Înmatriculări vehicule comerciale: +19 % la 9 luni, -12% în septembrie

Înmatriculările de vehicule comerciale în UE au crescut cu 19,1%, la 9 luni, însă au scăzut în septembrie cu 12,3%, deoarece deficitul de microcipuri a afectat negativ volumele vânzărilor pe toate segmentele și pe toate piețele majore din UE, potrivit statisticii ACEA.

foto: ACEA

Total vehicule comerciale noi

În septembrie, Spania a înregistrat cea mai puternică scădere (‐26,7%), fiind urmată de Germania (‐18,2%), Franța (-16,1%) și Italia (‐10,4%).

În perioada ianuarie-septembrie, cererea de vehicule comerciale noi în Uniunea Europeană a rămas pozitivă (+19,1%), totalizând 1,4 milioane de unități. Din cauza bazei de comparație scăzute din 2020, fiecare dintre cele patru mari piețe din UE a înregistrat o creștere în acest an: Italia (+29,7%), Franța (+16,8%), Spania (+10,4%) și Germania (+8,5%). 

Vehicule comerciale ușoare noi (LCV) de până la 3,5 t

În septembrie, înmatriculările de autoutilitare noi s-au contractat cu 13,6% în UE la 118.903 unități, marcând a treia lună consecutivă de scădere. Rezultatul general al regiunii nu a fost ajutat de performanța celor patru piețe majore ale sale, care au înregistrat toate scăderi de două cifre: Spania (-29,8%), Germania (-17,8%), Franța (-16,6%) și Italia (-13,8%) ).

În primele trei trimestre ale anului, vânzările de vehicule utilitare ușoare din UE au crescut în continuare cu 18,7%, la aproape 1,2 milioane de unități, datorită câștigurilor substanțiale înregistrate în prima jumătate a anului. Cele patru piețe cheie au reflectat aceeași tendință, creșterea cumulativă încă în teritoriu pozitiv, în ciuda scăderilor înregistrate în ultimele luni: Italia (+29,6%), Franța (+17,4%), Spania (+9,8%) și Germania (+8,1% ).

Vehicule comerciale grele noi (HCV) de 16 t și peste

După șapte luni de creștere consecutivă, cererea UE pentru camioane grele a suferit o ușoară încetinire în septembrie (-1,8%). Doar Italia (+19,4%) a reușit să înregistreze o creștere pe piețele majore din UE, în timp ce Spania (-12,2%), Franța (-10,8%) și Germania (-9,8%) au înregistrat toate scăderi.

Din ianuarie până în septembrie, aproape 180.000 de camioane grele noi au fost înmatriculate în Uniunea Europeană, în creștere cu 28,4% față de aceeași perioadă din 2020. Cu excepția Greciei (-9,2%), toate piețele UE au înregistrat o creștere până acum în 2021, inclusiv cele patru mari.

Vehicule comerciale noi medii și grele (MHCV) de peste 3,5 t

În septembrie, cererea UE de camioane noi a fost contractată pentru prima dată în opt luni. Polonia a continuat să aibă rezultate bune, înregistrând luna trecută o creștere de 34,7%, la fel ca Italia (+13,7%). Cu toate acestea, performanța slabă a celorlalte piețe cheie a adus rezultatul general al regiunii în scădere cu 5,8% față de septembrie 2020.

Până în acest an, vânzările de camioane noi au crescut cu 23,4%, numărând 217.000 de unități înregistrate în întreaga regiune. Toate piețele majore au înregistrat câștiguri de două cifre în această perioadă de nouă luni: Italia (+32,6%), Spania (+16,7%), Germania (+11,1%) și Franța (+11,0%).

Autobuze și autocare noi medii și grele (MHBC) de peste 3,5 t

Înmatriculările în septembrie pe segmentul autobuzelor au scăzut cu 3,8% față de anul trecut, însumând 2.377 de unități. Privind pe piețele mari din UE, rezultatele au fost mixte. Cererea a scăzut în Franța (-2,1%) și Germania (-26,3%) în special, în timp ce Italia (+63,0%) și Spania (+53,3%) au înregistrat o creștere puternică luna trecută.

În primele nouă luni din 2021, vânzările de autobuze noi în UE au crescut cu 5,3%, în principal din cauza bazei de comparație scăzute de anul trecut. Franța, piața lider în această categorie cu 5.103 autobuze înmatriculate, a înregistrat o creștere de 18,4% în acest an, iar Italia a urmat cu o creștere similară (+18,2%). În schimb, cererea din Spania (-6,3%) și Germania (-5,0%) a scăzut în aceeași perioadă.

Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile (ACEA) este asociația comercială cu sediul la Bruxelles a celor 15 mari producători de mașini, camionete, camioane și autobuze din Europa. Membrii ACEA pentru vehicule comerciale sunt DAF Trucks, Daimler Trucks, Ford Trucks, IVECO, MAN Truck & Bus, Scania, Volkswagen Commercial Vehicles și Volvo Group.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.