ROADPOL, apel la UE: Deblocați datele mașinilor inteligente!

ROADPOL îndeamnă „în mod activ” Bruxelles-ul să modifice propunerea legislativă relevantă a UE pentru a oferi Poliției acces la datele din vehicule ale mașinilor automate, care se așteaptă să-și extindă ponderea în traficul rutier din viitor.

foto: The Malta Police Force

ROADPOL face apel la toți membrii săi să se implice activ cu autoritățile naționale și ale UE relevante și să susțină recomandările ROADPOL cu privire la modificările Legii UE privind datele:

1. Trebuie inclus secțiunea 16 alineatul (2) din Legea UE privind datele privind accesul la date pentru încălcarea traficului;
2. Înregistratorul de date obligatorii al evenimentelor (EDR) trebuie să aibă permisiunea de a stoca locul și data accidentelor, prin urmare, secțiunea 6(4) Regulamentul general de siguranță (GSR) trebuie modificat.

Recomandările au fost deja adresate Ministerului Federal al Transporturilor al Guvernului Germaniei și Comisiei Europene (CE) / Parlamentului European (PE).

ROADPOL insistă ca Legea UE privind datele să fie modificată, astfel încât datele digitale de la vehicule să fie accesibile poliției, de dragul unei investigații eficiente a accidentelor rutiere,

Ancheta

„În toate țările europene, se așteaptă ca poliția să asigure probe pentru proceduri penale și civile în cazul unui accident. Acest lucru este în primul rând în interesul celor implicați în ea. Adevărul obiectiv al tuturor circumstanțelor ar trebui să fie dezvăluit în mod clar și fără ambiguitate, deoarece acest lucru este crucial pentru victime și rude să-și forțeze pretențiile și să caute dreptate legală. Investigațiile bazate pe dovezi sunt, de asemenea, importante pentru prevenirea cu succes a accidentelor de circulație prin statistici solide și cercetarea accidentelor“, explică Volker Orben, membru al Comitetului Executiv al ROADPOL, fost președinte al Ministerului de Interne al statului german Renania-Palatinat.

Necesitate

„Vehiculele conectate sunt deja pe șosele și, în viitor, vor exista din ce în ce mai multe vehicule automatizate. În cazul unor accidente de circulație, Poliția din toate țările trebuie să poată accesa cu ușurință datele din vehicul, după un accident. Și nu numai pentru viitor. Avem nevoie de asta acum, deoarece chiar și astăzi există deja blocări care nu pot fi rezolvate complet fără citirea memoriei de date. De exemplu, accidentele despre care șoferii susțin că au fost cauzate de o defecțiune a sistemului de asistență a șoferului”, a completat Orben.

Schimbări

Viitorul act normativ al UE privind datele va stabili care actori vor avea acces la datele generate în vehicul. Actul se află în prezent în procedura de consultare în statele membre ale UE și poate intra în vigoare înainte de sfârșitul anului. „În versiunea actuală a Legii privind datele, accesul la date în scopuri de aplicare a legii este încă exclus în secțiunea 16 (2) și acest lucru ar trebui schimbat, astfel încât să fie asigurată investigarea efectivă a accidentului rutier”, îndeamnă Orben.

Acces

În prezent, producătorii de vehicule au acces exclusiv la datele din vehicule, iar Poliția se poate baza doar pe cooperarea lor voluntară. Un alt curs este la cererea parchetului sau a instanței. „Dar ar trebui să existe o procedură reglementată printr-un organism central, independent, care să asiste autoritățile de anchetă. Unele state membre ROADPOL raportează că au îngrijorări cu privire la faptul dacă datele furnizate de producătorii de vehicule sunt datele originale generate de vehicul. La urma urmei, defecțiunile vehiculelor sunt cauza comună a accidentelor, așa că este logic să ne așteptăm ca producătorii să nu fie dornici să coopereze în investigațiile care pot duce la dezvăluirea unor astfel de fapte. Acesta este motivul pentru care datele din vehicul ar trebui stocate direct cu un organism independent”, atenționează Orben.

El respinge orice problemă de confidențialitate, declarând că datele necesare pentru investigare reprezintă doar 5 secunde înainte și 350 de milisecunde după eveniment pentru o reconstituire suficientă a accidentului. „Deci, nu se pune problema ca Big Brother să monitorizeze în secret și în mod arbitrar toți cetățenii”, spune Orben.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.