Trenurile, înlocuite cu autocare, între Cluj-Napoca și Oradea (lucrări)

Trenurile de călători vor fi înlocuite cu autocare sau autobuze pe toată zona cuprinsă între Cluj-Napoca și Oradea, pentru a se asigura continuitatea serviciilor publice în contextul închideii tronsonului de cale ferată Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor, pentru reconstrucţia şi electrificarea liniei de cale ferată, informează Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF).

sursă foto: ARF

Programele de transport al autocarelor, respectiv, autobuzelor de înlocuire tren ale operatorilor de transport feroviar de călători Interregional Călători şi Transferoviar Călători sunt cuprinse în documentele anexate pe site-ul ARF. 

La rândul său, operatorul național CFR Călători „va institui serviciile de înlocuire tren în termenul cel mai scurt, în condiţiile finalizării procedurilor de achiziţii publice ale acestor servicii”, precizează ARF.

La bordul autobuzelor şi autocarelor de înlocuire tren de călători vor fi valabile titlurile de călătorie feroviare. „De asemenea, menţionăm că autobuzele şi autocarele de înlocuire tren vor permite reintroducerea unor servicii publice de transport oferite în cadrul mersului de tren 2022/2023, care au fost suspendate în condiţiile capacităţii de transport pe timpul lucrărilor de modernizare a infrastructurii, iar biletele vor putea fi achiziţionate şi prin canalele de vânzări ale operatorilor de transport feroviar, inclusiv din zonele fără trafic pe perioada lucrărilor”, arată ARF.

Detalii suplimentare privind programul autobuzelor sau autocarelor de înlocuire, precum şi alte condiţii de transport, se pot obţine de la cei doi operatori de transport feroviar.

Guvernul a adoptat, în 30 decembrie 2023, Ordonanţa de Urgenţă nr. 131, în baza căreia ARF şi operatorii de serviciu public de transport feroviar de călători sunt abilitaţi să introducă, prin acte adiţionale la contractele de serviciu public, servicii de autocare/autobuze de înlocuire tren de călători în zonele unde liniile de cale ferată sunt închise total sau parţial.

Aceste servicii de autocare/autobuze de înlocuire tren de călători „reprezintă curse regulate speciale, în sensul definit la Regulamentul (CE) nr. 1.073/2009 şi OG nr. 27/2011, şi sunt menite să asigure continuitatea serviciului de transport către călătorii ce aleg să utilizeze trenurile în deplasările cotidiene sau ocazionale chiar în zonele unde liniile sunt închise total sau parţial pentru a permite implementarea proiectelor de reconstrucţie, de reînnoire, de modernizare sau de reparaţii capitale a căii ferate din România”, potrivit ARF.

Astfel, prevederile contractelor de servicii publice aprobate de Guvern la sfârşitul anului 2022 şi implementate de ARF privind introducerea serviciilor de înlocuire trenuri pentru creşterea calităţii serviciilor publice de transport călători pe calea ferată să poată fi posibilă.

„Noua prevedere legală (OUG nr. 12/1998 actualizată prin OUG nr. 131/2023) va permite ARF şi operatorilor de serviciu public de transport feroviar de călători să reintroducă, în curând, toate serviciile care erau prestate pe zona Cluj Napoca – Oradea (inclusiv trenurile anulate din lipsă de capacitate a infrastructurii feroviare pe perioada şantierelor). Autobuzele şi autocarele de înlocuire tren vor circula la ore şi cu opriri similare celor din mersul de tren 2022/2023. Staţiile temporare ale serviciilor de înlocuire vor fi anunţate şi semnalizate corespunzător, în conformitate cu prevederile contractelor de servicii publice. În contextul amplelor lucrări de modernizare a căii ferate din România cu fonduri de la bugetul de stat, fonduri europene nerambursabile, precum şi alte fonduri externe, noua reglementare legală va permite introducerea serviciilor de autocare/autobuze de înlocuire tren de călători oriunde este nevoie, pentru a asigura continuitatea activităţilor economice, sociale, educaţionale, de acces la serviciile medicale etc. ale cetăţenilor României. În acelaşi timp, reglementarea vine să pună în valoare şi experienţa şi calitatea serviciilor dobândite de operatorii de transport rutier din România, în ultimii 30 ani”, a subliniat ARF. 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.