Schimbare în cota de piață a culorilor acromatice din piața auto

Schimbare în cota de piață a culorilor acromatice din piața auto: albul rămâne primul în top, dar negrul câștigă popularitate, potrivit BASF.

Astfel, vechea paletă standard de culori a automobilelor se schimbă. Non-culorile alb, negru, gri și argintiu sunt încă alegerea predominantă în cazul vehiculelor ușoare de uz non-comercial. Culorile cromatice rămân stabile.

Precizările BASF:

În cercetarea tendințelor lansată în toamna anului trecut, BASF a declarat că paleta tradițională de culori pentru automobile trece printr-o transformare. Raportul de culoare BASF 2023 pentru acoperiri OEM pentru automobile, lansat recent, oferă date solide pentru a susține această tendință.

Nuanțele acromatice, care au format întotdeauna fundamentul culorilor auto, se confruntă cu o schimbare semnificativă. În timp ce albul continuă să-și mențină poziția de cea mai populară alegere pentru vehiculele ușoare de pasageri, a înregistrat, totuși, o scădere notabilă a cotei de piață. În schimb, negrul a crescut în popularitate, în detrimentul albului.

Preferințele consumatorilor variază, de asemenea, în diferite regiuni. De exemplu, în America de Nord, există o preferință din ce în ce mai ridicată pentru nuanțele mai deschise de argintiu în detrimentul celor de gri închis, în timp ce în regiunea Europa, Orientul Mijlociu și Africa (EMEA), balanța înclină spre nuanțele mai închise. 

Această variație regională adaugă o dimensiune intrigantă peisajului de culoare în continuă evoluție.

BASF

Carmen Turcu

Phone: +40 744 807 976 

carmen.turcu@basf.com

Premium Communication                                

Sorana Savu

Phone: +40 745 061 858

sorana.savu@premiumpr.ro

Premium Communication                                 

Larisa Buda

Phone: +40 755 060 116

larisa.buda@premiumpr.ro

 

Între timp, culorile cromatice au rămas stabile, fără modificări semnificative în cota lor totală de piață (19%). Această categorie include o gamă de culori precum albastru, roșu, maro și bej, care continuă să-și mențină popularitatea în rândul clienților.

EMEA: Preferințe diverse de culoare în diferite națiuni; nuanțele acromatice predomină, în timp ce favoritele cromatice diferă

Culorile acromatice (alb, negru, gri și argintiu) au câștigat două puncte procentuale în Europa, Orientul Mijlociu și Africa (EMEA). Cumpărătorii de mașini au trecut de la culorile mai deschise de alb și argintiu, la nuanțe mai închise de negru și gri. Mașinile premium au prezentat mai mulți pigmenți pentru efecte, care să evidențieze profunzimea și creativitatea culorii, față de cele din clase de preț scăzut și mediu. 

Când consumatorii europeni optează pentru culori, există preferințe specifice fiecărei țări. Germania iubește albastrul (11%), Spania și Marea Britanie preferă roșul și portocaliul (aproximativ 9%), Franța optează pentru verde (6%), în timp ce Italia își arată preferința pentru toate culorile, ponderea sa de culori cromatice fiind cea mai mare dintre toate cele cinci țări (30%).

„În timp ce culorile acromatice sunt încă cele mai populare, fiecare țară pare să aibă locul ei favorit în sfera cromatică. Poate fi observată o distribuție diferită a culorilor în fiecare dintre principalele țări EMEA și în general. Clienții noștri, producătorii de automobile, au lăsat, în prezent, mai mult loc pentru individualitate și creativitate dealerilor de mașini, iar cumpărătorii profită de acest avantaj”, a declarat Mark Gutjahr, liderul global al designului de culori pentru automobile pentru BASF.

America de Nord, Asia Pacific, America de Sud

La fel ca în cazul EMEA, culorile acromatice din America de Nord – alb, negru, argintiu și gri – au câștigat, în general, două puncte procentuale. Consumatorii s-au reorientat către nuanțele mai luminoase după ce producătorii de automobile au retras câteva culori de gri. Acestea au fost preponderent înlocuite cu nuanțe de argintiu. America de Nord a avut, de asemenea, cea mai mare pondere de mașini roșii în comparație cu alte regiuni, în 2023. Cu toate acestea, roșul nu a reușit să depășească albastrul ca cea mai populară culoare cromatică din America de Nord.

Menținându-și poziția de lider în noua paletă de culori auto, ponderea culorilor cromatice în Asia Pacific s-a aflat ușor în creștere față de 2022. Popularitatea nuanțelor naturale a crescut, în special în cazul culorii verde. Culorile mai deschise au devenit mai populare, în special gri deschis și argintiu.

America de Sud are, din punct de vedere istoric, o abordare conservatoare a culorilor, cu o pondere uriașă a culorilor acromatice în 2023, cea mai mare dintre toate regiunile. Un total de 86% dintre vehiculele noi asamblate în America de Sud au avut caroserie albă, neagră, argintie sau gri. Proporția de argintiu este, de asemenea, cea mai ridicată în America de Sud. Cu acest tip de piață, din ce în ce mai mulți producători auto aleg pigmenți cu efecte pentru a scoate în evidență culorile acromatice. Comparativ cu 20202, au fost livrate mai multe mașini cu pigmenți pentru efecte, indiferent de dimensiunile caroseriei.

Raportul de culoare BASF pentru acoperiri OEM pentru automobile reprezintă o analiză a datelor provenite de la divizia Tehnologii de acoperiri a BASF, bazată pe producția globală de automobile și aplicarea vopselei pe vehiculele non-comerciale în 2023.

Despre divizia Tehnologii de acoperire, BASF

Divizia de Tehnologii de acoperire BASF este un expert global în dezvoltarea, realizarea și comercializarea produselor de acoperire ingenioase și sustenabile, originale și de retuș, pentru industria auto, în vopselele decorative, precum și în aplicarea de tratamente pentru suprafeţe pe substraturi din metal, plastic și sticlă, într-o gamă largă de industrii. Portofoliul este completat de programul „Beyond Paint Solutions” care permite noi aplicații, pe suprafețe inovatoare. Creăm soluții avansate și oferim performanță, design și aplicații noi pentru a satisface nevoile partenerilor din întreaga lume. BASF împărtășește abilitățile, cunoștințele și resursele echipelor sale globale și interdisciplinare, în beneficiul clienților săi, prin administrarea unei rețele de colaborare cu sedii în Europa, America de Nord, America de Sud și în regiunea Asia Pacific. În 2022, Divizia de Tehnologii de Acoperire a realizat vânzări globale de aproximativ 4,2 miliarde EUR.

Despre BASF

La BASF, creăm chimie pentru un viitor durabil. Combinăm succesul economic cu protecția mediului și responsabilitatea socială. Peste 111.000 de angajați din Grupul BASF contribuie la succesul clienților noștri în aproape toate sectoarele și aproape în fiecare țară din lume. Portofoliul nostru este organizat în șase segmente: produse chimice, materiale, soluții industriale, tehnologii de suprafață, nutriție și îngrijire și soluții agricole. BASF a generat vânzări de 87,3 miliarde de euro în 2022. Acțiunile BASF sunt tranzacționate la bursa din Frankfurt (BAS) și sub formă de certificat de depozit american (BASFY) din SUA.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.