Reglementări ADR în 2023

Reglementările pentru anul 2023 ale Acordului referitor la transportul rutier internațional al mărfurilor periculoase (ADR) vor intra în vigoare în curând, informează Uniunea Societăților de Expediții din România (USER). 

ADR stabilește dispozițiile aplicabile în vederea clasificării, ambalării, marcării, etichetării, încărcării, umplerii, descărcării mărfurilor periculoase, precum și prescripții specifice privind vehiculele sau cisternele utilizate.

Precizările USER:

Reglementările ADR se găsesc de mai mulţi ani într-o permanentă schimbare, restructurarea operată, în 2001 (și continuată în anii următor) reprezentând o piatră de hotar în dezvoltarea procesului de armonizare a normelor referitoare la acest important tip de transport.

Ultima modificare a ADR a fost în anul 2021 și, cum aceste reglementări sunt revizuite la fiecare doi ani, pentru a ține cont de progresele tehnice, următoarea actualizare este programată pentru 1 ianuarie 2023. Modificările vor fi însoțite de o perioadă de tranziție de șase luni, până la 31 iunie 2023, care ar trebui să permită alinierea la reglementările pentru alte moduri de transport.

Astfel, de la 1 ianuarie 2023, echipamentelor și mașinilor care conțin în interior mărfuri periculoase le vor fi alocate numere ONU, în cazul în care cantitățile acestor mărfuri conținute depășesc nivelurile LQ. Este vorba despre regulatoarele de presiune și supapele de debit, precum și despre mașinile care conțin materiale sau substanțe periculoase utilizate pentru funcționarea lor, toate acestea fiind scutite până la 31 decembrie 2022 de obligativitatea atribuirii unui număr ONU.

Alte modificări sunt legate de transportul bateriilor cu litiu, și anume, trebuie furnizat un rezumat al încercării pentru a demonstra că bateriile cu litiu transportate sunt de tip testat în conformitate cu 38.3. De asemenea, cele două instrucțiuni de ambalare pentru bateriile critice cu litiu defecte (P911 și LP906) au fost revizuite.

Există noi prevederi referitoare la vehicule. Până acum, modelele electrice au fost permise doar pentru mărfuri în vrac. Cu toate acestea, vehiculele care necesită un certificat de omologare puteau fi omologate numai cu un motor cu ardere internă. Ca un prim pas, acest lucru se va schimba pentru vehiculele destinate transportului de mărfuri periculoase în cisterne („vehicule AT”). Acestea pot fi, de asemenea, electrice-cu baterie de la 1 ianuarie 2023. Acest lucru permite vehiculele complet electrice și hibride.

ADR 2023 va pune capăt unor perioade de tranziție anterioare. ADR 2019, de exemplu, a extins cerința de a numi un consilier pentru siguranța mărfurilor periculoase (DGSA) la companiile care acționează doar ca expeditori de mărfuri, dar a existat o perioadă de tranziție pentru aplicarea acestei prevederi, până la 31 decembrie 2022. Odată cu intrarea în vigoare a ADR 2023, expeditorii de mărfuri periculoase vor fi obligați să desemneze un DGSA, la fel cum o fac și companiile implicate în transportul și încărcarea fizică a acestor bunuri.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.