Vettel a câștigat cu o singură oprire ultrasoft-supersoft Grand Prix-ul de la Monaco

Sebastian Vettel de la Ferrari a câștigat Grand Prix-ul de la Monaco cu o strategie cu o singură oprire ultrasoft-supersoft, după ce a rulat un un prim stint mai lung decât coechipierul său Kimi Raikkonen într-un ritm mai rapid, care s-a calificat în pole-position și a încheiat al doilea.
Aceeași strategie de „depășire” a fost utilizată și de Daniel Ricciardo de la Red Bull pentru a câștiga două locuri față de poziția de start și a încheia astfel pe a treia treaptă a podiumului. Jenson Button de la McLaren și Pascal Wehrlein de la Sauber au încercat o primă oprire foarte devereme sperând astfel să obțină poziții în cursă.
“Cei mai mulți piloți au optat pentru o singură oprire tactic, deși unii au încercat și abordări alternative. Pe perioada unui safety-car cu 15 tururi rămase de parcurs, pilotul Red Bull, Max Verstappen a schimbat pe un set de pneuri ultrasoft în încercarea de a-l depăși pe Valtteri Bottas”, potrivit Pirelli.
Pilotul Mercedes, Lewis Hamilton a pornit de pe poziția a 13-a a grilei și a efectuat un prim stint foarte lung pe pneuri ultrasoft încheind în final pe locul șapte. O serie de pene s-au înregistrat pe parcursul cursei, din cauza unei probleme a circuitului la ieșirea din Virajul 1 spre finaul grand- prix-ului.

Lăsând la o parte perioada de safety car, acesta a fost unul dintre cele mai rapide grand prix-uri de la Monaco, cu cel mai rapid tur realizat de pilotul Force India, Sergio Perez, care a fost cu peste trei secunde mai rapid decât timpul echivalent din 2016 (care azi a fost doborât încă din turul al doilea).

MARIO ISOLA – HEAD OF CAR RACING „Deși a fost clar că o strategie cu o singură oprire este optimă, a existat o gamă largă de opțiuni privind momentul când piloții ar putea opri. Așa cum era de așteptat, uzura și degradarea au fost reduse, ceea ce a permis efectuarea de stinturi lungi chiar și pe ultrasoft, deși temperaturile la Monaco au fost destul de ridicate. Felicitări Ferrari pentru o dublă istorică pe acest circuit foarte special.”

CEL MAI BUN TIMP PER COMPOZIȚIE:

SOFT    SUPERSOFT    ULTRASOFT
–    Raikkonen
1m15.527s    Perez
1m14.820s
–    Ricciardo
1m15.756s    Vettel
1m15.238s

CEL MAI LUNG STINT:

COMPOZIȚIE    PILOT    NUMĂR DE TURURI
SUPERSOFT    Perez    47
ULTRASOFT    Wehrlein    56

MOMENTUL ADEVĂRULUI:

“Sebastian Vettel de la Ferrari a câștigat cursa utilizând o strategie cu o singură oprire, așa cum ne-am așteptat. A pornit pe pneuri ultrasoft și a oprit pentru supersoft în turul 39, cinci tururi mai târziu față de ocupantul pole-ului, coechipierul său Kimi Raikkonen”, transmite Pirelli.

GRAND PRIX MONACO – SUMARUL OPRIRILOR LA BOXE:

Mașina        Pilot        Start        Pit 1        Pit 2        Pit 3
5         VET          USu         SSn (39)
7         RAI          USu         SSn (34)
3         RIC          USu         SSn (38)
77         BOT          USu         SSn (33)
33         VER          USu         SSn (32)     USu (60)
55         SAI          USu         SSn (37)
44         HAM          USn         SSn (46)
8         GRO          USu         SSn (40)
19         MAS          USn         SSn (38)     USu (62)
20         MAG          USn         SSn (37)     USu (42)
30         PAL          USn         SSn (42)
31         OCO          USn         SSn (36)     USn (39)     USn (60)
11         PER          USu         SSn (16)     USu (63)     USu (72)
26         KVY         USn         SSn (36)
18         STR          USn         SSn (41)     USn (67)
2         VAN          USu         SSn (43)
9         ERI          SSn         USn (35)
94         WEH          SSn         USn (1)
22         BUT          USu         SSn (1)      USu (39)
27         HUL          USn

SS= Supersoft  US=Ultrasoft  n=  noi         u= folosite

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.