Sondaj global privind comerțul electronic și returul produselor

GXO Logistics a publicat, în 19 august, concluziile unui recent sondaj global privind tendințele in comerțul electronic și al retururilor de marfa de la clienti. Sondajul detaliază tendințele în ceea ce privește obiceiurile de cumpărare ale consumatorilor și comportamentul comercianților, inclusiv legătura dintre creșterea activității de e-commerce și volumele mai mari ale retururilor de produse achizitionate online. 

Cateva aspecte importante ce se desprind din sondaj:

  • 72% dintre retaileri investesc în procesul de gestionare a retururilor.
  • Peste 25% din retaileri au investit recent în spațiu suplimentar de depozitare.
  • 57% dintre consumatori declara că existenta unui proces convenabil de returnare a produselor reprezinta un factor important atunci când efectueaza o achiziție online.

În ultimele 12 luni:

  • 36% dintre retaileri declară că retururile de produse achizitionate online au crescut.
    • 37% dintre retaileri au declarat că retururile de produse le-au crescut costurile operaționale.
    • 42% dintre consumatori au declarat că au returnat o piesă vestimentară online. 

Richard Cawston, președinte – Europa, GXO, a declarat: “Vedem o creștere rapidă a externalizării din partea retailerilor. Vor să iși minimizeze riscurile in lanțul de aprovizionare. Ei caută un partener logistic avansat din punct de vedere tehnologic, cu o capacitate ridicata de sustinere a creșterii comerțului electronic, incluzand aici si nevoia tot mai mare de gestionare a retururilor, nevoie ce necesită expertiză tehnologica specifică pentru a putea optimiza inventarul.”

GXO ajută clienții să se adapteze la cererea tot mai mare din e-commerce  – până la 35% din bunurile cumpărate online sunt returnate – oferind soluții de logistica inversa (reverse logistics) la un nivel ridicat. Se estimează că nevoia globala pentru logistica inversa va crește substanțial: Federația Națională de Retail (NRF) estimează o crestere a cheltuielilor în acest domeniu până la 604 miliarde de dolari în 2025. Depozitele GXO devin din ce în ce mai automatizate pentru cresterea eficienței, vitezei și siguranței. Folosind software-ul său proprietar și expertiza sa în proiectarea rețelelor, GXO  poate adapta soluțiile automatizate la cazuri specifice de utilizare și poate prognoza rata viitoare de returnare a produselor.

Constatările menționate în acest rezumat sunt rezultatul a două sondaje comandate de GXO și efectuate de Statista. Statisticile despre retaileri au fost obtinute de la 360 de respondenți, reprezentând companii de diferite marimi din SUA, Marea Britanie, Franța și Spania. Statisticile despre consumatori au fost obtinute de la aproximativ 4.000 de respondenți din diferite categorii demografice. Constatările au fost completate de datele interne ale GXO și de informațiile contextuale din surse externe.

Despre GXO Logistics

GXO Logistics, Inc. (NYSE: GXO) este cel mai mare furnizor de logistica contractuala din lume. GXO se angajează să ofere un loc de munca de atractiv pentru toti cei 94.000 de membri ai echipei sale, prezenti în 869 de depozite ce totalizeaza 20 de milioane de metri pătrați. Compania colaborează cu clienti de top la nivel global pentru a rezolva provocări logistice complexe aparute in lanțul de aprovizionare, prin soluții avansate din punct de vedere tehnologic, cu scalabilitate si rapiditate. În ciuda poziției sale de lider pe piață, GXO deține numai 5% din piața de contract logistics din Europa și America de Nord, piata in continua crestere si cu un potential de 430 miliarde dolari. Sediul central al GXO se află în Greenwich, Conn., SUA.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.