ROADPOL Speed Marathon 2023

ROADPOL organizează, pe 21 aprilie, operațiunea „Speed Marathon”, evenimentul anual emblematic al Rețelei europene de poliție rutieră, care reprezintă cea mai mare campanie de aplicare a legii împotriva vitezei. Forțele de poliție rutieră din întreaga Europă vor acționa continuu pe o perioadă de 24 de ore. Maratonul de viteză ROADPOL are loc în cadrul operațiunii de viteză de 7 zile (17-23 aprilie).

În timpul operațiunii, țările membre urmăresc respectarea de către șoferi a limitelor de viteză stabilite în propria țară. Aceasta include prezența fizică a unui polițist, care verifică viteza unui vehicul folosind o metodă și un dispozitiv aprobat și apoi oprește și raportează șoferul. În plus, vor fi utilizate dispozitive automate, cum ar fi camerele fixe.

Istoric

Anul 2023 va marca a zecea oară când Maratonul Vitezei se va desfășura pe continent. În 2022, 19 țări au luat parte la Speed Marathon. În timpul operațiunii, peste 14.900 de polițiști au verificat viteza a peste 3.100.000 de șoferi la nu mai puțin de 10.500 de puncte de control. Aceștia au constatat 104.315 încălcări, 27.963 de șoferi fiind trași pe dreapta pentru a fi amendați. Alți 76.352 de șoferi au primit amenzi prin poștă. Permisul de conducere a numeroși contravenienți a fost confiscat.

Exces

Printre cele mai brutale exemple de viteză excesivă se numără cazurile din Germania, unde un șofer a fost oprit după ce a rulat cu 90 km/h într-o zonă centrală a unui oraș cu o limită de viteză de 50 km/h. Un alt contravenient a fost prins cu 189 km/h pe o porțiune cu limită la 100 km/h. „Deținătorul recordului” din Germania a fost un șofer care a sprintat cu 190 km/h pe un drum provincial din Bavaria, unde limita de viteză era de 80 km/h.

Obiectiv

Henk Jansen, secretarul Grupului de lucru operațional al ROADPOL din cadrul Poliției Naționale a Țărilor de Jos: „Viteza în sine nu este periculoasă, dar excesul de viteză este, mai ales în combinație cu alți factori de risc, cum ar fi traficul mixt cu autoturisme, camioane, motociclete și autobuze pe autostradă sau automobile, biciclete și pietoni în zonele urbane. Excesul de viteză este principala cauză a aproximativ 25.000 de coliziuni rutiere mortale în Europa. Iar amenzile nu sunt scopul, ci doar mijloacele. Scopul este de a-i face pe șoferi să-și conștientizeze comportamentul periculos”.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.