Provocările digitale

Până în 2025 mai sunt doar 7 ani, care vor aduce o evoluție notabilă, în special pentru spațiile de lucru, care sunt caracterizate de numeroase provocări digitale. Tehnologia, digitalizarea și interconectarea schimbă modul în care facem lucrurile, atât în viața de zi cu zi, cât și la locul de muncă, iar societatea devine astfel mai eficientă, cu o rapiditate surprinzătoare.

Generația Y și generația Z vor impune digitalizarea la scară largă; Mobilitatea vine cu nevoia de securitate sporită; Până în 2025, IoT va impune verificarea identității prin date biometrice, informații despre locație sau recunoaștere vocală.

Tendințele viitorului sunt prezentate în raportul Print 2025, întocmit de compania de cercetare și analiză de piață Quocirca, care concluzionează că vor interveni schimbări majore în privința locului și modului în care ne desfășurăm activitatea, precum și în ceea ce privește tehnologia de imprimare pe care o folosim.

În urma a 55 de interviuri detaliate realizate cu personalități din structurile de conducere ale unor producători, parteneri și dezvoltatori de software din domeniul imprimării din Statele Unite, Europa și Japonia, precum și a 575 de interviuri cu reprezentanți ai segmentelor SMB și Enterprise din Marea Britanie, Franța, Germania, Olanda și Statele Unite, a fost analizat impactul pe care îl vor avea tendințele actuale în materie de securitate, digitalizare, servicii de tipărire și inteligență artificială. Dintre acestea, Brother le-a identificat pe cele care vor accelera dezvoltarea unui ecosistem virtual, conectat, pentru birouri pe parcursul următorilor 7 ani.

Tipologia angajaților: mobilitate, securitate

Din cercetarea realizată de Quocirca rezultă că organizațiile se așteaptă ca ponderea angajaților mobili să crească, în medie, de la 38% în 2017 la 60% în 2025. Acest lucru va fi posibil prin implementarea de soluții integrate dedicate spațiilor de lucru, care includ tehnologii pentru ecrane interactive, asistență vocală, asistenți virtuali, centre de colaborare și spații de conlucrare. De asemenea, o astfel de evoluție presupune utilizarea pe scară largă a echipamentelor și dispozitivelor care pot fi accesate de la distanță și selectarea unor soluții cu grad de flexibilitate ridicat, dar în același timp capabile să ofere un nivel de securitate ridicat.

O altă concluzie interesantă a studiului este că generația Y, născută în intervalul 1980-2000, va reprezenta peste 75% din totalul forței de muncă. Aceștia urmează a ocupa tot mai multe funcții de conducere și decizie, din care vor influența radical evoluția companiilor prin dezvoltarea de strategii bazate tot mai mult pe tehnologii și soluții moderne. Totodată, își vor face apariția și angajați din generația Z. Născuți în intervalul 200-2009, aceștia au crescut cu acces la Internet și au așteptări uriașe în materie de digitalizare, pe care le vor impune treptat în politicile angajatorului și vor contribui astfel la modificarea definitivă a întregului ecosistem.

În ciuda tranziției la noi generații de angajați, orientați cu precădere spre digitalizare, raportul Quocirca stipulează că documentele tipărite nu vor fi eliminate în viitorul apropiat. Dimpotrivă, realizatorii studiului se așteaptă la o creștere a importanței acestora. Astfel, dacă în prezent 74% dintre cei cu vârste cuprinse între 18-34 ani consideră acest aspect important, până în 2025 ponderea lor va crește la 77%. Este drept că se preconizează o scădere a volumului printurilor, dar acest lucru va fi parte dintr-un proces mai amplu, de dezvoltare a unui ecosistem inteligent, interconectat. Inovația adusă de producători este esențială pentru dezvoltarea unui astfel de cadru, permițând adăugarea de funcții noi și asigurarea unei experiențe îmbunătățite în utilizare.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.