Transportatorii COTAR îl contrazic pe Titi Aur

Transportatorii COTAR îl contrazic pe Titi Aur în privința numărului accidentelor rutiere, care „nu a crescut, ci a scăzut, conform statisticilor”, iar „Ministerul Finanțelor se opune normelor de aplicare ale «Legii Titi Aur» deoarece este vorba despre dublă deducere de la bugetul statului pentru plata acestor cursuri neacreditate, făcute pe mașini neomologate, fără instructor auto care să aibă o specializare conformă cu o meserie pentru care să existe standard occupational și cod COR”.

Vasile Ștefănescu, președintele COTAR (foto: ZIUA CARGO)

Precizările transmise ZIUA CARGO:

„Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) răspunde noilor acuzații pe care le-a adus Titi Aur, într-o emisiune TV de săptămâna aceasta: Nu, domnule, Titi Aur! Nu a crescut numărul de accidente, ci a scăzut! Nu minte Guvernul, ci asta arată statisticile! Nu cursurile dvs., pe care ați reușit să le impuneți prin lege, vor rezolva problemele din trafic, ci conștientizarea pericolului! Nu prin încurajarea tinerilor să conducă mașini puternice, din primele zile după ce și-au luat permisul, veți rezolva problema accidentelor comise de șoferii neexperimentați! Și nu directoarea din Ministerul Transporturilor, Adriana Kalapis, este vinovată de lipsa normelor de aplicare, pentru că normele de aplicare sunt afișate pe site, din octombrie 2023, la „Legea Titi Aur”! Ministerul de Finanțe este cel care se opune, fiind vorba despre dublă deducere de la bugetul statului pentru plata acestor cursuri neacreditate, făcute pe mașini neomologate, fără instructor auto care să aibă o specializare conformă cu o meserie pentru care să existe standard occupational și cod COR.

Membrii COTAR sunt la fel de îngrijorați ca toți ceilalți români, după ce pe șoselele din România s-au produs foarte multe accidente grave, în ultimele săptămâni, majoritatea fiind făcute de tineri șoferi neexperimentați. În acest context, reamintim faptul că școlile de șoferi și instructorii auto au recomandat întotdeauna cursanților să exerseze, împreună cu instructorii, până când se simt pregătiți să circule cu mașina pe drumurile publice și să nu conducă mașini puternice imediat după ce au obținut permisul de conducere. 

Din păcate, domnul Titi Aur, invitat telefonic într-o emisiune de la Antena3CNN, pentru a comenta acest subiect, care e dureros pentru noi toți, a ținut încă o dată să arate că singurul lucru care îl interesează este legea lui și normele de aplicare care i-ar aduce lui venituri. Subiectul era altul: se punea întrebarea dacă tinerii fără experiență la volan ar trebui să conducă mașini puternice. ăspunsul nostru este: Nu! Răspunsul halucinant al domnului Titi Aur a fost: „Da”! 

Explicația lui a fost că orice tânăr poate conduce mașini puternice, dacă este instruit cum trebuie, dând ca exemplu un pilot de Formula 1, de 20 de ani. Prin astfel de explicații, ținând să-și atragă un număr cât mai mare de clienți la așa-zisele cursuri de conducere defensivă, Titi Aur a comis o faptă care ar putea avea consecințe extrem de grave, pentru că astfel i-a încurajat pe tinerii inconștienți și pe părinții lor să facă în continuare exact același lucru care a dus până acum la accidente grave.  

Din declarația pe care a dat-o pe postul TV, Titi Aur a arătat că nici măcar nu are capacitatea de a înțelege subiectul pe care îl comentează. A fost întrebat despre mașini puternice, iar el a răspuns ceva în legătură cu mașinile scumpe. Nu era vorba despre valoarea mașinii, ci despre puterea ei și faptul că devine necontrolabilă în mâinile unui tânăr neexperimentat. Dar din dorința de a-și promova cursurile și de a găsi mereu vinovați (mai ales pe Vasile Ștefănescu, președinte COTAR), domnul Titi Aur nu mai ține cont de nicin fel de consecință.

Îi mai amintim domnului Titi Aur că așa-zisele lui cursuri nu sunt acreditate, mașinile lui nu sunt omologate, iar până acum nu a adus niciun fel de dovadă care să demonstreze că în urma acestor cursuri scade numărul de accidente rutiere. Firmele despre care vorbește Titi Aur sunt doar niște corporații care nu au ca obiect de activitate transportul rutier și care nu pot fi considerate relevante în ceea ce ar trebui să fie un studiu științific. Dar Titi Aur aduce același argument, în mod repetat, desi i s-a cerut, încă de acum doi ani, să facă acest studiu și să ne demonstreze dacă are sau nu are dreptate. 

A avut timp suficient, dar nu a demonstrat că are dreptate. În schimb, își permite să îl acuze pe ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, că nu se implică în scăderea numărului de accidente și că minte atunci când prezintă statisticile. COTAR i-a explicat, în mod repetat, de ce nu are dreptate și ce ar trebui să facă pentru a demonstra eficiența acelor cursuri pe care le-a transformat în „Legea Titi Aur”, de ce ar trebui să-și obțină omologarea pentru mașini și acreditările conform legislației din România. Dar, în continuare, ne declară pe noi vinovați pentru faptul că nu are suficienți clienți la cursurile de conducere defensivă – de fapt, workshopuri de câteva ore, foarte bune pentru team-building-urile din corporații, dar pe care românii ar trebui să le plătească din bani publici, conform legiferării în favoarea lui Titi Aur.

Întrebarea noastră este: dl. Titu Aur și instructorii dumnealui, angajați la „Academia” domniei sale au experiență în vreo școală de șoferi măcar, pentru categoria „B”? Nu întrebăm de celelalte categorii. Mai întrebăm care este standardul ocupational pentru noua meserie, care este codul COR (Clasificarea Ocupațiilor din România), în baza cărora poate funcționa „Academia Titi Aur” și în baza cărora s-ar putea organiza cursuri de conducere defensivă, în conformitate cu întregul cadru legislativ din România.

Suntem de acord cu importanța efortului comun pentru a găsi soluții, alături de autorități, pentru a reduce numărul de accidente din România, dar fără a cere bani de la statul român! Suntem deschiși la dialog, pentru a găsi orice altă soluție, împreună, fără decontarea preferențială a unor cursuri din bugetul statului, mai ales după ce Ministerul Finanțelor a concluzionat că este vorba despre dublă deducere (corporațiile fiind o data scutite de la plata impozitelor pe profit pentru trainingul angajaților, din care se plătesc aceste workshopuri de conducere defensivă pe care le face dl Titi Aur, fără a fi cursuri acreditate conform legislației românești), dar pentru care dl. Titi Aur cere și o a doua decontare, tot de la bugetu statului, ca plată directă.

Îl sfătuim pe domnul Titi Aur să se documenteze, înainte de a dezinforma publicul din România și mai ales pe jurnaliștii cu bune intenții, deoarece a făcut foarte multe afirmații false, începând cu menționarea doamnei director Adriana Kalapis, din Ministerul Transporturilor, despre care a afirmat că se opune legii deja promulgate și nu vrea să facă normele de aplicare (normele sunt făcute și publicate pe site-ul MT, din luna octombrie 2023); continuând cu afirmații despre Vasile Ștefănescu, președintele COTAR, despre care a spus că s-ar opune legii și din cauza presiunii „sindicatului” (care e, de fapt, patronat!) condus de el nu se aplică legea; adăugând afirmații false despre ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, pe care îl acuză, fără dovezi concludente, că se opune aplicării legii și că a declarat mai puține accidente decât ar fi; dar culminând cu faptul că nici măcar nu a aflat că legea a fost trimisă înapoi, în Parlament, pentru a fi refăcută complet, din cauza dublei deduceri constatate de Ministerul Finanțelor.”

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.