A început asfaltarea Autostrăzii Moldovei

Constructorul român UMB a început, în aprilie, asfaltările pe Autostrada Moldovei (A7), cu primii 3 km, în zona de joncțiune între Tronsoanele 2 și 3 ale secțiunii de autostradă Buzău-Focșani, apoi, în continuare, cu alți 11 km.

Contractele pentru Tronsonul 2 Vadu Pașii-Râmnicu Sărat, în lungime de 30,8 km, și Tronsonul 3 Râmnicu Sărat-Mândrești Munteni, de 36,1 km, au fost semnate pe 12 ianuarie anul acesta, iar lucrările au început în 6 februarie. Primul are valoarea de 689 de milioane de lei (fără TVA), iar lucrările trebuie finalizate în 20 de luni (2024), iar al doilea este de 1,46 miliarde de lei (fără TVA), cu termen de finalizare 26 de luni (2025).

Pentru Tronsoanele 1 Buzău-Vadu Pașii, în lungime de 4,6 km, și 4 Mândrești Munteni-Focșani, de 10,94 km, contractele au fost semnate în data de 6 septembrie 2022, iar lucrările au început pe 5 decembrie. Primul contract are o valoare de 689 de milioane de lei (fără TVA), iar al doilea, de 763 de milioane de lei (fără TVA). Pentru ambele, lucrările trebuie finalizate în 20 de luni (2024). Construirea celor 4 tronsoane, în lungime totală de 82,44 km, este finanțată prin PNRR.

Lotul 3 Mircești-Pașcani, ultimul din cele 13 intrate în șantier

În ceea ce privește secțiunea Bacău-Pașcani din A7, CNAIR a emis autorizația de construire și, relativ rapid, ordinul de începere a lucrărilor pentru Lotul 3 Mircești-Pașcani. Pe cei 28 de km vor fi construite 3 noduri rutiere, 7 poduri, 2 pasaje și 32 de podețe. UMB are la dispoziție 30 de luni și 1,76 miliarde de lei (fără TVA) pentru execuția lucrărilor. „Prin această autorizație de construire, i se asigură front de lucru pe 250 km constructorului român care și-a adjudecat toate secțiunile din A7, de la Buzău la Pașcani (10 dintre cele 13 loturi)”, a declarant directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.

Secțiunea de autostradă Bacău-Pașcani are lungimea de 77 km, o valoare de 4,68 miliarde de lei (fără TVA) și este formată din 3 loturi, celelalte două fiind Săucești-Trifești (30,3 km) și Trifești-Gherăești/Mircești (18,9 km).

În acest moment, toate cele 13 loturi ale A7 au autorizație de construire. Autostrada Moldovei, din care face parte și secțiunea Bacău-Pașcani, are o lungime de 320 de kilometri, iar lucrările trebuie finalizate până în anul 2026. În caz contrar, se pierde finanțarea prin PNRR.

Autostrada Unirii: 14 oferte pentru Secțiunile 1 și 3

Pași importanți s-au făcut și pentru construirea Autostrăzii Unirii (A8). Astfel, au fost depuse șase oferte, de către firme și asocieri de firme din România și din Turcia, pentru proiectarea și execuția Secțiunii 3 Leghin-Târgu Neamț, de 29,91 km și cu o valoare estimată de 2,03 miliarde de lei, fără TVA. Ofertanții sunt asocierile Danlin XXL-Intertranscom Impex și SA&PE Construct-Spedition UMB-Tehnostrade, ambele din România, și următoarele companii din Turcia: Makyol Insaat Sanayi Turizm, Mapa Insaat, Anonim Sirketi, Nurol Insaat și Tekfen İnşaat (Turcia). Cine va câștiga contractul, finanțat, de asemenea, prin PNRR, va avea la dispoziție 6 luni pentru etapa de proiectare și 24 de luni pentru cea de execuție.

De asemenea, au fost depuse opt oferte pentru proiectarea și execuția Secțiunii 1 Târgu Mureș-Miercurea Nirajului, de 24,4 km, și legătura cu A3. Este vorba despre asocierile Duna Group International (lider)-A-Hid-Ing Service-Duna Construcții RO (Ungaria-România) și Ozaltin Insaat Ticaret (lider)-Bog’Art (Turcia-România) și companiile Strabag (Austria), Webuild SPA-Milano (Italia). Restul sunt cele patru companii din Turcia care au depus oferte și pentru secțiunea 3. Contractul are o valoare estimată de aproximativ 2,9 miliarde de lei, fără TVA, iar câștigătorul va avea 6 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuția lucrărilor.

Autostrada Târgu Mureș-Târgu Neamț va asigura conexiunea dintre Moldova și Transilvania, pe o rută de mare viteză. Această autostradă este al doilea proiect de mare viteză, după Autostrada Sibiu-Pitești, care va traversa Carpații.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.