GALERIE FOTO. Trotuarul rulant de la staţia intermodală Pasaj Basarab, pus în funcţiune după 9 luni

Finalizat de 9 luni dar rămas neutilizat din cauza unor probleme de conexiune la energia electrică, trotuarul rulant de un sfert de kilometru care face legătura între Gara Basarab, stația intermodală Basarab și Gara de Nord a fost pornit, în sfârşit, duminică. Acum, nodul intermodal Pasaj Basarab este complet: asigură legătura cu mijloacele de transport în comun de pe inelul principal de circulaţie – autobuze, troleibuze, tramvai, tren şi metrou – şi explică utilitatea şi necesitatea staţiei de tramvai amenajată pe pasaj. „Îmi aduc aminte de răutățile care s-au spus: ‘Facem stație de tramvai pe pod. Cine a mai pomenit?’. Uite că a pomenit, pentru că, în momentul acesta, tramvaiul care parcurge inelul principal de circulaţie al oraşului, tramvaiul 1, este funcțional împreună cu metroul, cu Gara de Nord și cu trenul”, a spus primarul general Sorin Oprescu, prezent la evenimentul de deschidere a stației intermodale.

“Sunt fericit că până la urmă am reușit să ne menținem promisiunea. N-am crezut niciodată că este mai ușor să construiești decât să legi la curent electric acest trotuar. A durat ceva, dar iată că în felul acesta nodul intermodal este complet. Trotuarul a fost gata în urmă cu vreo 9 luni, mai avea puțin și bătea anul. Problema mea este faptul că a durat foarte mult până să rezolvăm toate lucrurile. Îmi aduc aminte de pasarela care era aici în zonă, paralel cu podul. Până să dăm pasarela jos au durat 2 ani”, a declarat Sorin Oprescu.

Amintim că Pasajul Basarab a fost inaugurat în 19 iunie 2011, iar cu o zi înainte a fost lăsat promenadă pentru bucureşteni. La sfârşitul lui octombrie. nodul intermodal era aproape gata dar departe de finalizare.

În aprilie 2012 au fost puse în funcţiune cele 4 scări rulante şi tot atâtea lifturi. Au mai trecut aproape până să fie gata şi trotuarul rulant, dar pornirea lui a fost cu ghinion.

Astfel, putem spune că abia după 2 ani şi 3 luni de la inaugurare Pasajul Basarab este, în sfârşit, complet.

pasaj basarab 5

Trotuarul rulant are o lungime de 240 de metri, este amplansat pe peronul 1 al Garii de Nord și poate transporta pe oră aproximativ 6.000 de persoane. Este compus din 6 benzi rulante – câte 3 pe sens -, fiecare cu lungimea de 80 de metri. Are o viteză nominală de 0,5 m/s și senzori pentru pasageri.

La ieşirea din cele două vestibule şi din staţia de metrou, călătorii pot accesa actuala intrare în Gara de Nord, de unde pot utiliza trotuarele rulante.

pasaj basarab 4

“Prețul total a fost de aproximativ 11 milioane de lei cu tot ceea ce înseamnă și amenajarea părții de lifturi, vestibulul de intrare de sus, pentru stație, pentru stația de tramvai intermodală”, a precizat Sorin Oprescu.

El a adăugat că „ne procupă acum să menţinem aceast trotuar în conditii optime de funcţionare” şi a asigurat că „toate aceste lucrări vor fi supravegheate și monitorizate” non-stop.

pasaj basarab 1

Despre consumul de energie al trotuarului rulant și al becurilor care luminează instalația, Sorin Oprescu a spus că, după ce s-a terminat monitorizarea “a ceea ce înseamnă fiecare stâlp cu lumină, a ceea ce înseamnă străzi principale, bulevarde”, se va realiza o economie de curent totală de aproximativ 30%.

pasaj basarab 3

“Consumul de energie va costa mult mai puțin decât costă lumina pe artere necirculate între ora 2,00 noaptea și 6,00 dimineața”, a insistat primarul Capitalei.

La capitolul beneficii, Oprescu a punctat accesul mai facil al călătorilor între Gara de Nord şi terminalul multimodal Basarab, „dublându-se, practic, viteza de transfer a acestora”, şi faptul că trotuarul este în întregime acoperit, asigurandu-se confortul călătorilor şi protecţia de ploi sau vânt.

pasaj basarab 2

Edilul Capitalei a adăugat că a făcut o parcare pentru locuitorii din zonă. “Vizavi este o parcare pe care o s-o folosim pentru locuitorii din bloc, așa cum le-am promis, pentru că ei nu mai au cum să oprească, să poată să-și lase mașinile”, a spus Oprescu.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.