Oficial! Șoferii nu se supun măsurilor de izolare la domiciliu/carantinare (document)

1

Ministrul de Interne, Marcel Vela a reglat problemele transportatorilor de marfă generate de articolul 4 din Ordonanța militară nr. 4/29.03.2020, care prevedea izolarea șoferilor între cursele internaționale, astfel că a introdus clarificări într-o nouă Ordonanță militară, nr. 7, emisă în 4 aprilie.

În noul act normativ, care a fost publicat imediat în Monitorul Oficial, se precizează că șoferii „nu se supun măsurilor de izolare la domiciliu / carantinare”, „indiferent dacă deplasarea se face la bordul autovehiculului de transport marfă sau prin mijloace individuale sau în cont propriu”.

Ministrtul Vera a declarat: „Transportatorii sunt extrem de importanți în această perioadă, economia are nevoie de ei, am stabilit pentru conducătorii mașini capacitate maximă peste 2,4 tone care nu au simptome vor completa la intrarea în țară doar o declarație pe proprie răspundere prin care își asumă locația în care pot fi contactați între curse. Pentru fluidizarea traficului, conducătorii camioanelor de transport marfă care tranzitează România nu vor mai completa declarații dacă vot utiliza strict coridoarele de tranzit, fiind interzisă abaterea de la ele și în maxim 48 de ore, cu staționare în parcările marcate corespunzător. La intrarea în țară, șoferii străini aplică un colant special care va identifica tipul de transport, iar șoferul e obligat să aibă asupra sa un formular de tranzit. Dacă nu respectă prevederile, intră în carantină 14 zile, cu suportarea cheltuielilor”.

T

Iată articolele din O.M. nr. 7 referitoare la șoferii vehiculelor mai mari de 2,4 tone:

„Art. 12. — La intrarea în România, conducătorii autovehiculelor de transport marfă cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone, care nu prezintă simptome asociate COVID-19, completează o declarație pe propria răspundere, al cărei model este stabilit de Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, prin care își asumă locația unde pot fi contactați în perioada dintre curse. Aceștia nu se supun măsurilor de izolare la domiciliu/ carantinare, cu condiția asigurării de către angajator a materialelor individuale de protecție împotriva COVID-19.

Art. 13. — Prevederile art. 12 se aplică în mod corespunzător conducătorilor autovehiculelor de transport marfă cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone care de deplasează în interesul desfășurării profesiei din România într-un alt stat membru al Uniunii Europene sau dintr-un alt stat al Uniunii Europene în România, ca stat de rezidență al conducătorului auto, indiferent dacă deplasarea se face la bordul autovehiculului de transport marfă sau prin mijloace individuale sau în cont propriu. Aceștia trebuie să prezinte, la intrarea în România, o adeverință de salariat, asumată de angajator.

Art. 14. — (1) Conducătorii autovehiculelor de transport marfă cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone, care tranzitează teritoriul României, nu sunt obligați să completeze, la intrarea pe teritoriul României, declarația epidemiologică, dacă respectă următoarele condiții minimale:

a) utilizează doar coridoare de tranzit și puncte pentru trecerea frontierei de stat situate la capetele acestor coridoare, aprobate de către Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor și Ministerul Afacerilor Interne, fiind interzisă abaterea de la acestea;

b) tranzitarea teritoriului României se face într-un interval de timp minim, fără a depăși 48 de ore de la intrarea în România, incluzând și perioadele de staționare pentru odihna zilnică normată;

c) staționarea autovehiculului se realizează exclusiv în parcări situate pe coridoarele de tranzit, marcate în mod corespunzător.

(2) În cazul nerespectării condițiilor prevăzute la alin. (1), conducătorul autovehiculului va fi obligat să intre în carantină 14 zile, suportând cheltuielile efectuate cu carantinarea sa. Autovehiculul poate fi preluat, în acest caz, de un reprezentant al deținătorului.

(3) La intrarea în România, conducătorul auto este obligat să aplice, pe părțile vitrate ale autovehiculului (parbriz), un colant special pus la dispoziție de Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, respectiv să păstreze asupra sa formularul de tranzit al cărui model este stabilit de Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor”.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.