Românii, cel mai puțin probabil să conducă o mașină nouă

Este cel mai puțin probabil ca românii să își cumpere un model nou de mașină, doar 6 vehicule noi la 1.000 de persoane având o vechime mai mică de 2 ani, potrivit datelor Confused.com (T1 2022), care a analizat datele Eurostat pentru a determina țara europeană cu cea mai mare proporție de vehicule noi.

Cercetarea sugerează ce rezidenți ai țării sunt cel mai probabil să aleagă o mașină mai nouă decât una veche.

Precizările transmise ZIUA CARGO:

Rezultatele:

Țară

% din vehiculele înmatriculate cu o vechime mai mică de 2 ani

Numărul mediu de vehicule mai noi la 1.000 de persoane

Luxemburg

24,50%

90,54

Liechtenstein

14,57%

52,47

Lituania

1,93%

51.32

Belgia

22,69%

47,51

Germania

13,27%

39.40

Austria

18,90%

38,67

Elveţia

13,66%

38,53

Danemarca

22,82%

36,63

Malta

6,53%

36.45

Regatul Unit

14,51%

36.09

Suedia

17,37%

35.15

Norvegia

11,61%

33.47

Cipru

4,65%

32.57

Franţa

13,01%

30.29

Polonia

4,57%

29.36

 

Proprietarii de vehicule români sunt cel mai puțin probabil să conducă o mașină nouă

Șoferii români sunt pe ultimul loc. Confused.com a constatat că, în medie, în România existau doar 6 mașini noi la 1.000 de locuitori , o scădere cu 66% față de Ungaria în locul 24 (18,87 la 1.000 de persoane). 

Echivalând cu 4,96% dintre vehiculele înmatriculate, asta înseamnă că doar unul din 20 de mașini aflate pe șosea în România are mai puțin de doi ani.

Detalii, la https://www.confused.com/car-insurance

Țările europene cu cea mai mare populație de mașini noi

Cu o medie de aproape 91 vehicule noi la 1.000 de locuitori , Luxemburg a fost dezvăluit ca fiind țara cu cea mai mare probabilitate de a deține o mașină nouă . În comparație cu țările cu o populație similară, aceasta este de aproape 3 ori mai mult decât Cipru (32,57 vehicule noi la 1.000 de persoane). Aceasta înseamnă că aproape un sfert (24,50%) dintre mașinile aflate pe șosea în Luxemburg au mai puțin de 2 ani, cel mai mare procent din Europa.

Șoferii din Liechtenstein sunt al doilea cel mai probabil să dețină o mașină nouă , cu 52,47 mașini noi la 1.000 de persoane. Este cu 42% mai puține vehicule noi la 1.000 de locuitori decât în ​​Luxemburg , dar cu 36% mai multe decât vecinii lor elvețieni (38,53 de mașini noi la 1.000 de persoane). Aceasta înseamnă că aproape 1 din 6 (14,57%) vehicule înmatriculate în Liechtenstein au mai puțin de 2 ani.

Șoferii lituanieni ocupă locul trei. Există 51,32 vehicule noi la 1.000 de locuitori în Lituania, cu 77% mai mult decât Slovenia de dimensiuni similare (28,99 vehicule la 1.000 de persoane) . În ciuda acestui fapt, Lituania are cea mai mică cotă procentuală de vehicule noi din Europa (1,93%), o scădere cu 39% față de vecinii lor letoni (3,19%).

Proprietarii de vehicule din Belgia sunt al patrulea cel mai probabil să dețină cele mai recente mașini. În total, există 47,51 de vehicule noi la 1.000 de persoane , o creștere uluitoare de 56% față de vecinii lor francezi (30,29 la 1.000 de persoane). Aceasta înseamnă că aproape 1 din 4 (22,69%) vehicule înmatriculate în Belgia au mai puțin de 2 ani – al treilea cel mai mare procent din Europa.

Alex Kindred, expert în asigurări auto la Confused.com, comentează: „Anul în care a fost fabricat un vehicul poate avea un impact asupra tarifelor noastre de asigurare. Este probabil ca mașinile mai noi să fie mai scumpe de asigurat decât modelele mai vechi. Acest lucru se datorează faptului că, dacă ar fi să facem o reclamație , componentele mai noi ar putea fi mai scumpe de cumpărat și reparat.

„Cu toate acestea, prețurile pot fi reduse dacă mașinile mai noi au caracteristici moderne de siguranță, cum ar fi camere de marșarier, asistență la banda și conștientizarea coliziunilor. Deși, singura modalitate de a ști dacă obțineți cel mai bun preț este să faceți cumpărături și să comparați prețurile asigurărilor auto , mai ales dacă aveți o mașină mai nouă. ”

Metodologie:

  1. Confused.com a întreprins această cercetare pentru a afla care țară europeană are cea mai mare proporție de autoturisme noi. Studiul utilizează date istorice privind stocurile de vehicule de la Eurostat (1) pentru a găsi proporția vehiculelor cu o vechime mai mică de 2 ani ca procent din toate vehiculele din fiecare țară.
  2. În primul rând, numărul total de vehicule pentru fiecare țară, împreună cu numărul total de vehicule cu vârsta mai mică de 2 ani, a fost colectat de la Eurostat. Procentul de vehicule noi [ cele cu o vechime mai mică de 2 ani ] a fost calculat ulterior ca numărul de vehicule mai vechi de 2 ani împărțit la numărul total de vehicule. Acest calcul a fost făcut pentru anii 2010-2019.
  3. În al doilea rând, numărul de noi înmatriculări la 1.000 de locuitori a fost calculat prin împărțirea numărului de noi înmatriculări (2) la numărul populației (3) și înmulțirea cu 1000. Aceasta s-a făcut pentru fiecare an între 2010-2019. Atât noile înregistrări, cât și estimările populației au fost obținute de la Eurostat.
  • Nu au fost disponibile date pentru următoarele țări și ani: Austria (2019), Danemarca (2010, 2011, 2012), Polonia (2018), Portugalia (2013), Regatul Unit (2012, 2013, 2014, 2019).
  1. În cele din urmă, procentul de vehicule noi și noile înmatriculări la 1.000 de locuitori au fost calculate pentru a oferi informații despre piața de vehicule noi din fiecare țară.
  2. Toate datele au fost colectate în martie 2022 și pot fi modificate.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.