CTE TRAILERS. Disponibilitate mai mare a stocurilor

După un 2021 în care, pentru a contracara creșterea termenelor de producție, CTE Trailers a făcut stocuri, 2022 a constituit, de asemenea, ca un an plin de provocări, existând creșteri constante ale costurilor de producție pentru toate produsele.

Cu o politică de stocuri și o planificare adaptată la evoluția pieței, CTE Trailers a reușit să asigure o disponibilitate a stocurilor mai mare decât în anii anteriori. „Am fi putut să vindem chiar mai mult, dacă am fi avut disponibilitate de produs, cel puțin până în perioada iulie-august; ulterior cererea ușor-ușor s-a mai temperat”, a afirmat Ovidiu Pintilie, director comercial CTE Trailers.

Ce urmează, în 2023?

După reculul din 2020, a urmat revenirea accelerată a pieței, în 2021. 2022 a adus termene crescute de livrare și prețuri mai mari. Cum va fi 2023? „Pe segmentul de transport internațional, ne așteptăm să vedem o stagnare a cererii, poate chiar un ușor recul. Pe transportul domestic, în special în construcții sau alte categorii de transporturi specializate, așteptăm o ușoară creștere, dată fiind nevoia crescută și constantă de capacitate de transport destinată acestor segmente de piață”, a spus Ovidiu Pintilie.

Rețeta stocurilor a fost utilizată pentru vehiculele destinate transporturilor interne, construcții și speciale. Totodată, au fost recalibrate stocurile și dimensiunea comenzilor la fabrică, pentru segmentul de transport internațional. „La internațional, se vede, pe lângă o stagnare a apetitului de achiziții, și o ușoară tendință de migrare, în cazul prelatelor. Se face trecerea de la semiremorca de transport exclusiv rutier către cea de intermodal, rutier și tren. Tendința aceasta se vede în special la nivelul flotelor mari”, a punctat directorul comercial CTE Trailers.

Termenele de livrare

Aici nu sunt așteptate surprize, păstrându-se tipicul din 2022. „Să nu uităm, lanțul logistic de aprovizionare cu componente electronice, la nivelul producătorilor, include și furnizori din piețe care sunt afectate, în continuare, de conflictul din Ucraina. Acest fapt produce perturbări la nivelul producției și decalaje ale termenelor de livrare, comparativ cu perioada de dinainte de 2022. În cazul prelatelor, acesta variază între 3 și 6 luni, în funcție de specificație. Pe acest segment, avem stocuri planificate și putem scurta acest termen. La frigorifice, situația este asemănătoare, iar la șasiu de container avem un timp mai scurt, între 2 și 4 luni. Aceste termene sunt valabile pentru produsele Krone. Dacă discutăm de celelalte, precum semiremorcile basculante Meiller, termenele sunt mai mici, de 1-2 luni”, a spus Ovidiu Pintilie.

Prețuri stabilizate

Este greu de anticipat cum vor oscila tarifele. „De ceva timp, vedem o stabilizare a prețurilor. Cererea și oferta reglează piața, iar, când cererea a scăzut, toată lumea a încercat să transmită presiunea aceasta pe lanț înapoi către furnizori, astfel încât să poată să mențină prețurile cât mai stabile. Greu de spus dacă se va menține trendul acesta și în continuare. Cel puțin până în vară, probabil că nu vor fi scăderi ale prețurilor”, consideră directorul comercial CTE Trailers.

2023 va fi, probabil, un an greu pentru întreaga industrie, în care va trebuie să ne adaptăm la noua realitate. Venim după 2 ani, perioada pandemiei, în care lucrurile au mers pe un trend ascendent și cifrele au evoluat într-o zonă bună și este firesc, ciclic, să ne confruntăm și cu un an mai greu, mai slab ca 2022, dar nu neapărat de criză.” – Ovidiu Pintilie

Un factor tot mai important pare a fi legat de finanțări, care s-au scumpit și au devenit mai dificil de accesat.

Din punct de vedere al produselor, pe gama de internațional cele mai cerute sunt prelatele, dar a crescut interesul și pentru frigorifice. „Krone are în gamă agregatul Celsineo, dezvoltat în parteneriat cu Liebherr, care a venit pe piață cu un concept complet nou din punctul de vedere al construcției agregatului. Este disponibil pentru comandă și poate fi o soluție atractivă, datorită faptului că reduce foarte mult timpii de mentenanță și, chiar, elimină break-down-urile, în timpul cursei. Service-ul agregatului frigorific se face în rețeaua Krone, vânzătorul ocupându-se de întreaga mentenanță a vehiculului, nu doar a semiremorcii. Totodată, CTE Trailers așteaptă creșteri pe segmentul de basculabile, incluzând aici nișa de bene din aluminiu, care oferă cea mai redusă masă proprie de pe piață, cu o diferență de aproximativ 1,2 t față de oțel. Nu în cele din urmă, segmentul trailerelor este și el de așteptat să aibă o dinamică similară cu cea din 2022”, a concluzionat Ovidiu Pintilie.

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.