INTERNATIONAL ALEXANDER: Adaptați la schimbare pentru noua realitate – COVID-19

Pentru compania înființată în 2003, la Arad, care, astăzi, se bazează pe o echipă tânără, de peste 1.200 de angajați, pandemia COVID-19 înseamnă un examen de adaptare, pentru care mecanismele au fost deja pregătite, în ultimii ani.

„Am comunicat, de-a lungul anilor, că ne reprezintă adaptabilitatea, capacitatea de a lua rapid decizii, flexibilitatea și mai presus de orice, o echipă loială și capabilă să se reinventeze”, afirmă Loredana Apreutese, director general International Alexander, precizând că acestea sunt atuurile pe care managementul companiei se bazează și în acest moment.

Loredana Apreutese
Loredana Apreutese

Dar cum arată noua realitate la care International Alexander trebuie să se adapteze?

Nu este un secret faptul că pandemia COVID-19 a generat un impact major asupra întregii economii la nivel mondial, iar repercusiunile asupra transportului și a întregului lanț logistic au atins cote fără precedent.

Faptul că furnizorul de servicii de transport este specializat în automotive a generat, așa cum era și firesc, o scădere semnificativă a volumelor de transport. În plus, realizând servicii de logistică externalizată, direct în fabricile clienților, s-a confruntat cu o presiune suplimentară, generată de închiderea temporară a producțiilor acestora.

Totul are loc într-un context în care compania a crescut constant, de la an la an, consemnând, în 2019, o cifră de afaceri de 90 milioane de euro.

International Alexander activează, în prezent, în România, Serbia, Ungaria și Germania și deține un portofoliu impresionant de clienți, având contracte directe cu aproape toți OEM și furnizorii de automotive, dar și din domeniul FMCG.

Ce măsuri s-au luat?

Prima măsură aplicată la nivel de Holding a fost cea de protecție a personalului, care a primit imediat echipamentele necesare (măști, mănuși, combinezoane, dezinfectanți, viziere de protecție). De asemenea, angajații au fost informați cu privire la măsurile de prevenție, fiind, în paralel, angajată o firmă specializată în vederea dezinfectării suprafețelor în toate punctele de lucru, precum și a flotei.

Loredana Apreutese: „Reacția imediată a echipei de management a International Alexander a fost de a ne reorienta capacitatea și serviciile către alte sectoare și anume food, pharma sau produse de consum. Ne-am așezat, în echipă, la masă și am creionat noile direcții, punând accent pe faptul că ne readaptăm businessul la condițiile actuale.”

Directorul general International Alexander a explicat că decizia a avut o dublă justificare. Pe de o parte menținerea activității (chiar dacă evident, volumul de muncă a scăzut, comparativ cu fluxul obișnuit), iar pe de altă responsabilitatea socială, în vederea asigurării aprovizionării magazinelor cu produse alimentare, sanitare, medicamente și de consum, pentru populație.
„Nu a fost neapărat greu să ne reorganizăm, datorită structurii bine definite a departamentelor din cadrul companiei și a procedurilor de lucru clare, dezvoltate de-a lungul timpului, însă lipsa de predictibilitate a ceea ce urmează, e drept că ne-a lansat anumite provocări”, recunoaște Loredana Apreutese.

Dar…

„International Alexander a mai experimentat și criza din 2008, ne cunoaștem resursele și know-how-ul, avem parteneriate solide cu clienții, furnizorii și băncile. Comunicarea a fost elementul cheie și am rămas în strânsă legătură cu echipa, am discutat zilnic cu managerii de departamente și suntem optimiști că vom depăși și această etapă”, este mesajul unui manager care are în spate o echipă pregătită pentru adaptarea la o nouă realitate – economia în vremea COVID-19.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.