Contract PRASA – Gibela (Alstom) pentru 600 de trenuri moderne de călători în Africa de Sud

PRASA (Agenția Feroviară pentru Călători din Africa de Sud) a semnat în această săptămână un contract cu Gibela – societate mixtă controlată de Alstom – pentru furnizarea a 600 de trenuri de călători (3.600 de vagoane), ce vor fi livrate între 2015 și 2025. Acordul valorează 51 miliarde de rand și prevede construcția unui centru local de producție. Pe lângă serviciile ce fac obiectul acestui contract, Gibela va oferi asistență tehnică și va furniza piese de schimb pe o perioadă de 18 ani. Proiectul este unul dintre cele mai importante din transportul feroviar global și reprezintă cel mai valoros contract din istoria companiei Alstom. Acordul a fost semnat de către Lucky Montana, CEO al PRASA Group, Patrick Kron, Președinte și CEO al Alstom și Henri Poupart-Lafarge, Președinte al Alstom Transport, informează un comunicat remis redacţiei din partea Alstom.

Contractul face parte din strategia PRASA de a moderniza industria feroviară, de a crea locuri de muncă și a oferi cetățenilor acces la transport public sigur, eficient și de încredere. Acest program ambițios a fost lansat de Guvernul sud-african în 2010, ca răspuns la creșterea constantă a numărului de persoane care utilizează trenul pentru a ajunge la serviciu. Inițiativa va asigura înlocuirea trenurilor vechi care operează în zonele suburbane din Pretoria, Johannesburg, Cape Town și Durban cu 1.200 de trenuri electrice, pe parcursul a 20 de ani.

PRASA și Gibela se vor concentra pe încheierea procedurilor financiare, proces ce va fi finalizat la sfârșitul lunii decembrie 2013.

Cu ocazia semnării acordului, Lucky Montana a declarat: „Programul de reînnoire a flotei derulat de PRASA reprezintă cel mai important pas al modernizării serviciilor Metrorail  și a transportului public sud-african în general. Acesta este începutul implementării programului feroviar extins al Guvernului. Provocarea urgentă de a îmbunătăți serviciile oferite călătorilor constituie cea mai importantă prioritate, însă inițiativa dedicată materialului rulant își propune să atingă obiectivele guvernamentale de a dezvolta competențelor oamenilor, de a crea locuri de muncă și a oferi cetățenilor servicii de calitate.”

„Compania Alstom este onorată să fie aleasă de PRASA pentru un proiect de o asemenea anvergură. Suntem dedicați acestei inițiative în cadrul căreia vom utiliza cele mai performante tehnologii, precum și experiența noastră vastă, prin societatea noastră mixtă Gibela din Africa de Sud. Suntem convinși că trenurile noastre vor stabili un înalt standard de calitate în serviciile oferite călătorilor”, a afirmat Henri Poupart-Lafarge.

PRASA va achiziționa X’Trapolis Mega, noul model de tren X’Trapolis special dezvoltat de Alstom pentru ecartamentul de 1,067 metri utilizat în Africa de Sud. Acest tren poate atinge viteze de până la 120 km/h, putând fi optimizat pentru viteze de până la 160 km/h.

Fiecare tren cu un singur nivel este alcătuit din 6 vagoane și poate transporta peste 1.300 de pasageri. Grație caracterului modular al X’Trapolis, PRASA va putea să ajusteze configurația trenului în funcție de numărul de călători (de la patru la șase vagoane, cu opțiunea de a cupla setul). Trenul este dotat cu aer condiționat, scaune ergonomice, sistem de informații în timp real la bord, internet wireless, precum și cu un sistem de iluminat direct și indirect, pentru a crea senzația de spațiu.

tren Alstom_Africa de Sud

De asemenea, acesta dispune de un sistem performant de uși care oferă acces ușor persoanelor cu mobilitate redusă, dar și de o rețea de coridoare de acces pe întreaga sa  lungime, care fluidizează traficul. Cu o rată a posibilității de reciclare de 95%, X’Trapolis stabilește un standard impresionant în dezvoltarea durabilă.

Mai mult, carcasa vagoanelor, din oțel inoxidabil, scade considerabil greutatea trenului, în timp ce sistemul de frâne electrice permite o reducere semnificativă a consumului de energie.

Prin programul dedicat materialului rulant, PRASA își propune să achiziționeze aproximativ 7.224 de vagoane, printr-o investiție estimată la 123 miliarde de rand pe o perioadă de 20 de ani. Achiziționarea materialului rulant se desfășoară în două etape, iar prima parte a programului a fost lansată în această săptămână. Astfel, Gibela a fost contractată pentru primii zece ani.

Gibela va construi un centru de producție în Ekurhuleni, la est de Johannesburg, pentru a fabrica trenurile în Africa de Sud. Centrul de producție va include și un centru de inginerie și o unitate de training. Lucrările de construcție sunt programate să înceapă în prima parte a anului 2014, iar fabrica va demara operațiunile în 2015.

Proiectul va crea peste 1.500 de locuri de muncă în fabrică, și 33.000 de locuri de muncă în mod indirect, în primii 10 ani, implicând, astfel, peste 65% din piața locală. Primele 20 de trenuri vor fi construite în Lapa, Brazilia. Pe termen lung, în proiect vor fi implicate și centrele Alstom din Franța – Ornans, Tarbes, Villeurbanne și Saint-Ouen.

Despre PRASA (www.prasa.com)

PRASA a fost înființată în decembrie 2008, când Președintele a promulgat legea Actului de Succesiune Legală. Această lege a dus la consolidarea diverselor entități (Metrorail, Autopax, Shosholoza Meyl și Intersite) pentru a forma PRASA din fuziunea fostelor South African Rail Commuter Corporation și Transnet.

PRASA are 17.000 de angajați, dintre care 76% lucrează în cadrul Metrorail.

Despre Alstom (www.alstom.com)

Alstom este lider mondial în domeniul producerii și transportului energiei electrice, precum și în infrastructura feroviară. Grupul este un punct de referință pentru tehnologiile inovatoare și ecologice. Alstom construiește cele mai rapide trenuri din lume, precum și metrourile automate cu cea mai mare capacitate și furnizează soluții integrate pentru centrale la cheie și servicii asociate pentru o gamă largă de surse de energie, incluzând hidro, nuclear, gaz, cărbune şi eolian.

Alstom propune o gamă largă de soluții pentru transportul energiei electrice, în special în domeniul rețelelor inteligente (smart grids). Grupul are în prezent 93.000 de angajați în aproximativ 100 de țări și a înregistrat vânzări de peste 20 miliarde de euro și comenzi de aproape 24 miliarde de euro în anul financiar 2012/13.

Alstom este, de peste 20 de ani, un partener de încredere al României în domeniul energetic și al transportului. Cu aproximativ 1.040 de angajați în centrele de producție și birourile din București, Alstom este un furnizor tradițional de echipamente, servicii, soluții integrate și proiecte complexe pentru clienții săi din România, centrale electrice și clienți industriali, în domeniul producerii si transportului energiei, precum și transportului feroviar. În România, Alstom derulează proiecte de reabilitare bazate pe tehnologii avansate în sectoarele Power, Transport și Grid. (M.S.)

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.