Viitorul CFR, pe modelul Network Rail

Ministrul Alexandru Nazare si reprezentantii conducerii Network Rail, compania care gestioneaza infrastructura feroviara in Marea Britanie, au explorat vineri, la Londra, solutiile comune la problemele cu care se confrunta atat compania din Regatul Unit, cat si CN CFR S.A., in aceasta perioada a crizei economice care a afectat piata europeana a transportului feroviar. Optimizarea consumului de energie si cresterea veniturilor prin valorificarea activelor sunt masuri vitale pentru asigurarea unui viitor caii ferate din Romania, a opinat oficialul roman. Parteneriatul dintre Network Rail si CN CFR S.A., demarat in iulie 2011, va continua si in perioada imediat urmatoare, cand o echipa britanica de experti va acorda asistenta companiei romanesti in implementarea programului de viabilizare a CFR.

Ministrul Transporturilor a declarat ca experienta Network Rail impartasita in cadrul discutiilor “este extrem de utila ca model pentru planul de viabilizare a CN CFR S.A., pentru ca se axeaza tocmai pe eficientizarea cheltuielilor si valorificarea activelor pentru cresterea veniturilor. Ambele masuri au ca rezultat, in ultima instanta, reducerea facturii pe care o plateste statul in contul pentru acoperirea piederilor, iar acesti bani economisiti pot fi investiti in alte activitati aducatoare de valoare adaugata in economie”, a precizat el, dupa intalnirea cu reprezentantii conducerii Network Rail.

Mai pe romaneste, stoparea risipei va asigura viitorul caii ferate, jecmanita de “baietii destepti”, si s-a vazut ca masurile luate anul trecut de MTI au dus la reducerea pierderilor. ”Intr-un climat economic dificil in toata Europa, infrastructura feroviara nu poate fi modernizata decat printr-un mix de politici care sa favorizeze concomitent reducerea cheltuielilor si a risipei din companiile feroviare si derularea unui program substantial de investitii in reabilitarea cailor ferate, in material rulant si in activitatile de mentenanta care sa contribuie la reducerea restrictiilor de circulatie si, implicit, la cresterea vitezei si a calitatii serviciilor”, a declarat Alexandru Nazare.

Valorificarea activelor, urgenta

Concret, la fel ca Network Rail, CN CFR S.A. trebuie sa demareze in cel mai scurt timp un program de valorificare a activelor “in asa fel incat si compania de infrastructura feroviara din Romania sa isi creasca veniturile din valorificarea proprietatilor”. In acelasi timp, la fel ca Network Rail, CN CFR S.A. trebuie sa isi optimizeze consumul de energie asa incat sa putem face economii importante pentru aceste cheltuieli. MTI a facut eforturi uriase in ultimii 2 ani si pentru asigurarea finantarii pentru mentenanta, si pentru curatarea datoriilor istorice la furnizorii de energie, unde am platit deja 400 milioane de lei din datoria de 1,2 miliarde lei”, a precizat Nazare.

Implementarea unor asemenea politici privind optimizarea consumului de energie si cresterea venturilor prin valorificarea activelor este vitala pentru a asigura un viitor caii ferate din Romania, a conchis ministrul Transporturilor.

Network Rail are in administrare 20.000 de mile de linii si 35.000 de angajati, iar experienta in gestionarea caii ferate britanice va fi de bun augur companiei din Romania. O echipa de experti a Network Rail va acorda asistenta CN CFR S.A. in implementarea programului de viabilizare a companiei.

Magda SEVERIN

Imagine: Jean-Mihai PALSU

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.