Ciril Com: Varianta simplă… dar eficientă

Ciril Com desfășoară activități în mai multe domenii. Pe lângă transportul de călători, a dezvoltat activități în agricultură, zootehnie, procesare miere, restaurant, comerț cu produse petroliere… Practic, discutăm de un grup de 8 firme care au același proprietar, toate fiind profitabile.

Compania are, astăzi, un parc de 60 de mașini și 120 de angajați, iar cifra de afaceri pentru toate companiile depășește 14 milioane de euro.

„Ciril Com a fost înființată în 1991, de către tatăl meu, și în 2005 am preluat activitatea. Inițial a fost vorba doar de un magazin, însă, în timp, activitatea s-a dezvoltat”, a arătat Marius Cazacu, director general Ciril Com.

Pe partea de transport, Ciril Com desfășoară transport regulat județean și interjudețean, transport de convenție și, de curând, transport turistic.

„Transportul turistic se desfășoară în țară, dar și internațional – avem două autocare noi Temsa și colaborăm cu Memento Bus. Autocarele lucrează opt luni pe an, iar acest segment asigură 15% din veniturile firmei pe zona de transport”, a precizat Marius Cazacu.

Flota Ciril Com este adaptată activității desfășurate, fiind alcătuită atât din mijloace de transport noi, cât și unele mai vechi.

„Avem Setra 315 – mașini ideale pentru transportul pe curse speciale. Trituro este, de asemenea, o mașină extraordinară și avem 14 asemenea autovehicule, iar, în rest, microbuze în configurația 19+1”, a explicat Marius Cazacu.

Firma desfășoară transport de convenție în județul Ialomița, iar acest segment asigură aproximativ 30% din venituri. Transportul regulat interjudețean asigură aproximativ 10% din cifra de afaceri și cel județean restul, adică aproximativ 45%.

Situația de incertitudine provocată de pandemia coronavirus este de așteptat să producă efecte negative importante.

„Anul acesta, ne așteptăm la scăderi importante în turism și abia la anul vom putea vorbi despre relansarea acestuia. Transportul județean trece, de asemenea, prin momente dificile, din punct de vedere al profitabilității, în condițiile în care salariile au crescut și, totodată, amortizarea flotei (destul de nouă) are un impact important”, a precizat directorul general Ciril Com.

Cel mai vechi microbuz al firmei este din 2013, însă majoritatea au 2-3 ani de zile.

Există camere de luat vederi montate în toate locurile unde se desfășoară activitățile firmei, inclusiv în mijloacele de transport.

Marius Cazacu, director general Ciril Com: „Fenomenul de creare și lărgire a zonelor metropolitane în jurul marilor orașe și asigurarea transportului de către companiile de transport local (care, în general, aparțin consiliilor locale) riscă să distrugă transportul privat.”

Adaptare la trafic

Ciril Com are 42 de șoferi și utilizează flota în funcție de nevoile de transport. De exemplu, șoferii pleacă în prima cursă, mai aglomerată, cu autobuze și, apoi, pentru următoarele curse, utilizează microbuze. Practic, un șofer operează două mașini. Astfel, pe un traseu cu șase curse, două sunt operate cu autobuzul și patru cu microbuzul.

Microbuzele parcurg lunar între 4.000 și 11.000 de km, iar, la autobuze, media este de 3.500 km pe lună.

Compania dispune de propriile autogări în Slobozia și Urziceni.

Soluție modernă de ticketing

Încă de acum cinci ani firma a implementat o soluție de ticketing, care include și case de marcat fiscale.

Astfel, toate abonamentele sunt pe card, iar cardul este scanat la bordul mașinii. Pe tableta existentă în fiecare mașină apare inclusiv fotografia posesorului abonamentului și, astfel, sunt evitate orice posibile fraude. Dacă abonamentul este valid, conturul fotografiei este verde, iar dacă a expirat, conturul se înroșește.

Totodată, mașinile sunt dotate cu GPS și, atunci când un călător urcă, șoferul nu trebuie decât să selecteze stația unde acesta va coborî, iar biletul va fi emis automat.

„Soluția este foarte eficientă și oferă o vizibilitate foarte bună asupra activității. În plus, putem verifica șoferii cu ușurință – data și ora sunt specificate pe bilet, iar soluția ne oferă informații în timp real despre numărul de călători care ar trebui să se găsească în mașină la un anumit moment”, a spus Marius Cazacu.

Biletele sunt vândute de către șoferi, iar abonamentele se încarcă în autogări.

Cu ajutorul soluției implementate, managementul Ciril Com știe, în timp real, câți călători sunt în fiecare mașină și câți dintre aceștia călătoresc cu abonament și câți cu bilet și, implicit, câți bani a încasat șoferul. Astfel, controlul se realizează cu mare ușurință, iar echipajele de control nu trebuie decât să confirme faptul că numărul călătorilor din mașină corespunde cu informația oferită de soluția IT. Firma are patru oameni implicați în activitatea de control.

Chiar dacă are la dispoziție acest sistem, conducerea Ciril Com este conștientă de faptul că frauda nu a dispărut, ci doar s-a diminuat semnificativ.

„Realizăm analize comparative și, de exemplu, scăderi ale încasărilor pe un anumit traseu atrag controale mai atente. Putem ajunge inclusiv la asigurarea unui însoțitor permanent, care nu face altceva decât să stea în mașină și să supravegheze activitatea”, a completat directorul general Ciril Com.

Interesant este faptul că nu s-a căutat doar depistarea fraudelor, dar și evitarea situațiilor în care concedierea șoferilor ar fi unica soluție posibilă.

„Nu sunt derapaje mari și trebuie găsit un echilibru, pentru a ține șoferii la firmă și a asigura o atmosferă bună de lucru”, a explicat Marius Cazacu.

Soluția IT a simplificat mult și activitatea de back office – practic, a dispărut munca laborioasă de verificare a biletelor. La finalul zilei, managementul firmei știe cu exactitate câți bani trebuie să predea șoferul.

Și partea de consum carburant este monitorizată cu atenție.

„Avem consumuri normate pentru toate mașinile din flotă, iar furnizorul de carburant este o altă companie din grup – folosim bazine de incintă. Săptămânal, se întocmește un raport de consum pe fiecare mașină. În cazul depășirilor de peste 10%, mașinile sunt verificate în service-ul propriu”, a declarat Marius Cazacu.

Ciril Com are propriul service, care include vulcanizare și spălătorie și, până la finalul anului, va deschide și o stație ITP.

„Alimentările se realizează doar pe bază de carduri, iar, pentru kilometrii parcurși, avem un dublu control – kilometrii de la bordul mașinii și GPS”, a explicat Marius Cazacu.

Viitorul este incert, mai ales în contextul situației provocate de coronavirus.

„Mizam pe turism, în contextul în care nivelul de trai a crescut constant în ultimii ani. Și tocmai acest segment este cel mai afectat. Aveam inclusiv un proiect de rent-a-car pentru vehicule de 8+1 locuri, pe care l-am oprit pentru moment. 2020 este un an de așteptare”, a concluzionat directorul general Ciril Com.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.