Rețeaua Dacia, un nou design interior. Vânzări în creștere, în S1

Noua amenajare a showroom-urilor Dacia se bazează pe principii de funcționalitate, flexibilitate și responsabilitate ecologică. La interior au fost păstrate doar elementele funcționale și cele indispensabile pentru parcursul client.

Precizările transmise ZIUA CARGO:

Ideea de pornire a fost aceea de a permite evoluția în timp a oricărui showroom Dacia, și de a oferi soluții pentru puncte de vânzare de diferite dimensiuni. Astfel, au fost create 3 formate diferite, adaptate în funcție de suprafața unui showroom și de numărul de mașini expuse.

Din acest motiv, elementele de mobilier se pot nu doar deplasa, ci și adapta. Majoritatea materialelor folosite vor fi în principal reciclate și durabile (fie că vorbim de panouri, de covoare, de mochete sau lămpi), alese cu exigență și cu permanentă grijă față de mediu.
Astfel, baza panourilor va fi realizată din elemente fabricate din anvelope reciclate, reunite prin emblema Dacia. Așa cum indică și numele, Dacia Link asigură în această construcție coeziunea elementelor atât în sens propriu, cât și în sens figurat.

Fiecare punct de vânzare va dispune de o zonă dedicată ofertei de merchandising. Aceasta va oferi un nou elan mărcii Dacia, care nu mai comercializa produse derivate din anul 2019. Prima colecție de produse se va compune din obiecte esențiale pentru ieșirile în natură – un rucsac, o caschetă, un recipient pentru apă, un impermeabil.

Design-ul interior al showroom-urilor Dacia a fost conceput de Studio 5•5, devenit celebru în anul 2003 cu proiectul „Reanimare, medicina obiectelor”, care implica „tratarea” pieselor de mobilier, pentru a denunța excesele supraconsumului și ale risipei.

Aceeași abordare inovantă se regăsește și în proiectul actual de amenajare a showroom-urilor Dacia, ideea principală fiind aceea de a propune clienților obiecte din materiale reciclate sau ecologice și durabile. Această poziționare este perfect adecvată valorilor mărcii Dacia și demersului permanent de a urmări ceea ce este esențial.

Un parcurs de vânzare fizic șidigital simplificat, cât mai aproape de nevoile clienților 

Parcursul de achiziție a fost modernizat în întregime, fie că e vorba de cel realizat în showroom sau online. Mesajele sunt clare în fiecare etapă a procesului, diferitele zone sunt ușor de identificat, clientul dispune de repere precise pentru a se orienta de la sosire până în zona de post-vânzare.

Parcursul de achiziție este indicat într-un mod clar și sintetic pe panouri de culoare portocalie:

1. Aleg & testez
2. Aleg modul de finanțare și serviciile
3. Comand mașina și rămân în contact
Conduc Dacia!

Tot în scopul de a fi cât mai aproape de client, consilierul de vânzări va sta de acum așezat alături de acesta, cu un ecran pe care îl vor putea privi amândoi.

Aceasta va ușura configurarea mașinii dorite de client și va da un plus de încredere și de transparență comunicării dintre consilier și viitorul posesor de vehicul Dacia.

Datorită aplicației de realitate augmentată Dacia AR, consilierul de vânzări îi va putea arăta unui client, în formă virtuală, o mașină care nu există momentan în showroom. Astfel, modelul respectiv va putea fi vizualizat până la scara 1 :1, în toate detaliile, atât la exterior, cât și la interior.

Etapele introducerii noii identități vizuale

• Iunie 2021: Noua identitate Dacia își face apariția pe site-urile de comunicare ale mărcii, în publicitate și pe broșuri.
• Începutul anului 2022: Showroom-urile adoptă treptat noua imagine de marcă la exterior, mărind vizibilitatea rețelei Dacia. În prezent, această acțiune continuă la interiorul punctelor de vânzare. Ca și în cazul identității exterioare, noul univers interior al reprezentanțelor Dacia va fi pus în evidență de logotipul minimalist, de emblema care reunește literele D și C de la Dacia, simbolizând soliditatea unei legături de lanț, și de noua paletă de culori care amintește de spiritul outdoor al mărcii. Noul aspect interior al showroom-urilor reafirmă valorile de simplitate, de autenticitate și de robustețe, căutate de clienții Dacia.
• 16 iunie 2022 : Toate vehiculele gamei Dacia comandate începând cu această dată vor purta noua emblemă, noul logotip și noile culori ale mărcii. Primele livrări vor avea loc la sfârșitul anului 2022.

În prezent, un showroom din Pitești și două din Franța, din orașele Nanteuil Les Meaux și Reims, afișează deja noua imagine de marcă Dacia. Procesul de adaptare a rețelei comerciale la noua identitate vizuală va continua, de la începutul anului 2023, în celelalte țări unde marca Dacia este prezentă.

Thomas Brient, director Eficiență Vânzări și marketing Dacia: „Avem o mare ambiție în privința rapidității introducerii noii identități de marcă DACIA în întreaga rețea comercială. Obiectivul nostru este ca la sfârșitul anului 2023 peste 70% din cele 2 500 de puncte de vânzare care alcătuiesc rețeaua comercială primară a mărcii să fie deja adaptată la noile norme. Până acum am primit aproape 700 de proiecte pentru amenajarea exterioară iar acest număr crește rapid. Vom veni de acum în sprijinul proiectelor din fiecare țară de comercializare pentru a accelera amenajarea interiorului showroom-urilor.”

Rezultate comerciale S1 2022

Dacia a înmatriculat, în primele 6 luni, 16.382 de vehicule pe piaţa din România, în creștere cu 34% faţă de rezultatul înregistrat în semestrul 1 al anului precedent. 

Primele 4 poziții din topul celor mai vândute autoturisme din România în această perioadă sunt ocupate de modele Dacia. Locul 1 este deţinut de Dacia Logan (5.611 unităţi), urmat de Duster (3.892 unităţi), Sandero (2.894 unităţi) şi Spring (2.385 unităţi). Primul model electric al mărcii Dacia s-a impus ca liderul autoritar al segmentului EV din România, deținând peste 50% din totalul vânzărilor de vehicule 100% electrice. 

La rândul său, modelul Jogger a cunoscut un start excelent, modelul înregistrând la jumătatea acestui an un număr de 917 unităţi înmatriculate. În mod remarcabil, în luna iunie, Jogger a devenit al 5-lea model cel mai vândut pe piaţa locală, într-un Top 5 ocupat integral de modele Dacia. 

Vânzări și cotă de piață în creștere, la nivel global 

În primul semestru, vânzările globale ale mărcii Dacia au crescut cu 5,9% faţă de perioada similară a anului trecut, atingând nivelul de 277.885 de unităţi. Într-un context care continuă să fie puternic afectat de criza sanitară şi de cea a componentelor electronice, Dacia a reușit să-şi majoreze cota de piaţă în perimetrul său comercial cu 0,8 puncte procentuale, până la 3,9%, pe o piaţă în scădere cu 14,6%.

Creșterea vânzărilor Dacia se explică în principal prin succesul noii sale game de modele. Înmatriculările din primul semestru al acestui an plasează Dacia pe locul 3 în clasamentul mărcilor auto cu cele mai mari vânzări către clienţii persoane fizice pe piaţa europeană a Vehiculelor de Persoane (VP).

Dacia ocupă poziții pe podiumul vânzărilor către clienţii particulari în România (locul 1), Franţa (locul 2), în Italia (locul 3), în Portugalia (locul 1), în Polonia (locul 3), în Croația (locul 3), în Republica Cehă (locul 3), şi în Ungaria (locul 3). Pe pieţele din Spania şi Belgia, Dacia ocupă locul 4 în acelaşi clasament referitor la vânzările către clienţii persoane fizice. În Germania, Dacia progresează cu 4 locuri faţă de primul semestru al anului trecut, ajungând pe poziţia a 9-a şi înregistrează a 2-a cea mai bună creștere pe piaţa vehiculelor vândute clienţilor particulari.

În afara Europei, Dacia se menține în poziţia de lider de piaţă în Maroc. 

Comenzile cumulate ale modelului Spring şi ale modelelor cu propulsie mixtă benzină – GPL (cu emisii de CO2 cu 10% inferioare modelelor pe benzină) reprezintă aproape jumătate din total (48% din comenzile înregistrate în perimetrul de comercializare Dacia exceptând Maroc). Faţă de primul semestru din 2021, aceasta înseamnă o creștere cu 7 puncte procentuale.

Xavier Martinet, director Marketing Vânzări & Operaţiuni Dacia: „Creșterea performanței comerciale a mărcii Dacia, înregistrată pe o piaţă în scădere, confirmă pertinența poziționării sale bazate pe un raport prestații/preţ la cel mai bun nivel. Versiunile electrice şi GPL ECO-G reprezintă practic jumătate din comenzile înregistrate în primul semestru din 2022, reflectând adaptarea mărcii la noile tendințe de consum ale clienţilor.”

O gamă susținută pentru modele-cheie

  • Spring: Locul 3 în clasamentul celor mai vândute vehicule electrice din Europa către clienţii persoane fizice.
  • Sandero: Rămâne, din anul 2017, cel mai vândut autoturism către clienţii persoane fizice din Europa. 
  • Duster: Din 2018, cel mai vândut SUV către clienţii persoane fizice din Europa.
  • Jogger: Cel mai accesibil vehicul de familie cu 7 locuri de pe piaţă. Majoritatea comenzilor (64%) sunt pentru versiunea cea mai bine echipată.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.