Primul tramvai Imperio va fi livrat, în București, cu două luni în avans

Programat pentru luna august, prototipul tramvaiului Imperio va fi livrat în București la începutul lunii iunie, cu două luni în avans, și va fi introdus în circulație pe linia de metrou ușor 41.

Cele 100 de tramvaie Imperio, de 36 de metri și cu podea total coborâtă, achiziționate de Primăria Capitalei cu 840 de milioane de lei, vor fi introduse în exploatare eșalonat, începând cu luna august, pe liniile 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41 și 55. În paralel, vagoanele cu durata de exploatare depășită, precum cele din gama Tatra, vor fi retrase din circulație etapizat. Primele 20 de vehicule vor fi livrate până la sfârșitul acestui an.

Pentru a verifica stadiul de execuție a tramvaielor contractate, anul trecut, o delegație formată din reprezentanți ai Primăriei Capitalei – ca autoritate contractantă, condusă de primarul general Nicușor Dan, și ai Societății de Transport București (STB) – ca beneficiar, condusă de directorul general Adrian Criț, a vizitat cele două fabrici Astra Vagoane Călători Arad, ce aparțin omului de afaceri Valer Blidar.

5 uși duble

Noile tramvaie Imperio au câte cinci uși duble, cu sistem anti-strivire, ceea ce asigură transferul ușor al călătorilor la urcare și coborâre, fără obstacole sau zone înguste, în dreptul ușilor de acces. STB a făcut eforturi pentru a respecta legislația privind accesul persoanelor cu dizabilități.

Tramvaiul este prevăzut cu buton de semnalizare a intenției de acționare a rampei atât la interiorul, cât și la exteriorul vagonului, precum și semnalizare la bord pentru conducătorul de vehicul. Trapa (rampa) este rabatabilă sau culisantă, cu acționare manuală, cu sistem de protecție împotriva plecării tramvaiului cu trapa deschisă.

322 de locuri, 56 pe scaune

Capacitatea totală a noilor vehicule este de 322 de locuri, dintre care 56 pe scaune și un loc special destinat fotoliilor rulante și landourilor pentru copii. Din punct de vedere al confortului, tramvaiele au următoarele dotări: echipament de climatizare destinat asigurării aerului condiționat/încălzirii, atât în salonul de călători, cât și la postul de conducere, salonul iluminat în tehnologie LED, sistem de informare vizuală și auditivă în tehnologie LED/LCD, afișaje de traseu exterioare și indicatoare pentru avizare stații cu LED-uri, monitoare extrawide pentru afișarea traseului și a stațiilor, precum și Wi-Fi gratuit pentru călători.

În plus, tramvaiele beneficiază de sistem ticketing și sistem POS de achiziționare a cardului direct în tramvai. Totodată, noile vehicule au un nivel de zgomot redus, sistem de recuperare a energiei la frânare, sistem de supraveghere video 24/24 și sistem de numărare a călătorilor. Ca noutate, în aceste, tramvaie călătorii au posibilitatea transportării bicicletelor, printr-un sistem de prindere și fixare rabatabil, care să nu ocupe spațiul destinat celorlalți utilizatori, atunci când nu este folosit.

Magda SEVERIN

magda.severin@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.