80% crestere la vanzarile MAN

Automobile Bavaria si MHS Truck & Bus au inregistrat cresteri importante ale vanzarilor in 2011. Astfel, vanzarile de BMW au crescut cu 18%, MINI cu 47%, MAN cu 80%. Camioanele au generat venituri de 100 de milioane de euro.

Automobile Bavaria Group, cea mai mare retea de dealeri autorizati BMW din Europa Centrala si de Est si importatorul camioanelor MAN in Romania, a reusit sa isi creasca vanzarile anul trecut si, totodata, a consolidat reteaua de dealeri. Pentru 2012, grupul vizeaza o crestere a activitatii cu 10%. Investitiile realizate in Germania vor asigura pentru Automobile Bavaria Group afaceri de 90 de milioane euro in acest an. Anul trecut au fost livrate 1.434 de masini marca BMW si 140 de autoturisme MINI. „Ne-am propus o crestere a vanzarilor de 10% in acest an. Este o crestere prudent-optimista, avand in vedere conditiile economice actuale. Pentru BMW, estimam vanzari de 1.550 – 1.560 de autoturisme, la MINI preconizam 150 de masini, iar la camioanele MAN vizam o majorare la 1.100 de autovehicule. Ne-am pastrat in 2011 pozitia de lideri de piata in segmentul premium la autoturisme, la motociclete si la camioane si intentionam sa ramanem lideri de piata si in 2012“, a declarat Michael Schmidt, presedinte Automobile Bavaria Group.

20 milioane euro din service

Camioanele au ocupat un loc important in vanzarile grupului. MHS Truck & Bus a comercializat anul trecut 884 de autovehicule noi (o crestere cu 80% fata de 2010) si 400 de camioane rulate (o crestere de 60%). Aceste performante au asigurat pentru MAN pozitia de lider pe segmentul camioanelor, cu o cota de piata de 20%. Chiar si in aceasta pozitie de lider, reprezentantii companiei au aratat faptul ca nu au sacrificat profitul pentru a obtine volume cat mai mari de vanzari. „Preferam mai bine sa nu vindem camioanele, daca nu reusim sa obtinem o marja de profit convenabila“, a spus Michael Schmidt, presedinte Automobile Bavaria Group. Din cele 100 de milioane euro, cifra de afaceri generata de camioane, 20 de milioane euro au provenit din reteaua celor sapte unitati de service. Reprezentantii MHS Truck & Bus considera ca, pentru 2012, piata camioanelor ar putea ajunge la un volum de 5.000 de unitati. „Chiar daca piata totala a crescut cu peste 50% fata de 2010, este inca o cifra scazuta pentru o tara de marimea Romaniei. Simtim ca piata pare sa recupereze, iar pentru 2012 estimam ca se va ajunge la 5.000 de camioane. Acest lucru depinde de cum va evolua economia in Europa si de resursele financiare puse la dispozitia clientilor de camioane“, a aratat Jorge Leuschner, director general MHS Truck & Bus. Segmentul constructiilor reprezinta o importanta oportunitate pentru dealerul MAN, si este vorba in special de marile proiecte de infrastructura. „In 2011, s-au deblocat investitiile pentru constructia de autostrazi si, bineinteles, noi am profitat de acest lucru, mai bine decat competitorii nostri. Pe viitor, credem ca pe segmentul constructiilor exista in continuare un mare potential“, a aratat Michael Schmidt, presedinte Automobile Bavaria Group. Nici piata second-hand nu este neglijata, insa specificul clientilor face ca acest segment sa nu poata fi exploatat foarte mult. „La ora actuala, piata second-hand are un potential foarte mare, insa multi clienti prefera sa mearga in Germania si sa isi cumpere direct de acolo autovehiculele, in ciuda faptului ca le oferim un pachet de servicii, inclusiv garantii“, a explicat Michael Schmidt. Pe langa camioane, MHS Truck & Bus comercializeaza si autobuze si autocare, insa aceasta piata a ramas blocata. Reprezentantii companiei considera ca o solutie ar putea veni din partea legislatiei. „Piata autobuzelor este moarta. Practic, din 2008, nu se mai vinde aproape nimic. Pe acest segment, depindem foarte mult de legislatie si ma refer la transport interurban, unde s-au format monopoluri cu autovehicule facute pe genunchi, care nu prezinta siguranta. Legiuitorul ar trebui sa ia model legea europeana pentru a crea un cadru clar in ceea ce priveste modul de organizare a transportului interurban. Daca acest lucru s-ar intampla, ar genera automat vanzari de autobuze“, a precizat presedintele Automobile Bavaria Group. Pentru 2012, Automobile Bavaria Group si-a propus sa isi consolideze afacerea, avand planificata o singura investitie, intr-un service nou la Constanta.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.