ANUNȚUL MINISTRULUI SORIN GRINDEANU PENTRU ÎNCEPUTUL LUI AUGUST: „Vom circula pe primii kilometri din A7”

Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, are speranța că, în această vară, se va putea circula pe primii 14 kilometri din Autostrada Moldovei (A7), după ce a vorbit cu antreprenorii.

Este vorba despre o porțiune din Lotul Ploiești-Buzău, pe șantierul căreia Sorin Grindeanu s-a deplasat ca să vadă la fața locului evoluția lucrărilor. Apoi, ministrul a inspectat și Lotul 2 al acestui tronson de autostradă. „Le-am dat niște ținte ca, la sfârșitul lunii, pe Lotul 2 să fie la 70%, iar pe Lotul 1 să fie la 65% minimum. Anunț că, undeva la sfârșitul lunii iulie, începutul lunii august, probabil că vom circula pe primii kilometri din Autostrada A7, mă refer la primii 14 kilometri aflați pe Lotul 2”, a declarat ministrul Transporturilor.

„Până la sfârșitul anului, vor fi în trafic 2 loturi din Ploiești-Buzău”

Sorin Grindeanu s-a declarat mulțumit de mersul lucrărilor pe aproximativ 50 de kilometri din sectorul de autostradă Ploiești-Buzău (63,25 km): „Pe Lotul 1 Dumbrava-Mizil (21 km), stadiul fizic al lucrărilor se apropie de 60%, iar pe Lotul 2 Mizil-Pietroasele (28,35 km), a depășit 64%. În special constructorii români care lucrează pe cele două loturi demonstrează că abordează cu seriozitate această construcție. Pentru Lotul 3 Pietroasele-Buzău, antreprenorul turc a început deja lucrările preliminare pentru realizarea celor 13,9 km. În acest moment, sunt în diverse stadii de construire toate cele 13 loturi/tronsoane ale A7 Ploiești-Pașcani. Până la sfârșitul acestui an, potrivit termenelor contractuale, primele 2 loturi din Ploiești-Buzău vor fi date în circulație”.

Plus Buzău-Focșani (4 loturi)

Ministrul a fost și pe cele 4 șantiere ale Autostrăzii Buzău-Focșani (82,44 km). Constructorul român (Spedition UMB) și-a asumat deschiderea circulației pe întregul sector de autostradă la finalul acestui an, deși termenul contractual pentru finalizarea lucrărilor pe Tronsoanele 2 și 3 este anul 2025. „Aici, cel puțin din ce am văzut acum de la Buzău la Râmnicu-Sărat, lucrările sunt extrem de avansate, iar, după discuțiile pe care le-am avut cu constructorul, a spus că Buzău-Focșani va fi circulat până la sfârșitul acestui an, pe cele patru loturi. Mobilizarea este extrem de bună”, a spus el. Întregul segment rutier cuprinde 23 de poduri și 3 pasaje peste calea ferată.

Întârzieri de pe Lotul Pietroasele-Buzău, din cauza CNSC

Sorin Grindeanu a insistat că nu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) este vinovată pentru întârzierile de pe lotul Pietroasele-Buzău: „Nu am cum să nu mai spun încă o dată că lotul lipsă, de la Pietroasele la Buzău, este din cauza unor domni și doamne de la CNSC (Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor); în loc să vorbim că se circulă anul acesta și pe el, din păcate are o întârziere de un an și jumătate, care nu s-a datorat CNAIR, ci acelor evaluări și reevaluări ce duc în situația ca abia în 2025, la final, să putem vorbi și de terminarea acelui lot (…). Ce mă deranjează foarte mult este că soluția pe care am dat-o noi, în vara anului 2022, este aceeași care, după un an și jumătate, a fost dată de CNSC”.

Relocare de conducte, pe 13 km

Sorin Grindeanu a precizat că lucrările din zona Râmnicu-Sărat sunt complexe, fiind relocate conducte pe mai mult de 10 km: „Sunt traversări, au fost foarte multe relocări de utilități. Bucata aceasta de autostradă a trecut peste 13 km de conducte, ce au trebuit să fie mutate”.

Magda SEVERIN

magda.severin@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.