RPTCY 2019. CONTINENTAL FAST LINE: Ținta principală – clienții care apreciază calitatea

Cu o flotă de peste 100 de vehicule, Continental Fast Line se concentrează în special pe transportul de convenție și cel turistic.

Cosmin Costache, director general CFL: „Văzând incertitudinea din România, în special pe zona traseelor regulate, considerăm că viitorul este reprezentat de transportul ocazional. În timp, numărul turiștilor va crește și infrastructura se va îmbunătăți. Am văzut această creștere an de an. Transportul de convenție s-ar putea plafona. Salariile vor crește atât de mult încât vom fi tot mai neatractivi pentru investitori. Astfel, fabricile nu vor mai fi construite în România. Deja am observat acest trend la unii clienți, care și-au mutat capacitățile de producție în alte țări (Serbia, de exemplu).”

Practic, transportul de convenție acoperă cea mai mare parte a activității, acesta desfășurându-se la nivelul mai multor județe – Argeș, Timiș, Caraș-Severin și Brașov.

Flota CFL numără 106 vehicule – 20 microbuze, 7 midibuse și 79 de autocare și, după 15 ani de activitate, compania mizează tot mai mult pe turism.

„Lucrăm cu majoritatea agențiilor mari din România – Christian Tour, Paralela 45, Eximtur… Transportul ocazional asigură activitatea pentru 9-10 luni pe an”, a arătat Cosmin Costache, director general CFL.

Piața de incoming crește de la an la an, fiind realizate tururi în România, iar solicitările turiștilor străini includ un transport confortabil și sigur.

„Am decis ca flota noastră pentru transport turistic și de convenție să nu aibă autovehicule care să depășească 10 ani vechime. De la an la an, restricțiile sunt tot mai mari pentru autocarele vechi în Europa, iar România va urma acest trend (București, Cluj, Timișoara sunt primele orașe care fac pași în acest sens)”, a precizat Cosmin Costache.

Tarifele corecte rezolvă problema șoferilor

Strategia CFL este clară – asigurarea unor servicii de transport de calitate, printr-o flotă nouă și șoferi bine pregătiți și motivați. În aceste condiții, vânzarea serviciilor la tarife corecte (peste media pieței) devine esențială.

„Contează foarte mult clienții pe care îi abordezi. Sunt mulți care își doresc cât mai ieftin, fără că conteze cât de slab este serviciul de transport. Iar principala problemă este angajatul – un șofer premium va primi un salariu pe măsură. Noi am încercat să plătim șoferii la un nivel superior față de media pieței. Nevoia de șoferi este tot mai greu acoperită, la nivel național, și, tocmai de aceea, țintim clienți care apreciază serviciile de transport de calitate. Doar așa putem plăti șoferii la un nivel care să asigure fidelizarea acestora”, a explicat directorul general CFL.

Pentru anul acesta, CFL este în discuții avansate cu agenții de turism străine, pentru a asigura transportul grupurilor prin Europa.

„Vom achiziționa autocare și acestea vor opera 6-7 luni pe an în Europa. Și pe acest segment, ofertele trebuie studiate cu atenție, existând diferențe foarte mari. Cea mai mare provocare o reprezintă șoferii, care trebuie să știe cel puțin engleză”, a completat Cosmin Costache.

Transport de convenție – noua abordare

Nu cu multă vreme în urmă, tariful reprezenta principalul criteriu pentru a accesa contractele de transport pentru angajații diferitelor companii. Astăzi, lucrurile sunt mult schimbate.

A apărut un segment premium, iar solicitările la transportul de convenție pot fi destul de greu de îndeplinit. De la obligativitatea purtării centurii de siguranță de către șofer și menținerea unei viteze maxime de 70 km/h, până la temperatură interioară garantată între anumite limite, buton de panică etc.

„Toate mașinile au GPS și camere și clienții noștri pot urmări modul de desfășurare a transportului în timp real. Sunt condiții foarte dure la anumiți clienți. De exemplu, dacă temperatura scade sub un anumit grad, la prima abatere nu se plătește cursa, iar la a doua apar penalizări. De asemenea, fiecare minut de întârziere duce la penalizări. Vechimea parcului de maxim 10 ani, ITP realizat doar la RAR, distanță mare între scaune sunt alte solicitări la care trebuie să dăm curs”, a explicat Cosmin Costache.

Pentru CFL, viitorul este legat, în primul rând, de turism, iar transportul de convenție se concentrează doar pe clienții „pretențioși”.

„Vom dezvolta transportul turistic și, totodată, țintim clienți (fabrici) care doresc și își pot permite mașini bune și un nivel ridicat în ceea ce privește calitatea serviciului. Într-un viitor apropiat, ne așteptăm să apară restricții legate de norma de poluare, inclusiv pe partea de transport de convenție. Nu întâmplător sunt clienți care impun o vechime maximă de 10 ani pentru autovehicule”, a completat Cosmin Costache.

CFL își propune să acceseze și un segment aproape inexistent în România – transportul VIP.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.