IRU, Pactul Verde 2050: Consensul se dezvoltă la dezbatere

Consensul se dezvoltă pe măsură ce liderii din industrie dezbat un plan ambițios de decarbonizare. Directorii executivi din industrie, autoritățile de reglementare și organizațiile internaționale s-au reunit pentru a da startul Pactului Verde 2050 al IRU cu o dezbatere online cu privire la prioritățile și acțiunile-cheie în scopul decarbonizării în sectorul transportului rutier comercial la nivel global.

sursă foto: IRU

Niclas Svenningsen, de la Convenția-cadru a ONU privind schimbările climatice, a lansat provocarea de a se realiza progrese semnificative, deja până în 2030, pentru a îndeplini obiectivele climatice globale, până în 2050.

Vorbitorii au fost de acord cu necesitatea unei abordări ambițioase, cu un consens puternic asupra a ceea ce autoritățile de reglementare trebuie să facă în mod corect pentru ca acest lucru să se întâmple: utilizarea unei abordări de tip roată în locul unei focalizări limitate doar la țeava de eșapament, profitând la maximum de toate tehnologiile de combustibil cu emisii scăzute și zero de carbon și analizând împreună toate modurile în investițiile din infrastructură și în stimulentele acordate operatorilor.

Dezbaterea on-line a urmat lansării recente a Green Compact a IRU, care stabilește o foaie de parcurs pentru acțiuni globale colective cu scopul de a realiza neutralitatea emisiilor de carbon în serviciile de transport rutier comercial, până în 2050. Participanți din 69 de țări, acoperind o gamă largă de sectoare, s-au alăturat evenimentului.

Odată cu numărătoarea inversă până la COP26, următoarea conferință majoră a ONU privind schimbările climatice din Marea Britanie, în noiembrie, Niclas Svenningsen a adăugat: „Pactul verde este în timp util și calea corectă de urmat. Acesta stabilește o cale și definește ce trebuie făcut pentru a atinge neutralitatea climatică până în 2050.”

Investiții ale operatorilor

Persoanele din industrie au fost de acord, subliniind importanța soluțiilor viabile și a sprijinului financiar din partea guvernelor. „Avem nevoie de ținte, stimulente și investiții corecte […] și ar trebui să putem conduce asta ca industrie”, a spus Jochen Thewes, CEO al DB Schenker. „Electro-mobilitatea face parte din soluție, dar nu singura soluție. Producția durabilă de biocombustibili este absolut crucială, deoarece acesta este cel mai semnificativ impact pe termen scurt pe care îl putem produce”, a adăugat el.

Operatorii de transport fac deja investiții semnificative în tehnologie. Siegfried Hegelmann, CEO al Grupului Hegelmann, a afirmat că compania sa își reînnoiește flota la fiecare doi-trei ani. Cu toate acestea, factorii de decizie politică trebuie să ia în considerare nevoile operatorilor. „Avem nevoie de mai mult sprijin financiar pentru a realiza această tranziție, nu de mai multă presiune de reglementare. Operațiuni mai eficiente cu eco-camioane este o altă opțiune bună pentru a reduce CO2”, a spus el.

Certitudine normativă

Directorul DG Acțiune Climatică al Comisiei Europene, Yvon Slingenberg, a confirmat că CE va stimula noile tehnologii pentru decarbonizare și că va fi acordat sprijin pentru toate sectoarele, inclusiv transporturile, subliniind că toată lumea are un rol de jucat. La următorul anunț al UE pentru „Fit for 55”, a spus: „Acest pachet este pentru a asigura siguranța juridică și predictibilitatea cu privire la modul de decarbonizare”.

Gerrit Marx, șeful principalului producător de vehicule IVECO, a susținut puternic neutralitatea tehnologiei: „Este important ca toate tehnologiile să rămână pe masă, de la cele cu emisii zero, cum ar fi celulele de combustibil H2, până la combustibilii cu emisii reduse, precum GNC și GNL, care vor rămâne o soluție viabilă pentru a stimula decarbonizarea, în anii următori, și a reprezenta o punte către utilizarea de biocombustibili virtuosi în transport, cum ar fi biometanul”, a spus el.

Thomas Deloison, directorul de mobilitate al Consiliului Mondial al Afacerilor pentru Dezvoltare Durabilă, a salutat Pactul Verde și importantul angajament de decarbonizare luat de industria transportului rutier.

El a subliniat necesitatea unei schimbări de comportament, adăugând că va fi esențială „activarea multimodalității, cu vehiculul și cu infrastructura […] alături de soluțiile digitale care facilitează acceptarea utilizatorilor și comoditatea alegerii”.

Ambiții globale

Secretarul general al IRU, Umberto de Pretto, a încheiat evenimentul, subliniind necesitatea unei acțiuni colective între afaceri și guvern la nivel mondial. „Operatorii pe care îi reprezentăm știu cel mai bine cum să gestioneze serviciile de transport: trebuie să le lăsăm să decidă cum să își adapteze operațiunile la decarbonizare, pe baza unor legi și stimulente pragmatice și echilibrate de la autoritățile de reglementare”, a adăugat el.

IRU va dezvolta un program de lucru detaliat și va lansa o alianță globală în industrie, în următoarele luni, pentru a sprijini și livra Pactul Verde.

Dezbaterea completă:

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.