Mercedes-Benz Trucks testează camioane electrice în Finlanda

Frigul, gheața și zăpada sunt sfidate cu succes: Mercedes-Benz Trucks testează camioane electrice în Finlanda.

Inginerii de dezvoltare și testare de la Mercedes-Benz Trucks au testat capacitățile  operaționale ale eActros LongHaul și eActros 300 în condiții extreme, la temperaturi de până la minus 25 de grade Celsius.

Testele s-au axat, în special, pe efectele frigului extrem asupra manevrabilității, ergonomiei și confortului. Testele au examinat, de asemenea, criterii precum proprietățile de pornire și protecția componentelor de acționare la temperaturi scăzute, gestionarea termică, proprietățile de încărcare și robustețea senzorilor.

Testele de iarnă sunt, de asemenea, indispensabile pentru vehiculele convenționale de serie, precum modelul Actros, pentru optimizarea suplimentară a funcțiilor și sistemelor.

Precizările transmise ZIUA CARGO:

Companiile de transport rutier de mărfuri au aceleași cerințe față de camioanele electrice cu baterii, cât și față de omologii lor cu motoare diesel convenționale. Chiar și în condiții meteorologice dificile, cum ar fi frigul, gheața și zăpada, vehiculele trebuie să performeze într-un mod fiabil. În acest context, testele de iarnă ale Mercedes-Benz Trucks din acest an de la Rovaniemi, Finlanda, s-au dovedit încă o dată a fi teste de rezistență importante. Acestea au inclus vehicule din diferite serii de modele – inclusiv prototipuri ale modelului eActros LongHaul electric pe baterii, a cărui lansare de serie este planificată pentru 2024, și eActros 300 electric pe baterii cap tractor, precum și Actros L cu motor diesel, cu propulsie convențională. În condiții climatice extreme, cum ar fi drumurile înghețate sau înzăpezite, vânturile puternice și temperaturile de până la minus 25 de grade, echipa de dezvoltare a testat modelele în mod individual, pentru a deriva posibile măsuri de optimizare ulterioară.

Christof Weber, șeful departamentului global de testare Mercedes-Benz Trucks atestă că „testarea gamei noastre de produse în condiții de iarnă extreme este, de asemenea, o parte esențială a dezvoltării vehiculelor noastre în ceea ce privește transmisiile alternative. Companiile de transport trebuie să se poată baza pe camioanele noastre electrice într-un mediu extrem de competitiv, în orice perioadă a anului, așa cum sunt obișnuiți să facă cu vehiculele cu propulsie convențională. Din acest motiv, inginerii noștri de testare din Finlanda au pus vehiculele la încercare timp de șase săptămâni.”

Sistemele și funcțiile autocamioanelor s-au dovedit a fi adevărate atuuri

În cadrul călătoriei în Finlanda, inginerii de dezvoltare Mercedes-Benz Trucks au analizat îndeaproape toate funcțiile și sistemele vehiculelor utilizate în practică. De exemplu, asistența la schimbarea benzii de circulație ca parte a sistemului Active Sideguard Assist sau ghidarea activă pe banda de circulație cu Active Drive Assist în cazul modelului Actros L. Deoarece a fost necesară traversarea mai multor frontiere, a fost posibil, de asemenea, să se măsoare impactul marcajelor de bandă specifice fiecărei țări, al semnelor de circulație sau al datelor de pe harta digitală asupra performanței sistemelor de asistență instalate în camioane. Faptul că autocamioanele au fost testate pe tot parcursul zilei a permis, de asemenea, evaluarea unor aspecte precum confortul scaunului șoferului.

Accent pe camioanele electrice pe baterii în timpul testelor de la Cercul Polar Arctic

În cazul eActros LongHaul și eActros 300 Tractor, experții au acordat o atenție deosebită proprietăților bateriei și trenului de rulare electric în condiții meteorologice nefavorabile. În acest scop, au fost testate elemente precum proprietățile de pornire și protecția componentelor de acționare împotriva temperaturilor scăzute, software-ul și interfețele. În plus, sistemele termice și de gestionare a energiei au fost supuse unor teste intensive. Ambele asigură controlul corect al temperaturii atât a grupului motopropulsor, cât și a cabinei șoferului, precum și eficiența energetică, chiar și la temperaturi scăzute. 

Acest lucru a arătat, de exemplu, că eActros LongHaul încălzește, în general, cabina mai repede decât un autocamion diesel, datorită circuitului de încălzire mai mic, cu o putere mare. Cu toate acestea, deoarece energia pentru aceasta este preluată din bateriile instalate în vehicul și, prin urmare, autonomia este redusă, este recomandată pre-condiționarea autocamionului electric la o stație de încărcare. După pre-condiționare, eActros LongHaul își menține autonomia la un nivel optim, chiar și la temperaturi extrem de scăzute.

Christof Weber, șeful departamentului de testare globală Mercedes-Benz Trucks adaugă: „Suntem foarte mulțumiți de rezultatele testelor noastre. Testele privind proprietățile bateriilor și ale grupului motopropulsor electric la temperaturi extreme sau ale proprietăților de conducere ale vehiculului pe drumuri alunecoase și înghețate arată: Chiar și în condiții extreme, camioanele noastre alimentate cu baterii sunt pe deplin operaționale.”

Testul de iarnă a inclus, de asemenea, numeroase teste privind proprietățile de conducere și de frânare pe suprafețe cu diferite niveluri de aderență, precum și impactul zăpezii, de exemplu, asupra eficienței senzorilor sistemelor de asistență a șoferului. De asemenea, a fost testat modul în care asistentul de stabilitate a remorcii poate reduce riscul de derapare a tractoarelor-remorcă în timpul virajelor sau al manevrelor de evitare pe drumurile de iarnă și modul în care MirrorCam gestionează diferite condiții de contrast pe gheață și zăpadă.

Începerea producției de serie

Varianta modelului eActros 300 cap tractor, prezentată în premieră la IAA Transportation 2022 de la Hanovra, poate trage toate semiremorcile europene obișnuite, ținând cont de lungimea maximă admisă a ansamblului de vehicule. Autocamionul electric se bazează pe aceeași tehnologie ca și modelul eActros 300/400. Cele trei pachete de baterii, fiecare cu o capacitate instalată de 112 kWh , permit o autonomie de până la 220 de kilometri cu o singură încărcare a bateriei. Producția în serie este programată să înceapă în a doua jumătate a anului 2023.

De asemenea, eActros LongHaul, pentru transportul pe distanțe lungi, este programat pentru intrarea în producție în 2024. Mercedes-Benz Trucks a prezentat anul trecut, la IAA Transportation din Hanovra, un prototip conceptual al camionului electric. Modelul de serie eActros LongHaul se mândrește cu o autonomie de aproximativ 500 de kilometri cu o singură încărcare a bateriei și va permite o încărcare de înaltă performanță. La IAA, acesta a primit premiul “2023 Truck Innovation Award” din partea juriului “International Truck of the Year”. eActros LongHaul folosește baterii din fosfat de litiu și fier (LFP) și facilitează o durată de viață îndelungată, dar și mai multă energie utilizabilă.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.