Primele trenuri cu hidrogen din România

În ședința Comitetului Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii din 29 aprilie, au fost avizați indicatorii de investiție pentru achiziția primelor trenuri nepoluante, alimentate cu hidrogen, din România. Costurile totale estimative ale proiectului sunt de 973 de milioane de euro, fără TVA.

Autoritatea pentru Reformă Feroviară a fost cea care a inițiat proiectul-pilot, vizând achiziția a 12 automotoare de 160 de locuri, precum și servicii de întreținere și reparații a vehiculelor și alimentate cu hidrogen, pe termen lung, a anunțat Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

Proiect-pilot pentru liniile neelectrificate

Proiectul-pilot „privind utilizarea automotoarelor în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen, în cadrul obligației de serviciu public de transport feroviar de călători pe liniile CF neelectrificate” va deservi prin servicii cu frecvență ridicată rutele din nordul Municipiului București și județul Ilfov, în conexiune cu județele învecinate Argeș, Dâmbovița și Giurgiu. Se așteaptă ca, datorită fiabilității, noilor trenuri să ajungă și până în județele Olt și Dolj. Finanțarea proiectului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.

Noile garnituri cu hidrogen vor asigura:

– trenuri la 30 de minute între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni
– trenuri la 30 de minute între Gara de Nord-Chitila-Săbăreni și Titu
– trenuri la o oră între București-Găești-Pitești
– trenuri la o oră între București și Târgoviște
– 4 trenuri/ zi între București-Slatina-Craiova prin Pitești.

• Trenurile vor permite îmbarcarea cu bicicleta și accesul facil pentru persoanele cu dizabilități.

• Prin înlocuirea tracțiunii diesel cu cea electrică bazată pe pile de combustie cu hidrogen se reduce poluarea din transporturi cu un echivalent a peste 600.000 euro pe an și, de exemplu, 18.348 de tone CO2/an și 306 tone NOx/an, contribuind la atingerea obiectivelor din strategiile europene și naționale de atingerea efectului net-zero al poluării în 2050.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.