ROADPOL: Șoferii finlandezi conduc mai repede decât media

Șoferii finlandezi conduc mai repede decât media, atunci când sunt obosiți, și dețin adesea telefonul mobil, scrie pe un blog comisarul asistent de poliție Pasi Rissanen, membru al Consiliului ROADPOL.

FOTO: POLIISI.FI

Potrivit autorului, un studiu internațional extins ESRA (E-Survey of Road Users’ Attitudes) nu prezintă o imagine pozitivă a atitudinilor finlandezilor față de siguranța proprie și a celorlalți în trafic, relatează ROADPOL, în cel mai recent buletin informativ. 

Constatări

Trei din patru șoferi finlandezi au declarat că au condus cu viteză excesivă cel puțin o dată. Această cifră este cu mult peste media țărilor participante la sondajul ESRA. De asemenea, se raportează că viteza de deplasare în condițiile predominante a fost prea mare față de media. Pe lângă viteză, printre punctele slabe ale conducătorilor auto finlandezi se numără folosirea în timpul condusului a telefoanelor mobile, precum și oboseala. Aproape jumătate (46%) dintre cei chestionați în ultimele 30 de zile înainte de a răspunde la sondaj au vorbit la telefonul mobil în timp ce îl țineau în mână în timpul condusului. Un șofer obosit la volan își continuă drumul, în ciuda capacității sale reduse. În luna anterioară răspunsului, aproape unul din trei finlandezi a declarat că a fost atât de obosit la volan, încât i-a fost greu să țină ochii deschiși.

Analiză

Potrivit datelor preliminare, în 2023, pe drumurile finlandeze s-au înregistrat 173 de decese. Prin comparație, în 2008, peste 300 de persoane și-au pierdut viața pe șosele.

Pasi Rissanen (foto: ROADPOL)

„Cu toate acestea, în ultimii 20 de ani, nu au existat schimbări majore în ceea ce privește numărul de decese în trafic rutier în funcție de grupul de utilizatori ai drumurilor. Accidentele mortale în care au fost implicate autoturismele și camionetele au reprezentat în mod constant aproximativ 60% din totalul deceselor din traficul rutier. Utilizatorii vulnerabili ai drumurilor, adică pietonii și bicicliștii, au reprezentat aproximativ o cincime din toate decesele din traficul rutier”, scrie Rissanen.

„Statisticile ridică întrebări cu privire la motivul pentru care ponderea deceselor în care sunt implicate autoturisme și camionete nu scade. De asemenea, v-ați putea întreba dacă, în ciuda evoluțiilor pozitive predominante în jurul grupurilor de utilizatori ai drumurilor, există în fiecare an o anumită proporție de oameni care se grăbesc să moară și sunt obosiți de viață?”, se întreabă autorii studiului.

Viitorul

„Decesele cauzate de accidentele rutiere pot fi prevenite, de exemplu, prin controlul traficului, planificarea și punerea în aplicare a infrastructurii care sporește siguranța, limitele de viteză, formarea și educația, dar cea mai importantă modalitate de prevenire sunt înșiși utilizatorii rutieri”, concluzionează autorii. 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.