiculului la capătul liniei. Procesul permite capacități mari de producție și o producție complet paralelă atât a camioanelor convenționale, cât și a celor complet electrice, pe aceeași linie. Cu eActros 300/400 și eEconic, pe de altă parte, electrificarea a avut loc până acum într-un proces separat la Future Truck Center din Wörth.

Bateriile utilizate pentru eActros LongHaul folosesc tehnologia celulelor cu fosfat de fier litiu (LFP). Acestea se caracterizează, în primul rând, printr-o durată lungă de viață și mai multă energie utilizabilă. Bateriile disponibile pe versiunile eActros LongHaul pot fi încărcate de la 20 la 80% în mai puțin de 30 de minute la o stație de încărcare cu o putere de aproximativ un megawatt. Principalul obiectiv al conceptului Mercedes-Benz Trucks pentru transportul pe distanțe lungi propulsat de baterii electrice este acela de a oferi clienților o soluție completă care constă în tehnologie pentru vehicule, consultanță, infrastructură de încărcare și service. eActros LongHaul este creat să fie alegerea perfectă pentru clienți în ceea ce privește profitabilitatea, sustenabilitatea și fiabilitatea. Primele prototipuri sunt deja supuse unor teste intensive, iar eActros LongHaul va fi testat pe drumurile publice anul acesta. Anul viitor, prototipurile îmbunătățite vor ajunge la clienți pentru testare și utilizare în condiții reale de transport.

Cap tractor eActros 300 pentru utilizare flexibilă

Capul tractor eActros 300 poate tracta toate semiremorcile europene standard, ținând cont de lungimea totală maximă admisă. Camionul electric se bazează pe aceeași tehnologie ca modelul cu semiremorca integrată eActros 300/400. Trei pachete de baterii, fiecare cu o capacitate instalată de 112 kWh, permit o autonomie de până la 220 km cu o singură încărcare a bateriei. Lansarea producției de serie este planificată pentru a doua jumătate a anului 2023.

Mercedes-Benz eActros 300

Noua generație FUSO eCanter în mai multe variante pentru multiple tipuri de aplicații

La dezvoltarea noii generații eCanter au contribuit cei cinci ani de experiență cu versiunea anterioară eCanter și feedback-ul clienților din întreaga lume, bazat pe mai mult de șase milioane de kilometri parcurși cu acest model. Rezultatul este un camion electric ușor, ce le oferă clienților mai multă flexibilitate în aplicațiile ce necesită o masă maximă autorizată a vehiculului (GVW) între 4,25 și 8,55 tone. Cu cele două variante de cabină Standard (1.695 mm lățime) și Comfort (1.995 mm lățime) și un total de șase ampatamente diferite de la 2.500 mm la 4.750 mm, autovehiculul poate fi utilizat în construcții ușoare și horticultură, transport intraurban și pentru sarcini municipale. La nivel global, vor deveni disponibile peste 100 de variante.

Noua generație de eCanter este alimentată de un motor electric de 110 kW (variante cu un GVW de 4,25 și 6 tone) sau 129 kW (variante cu un masa maximă autorizată de 7,49 și 8,55 tone), cu o linie de propulsie optimizată și 430 Nm de cuplu. Pentru a satisface cerințele variate ale clienților, un nou tip de concept de baterie modulară oferă clienților trei opțiuni cu o autonomie de până la 70 km, 140 km sau 200 km cu o singură încărcare a bateriei. Bateriile LFP (litiu fier fosfat) au o capacitate nominală de 41,3 kWh per modul individual de baterie. Unitatea de încărcare este compatibilă cu toate tensiunile utilizate pe piețele principale și permite încărcarea prin curent alternativ (AC) și prin curent continuu (DC). Sistemul de încărcare combinat (CCS) este cel standard, iar încărcarea este posibilă cu până la 104 kW.

Noul eCanter este dotat cu cele mai noi echipamente de siguranță, cum ar fi sistemul de avertizare de coliziune și frânare de urgență Active Brake Assist 5 (ABA5), precum și asistentul la virare Active Sideguard Assist; astfel stabilește noi etaloane în segmentul său. Alt punct forte este disponibilitatea unei prize de putere PTO care servește unei game variate de vehicule cu destinație specială. Cu ecosistemul eMobility, FUSO oferă clienților săi consultanță și sprijin în toate aspectele legate de infrastructura de încărcare, finanțare și operare. Începutul vânzărilor este planificat pentru Q4 2022, iar producția de serie a noii generații FUSO eCanter va urma în 2023.

Misiunea Daimler: transport cu amprentă de carbon zero până în 2050

Daimler Truck își propune să lanseze doar vehicule noi neutre din punctul de vedere al emisiilor de CO2 la conducere („tank-to-wheel”) în Europa, Japonia și America de Nord până în 2039. Această misiune este susținută de o serie de proiecte deja lansate pe piață: FUSO a lansat producția de serie mică a autovehiculelor eCanter de primă generație în 2017; modelele electrice cu baterie Mercedes-Benz eCitaro, eActros și eEconic sunt în producție de serie din 2018, 2021 și, respectiv, 2022.

Freightliner eCascadia pentru piața nord-americană va urma în acest an, iar în următorii ani vor fi lansate și alte autovehicule cu emisii de CO2 neutre la nivel local. În a doua jumătate a acestui deceniu, compania va adăuga, de asemenea, la gama sa de vehicule camioane produse în serie cu propulsie pe bază de pile de combustie cu hidrogen. Primele prototipuri ale autovehiculelor Mercedes-Benz GenH2 sunt deja supuse unor teste intensive, atât pe pista de testare internă, cât și pe drumurile publice.

Obiectivul de dezvoltare este o autonomie de până la 1.000 de kilometri și chiar mai mult. Acest lucru face ca autovehiculul să fie potrivit pentru operațiuni deosebit de flexibile și solicitante, în special în segmentul de transport de mare tonaj, pe distanțe lungi. Acesta este un pas esențial în drumul spre un transport rutier neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2 până în 2050.

Daimler Truck Financial Services la IAA, pentru prima dată

Daimler Truck Financial Services, o divizie a Daimler Truck Group, va fi prezentă la târgul de la Hanovra. Aceasta a început operațiunile în decembrie 2021 și este deja activă pe 12 piețe. Daimler Truck Financial Services oferă soluții de finanțare, leasing și asigurare pentru camioanele și autobuzele Daimler Truck Group.

Tranziția Daimler Truck spre mobilitatea electrică va fi susținută de oferte integrate de finanțare și asigurare pentru vehicule și baterie, precum și managementul infrastructurii și al încărcării. Compania este deja în discuții cu municipalități, furnizori de energie, servicii de transport și furnizori de parcuri de încărcare.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.