DACIA: Noul Duster. Schimbul de generații

Intrat pe piață în 2010, la prețul unei mașini de oraș, SUV-ul Duster a fost o surpriză plăcută, reușind ca, din 2019, să poziționeze marca Dacia ca liderul european în vânzările de SUV-uri către clienți particulari, în segmentul său. Acum a venit momentul lansării celei de-a treia generații.

Noul Duster a rămas, caracteristic ADN-ului, un SUV de familie, partener de drum în traficul cotidian, dar și al aventurilor în aer liber.

Evoluția

Design-ul său a evoluat, în special la nivelul blocurilor optice și al părții frontale, oferindu-i un plus de personalitate. Aceasta este „acompaniată” tehnic de optimizări la nivelul elementelor de rulare, dar și al profilului aerodinamic, ce au dus la diminuarea cu până la 5,8 g a emisiilor de CO2, în cazul versiunii 4×4.

Iluminatul permanent de zi al blocurilor optice față (de tip ECOLED) și spate integrează noua semnătură luminoasă Dacia. Noul Duster este primul model Dacia echipat cu semnalizatoare ce folosește tehnologia LED (în față). Această tehnologie este utilizată la faza scurtă (cu acționare automată în echiparea de serie) și pentru iluminarea plăcii de înmatriculare.

Habitaclu și multimedia

Interiorul a trecut printr-un upgrade. Este „îmbrăcat” de o tapițerie nouă, are tetiere noi și o consolă centrală înălțată, dotată cu o cotieră culisantă. Printre noutățile importante, se numără noul ecran de 8 inch și cele două sisteme multimedia. În funcție de nivelul de echipare, pot fi instalate două prize USB pentru pasagerii din spate.

În afară de echipamentul audio Dacia Plug & Music (radio, MP3, USB și Bluetooth), sunt disponibile două noi sisteme multimedia intuitive: Media Display și Media Nav. În cazul Media Display, sistemul dispune de 6 boxe (2 de tip «boomer» și 2 tweetere în față), radio DAB, Bluetooth și două prize USB. Interfața intuitivă este compatibilă cu sistemele pentru smartphone Apple CarPlay și Android Auto.

Comenzile dedicate pe volan permit activarea funcției de recunoaștere vocală, controlându-se, astfel, asistentul iOS sau Google de pe smartphone. În cazul Media Nav, sistemul multimedia dispune de navigație și de conectivitate wireless pentru Apple CarPlay și Android Auto.

Adaptat tehnic (și) pentru off-road

Pentru a putea oferi performanțe optime și în regim off-road, Duster are garda la sol de 217 mm în versiunea 4×2 și 214 mm la 4×4. Portofoliul de motorizări a fost înnoit, asigurând un plus de plăcere la volan, dar și scăderea emisiilor de CO2.

Noul Duster este disponibil și în varianta cu cutia automată EDC cu 6 trepte, cuplată la motorul pe benzină TCe 150 (de 150 CP). Versiunea ECO-G 100 dispune de un rezervor GPL, a cărui capacitate a fost mărită cu aproape 50%, până la 49,8 litri.

Tehnologie pentru siguranță

Alături de limitatorul de viteză, de sistemul ESC de ultimă generație (ambele disponibile în dotarea standard), și de regulatorul de viteză (disponibil opțional, în funcție de versiune), noul Duster dispune de numeroase sisteme de asistență la volan. Amintim de detectorul de unghi mort, sistemul de asistență la parcare, la pornirea din rampă, controlul adaptiv al coborârii (la 4×4), sistemul multiview (cu 4 camere de filmat ce monitorizează ce se întâmplă în jurul vehiculului).

Noul Duster va fi comercializat din septembrie 2021, în versiunile 4×2 și 4×4.

Dimensiuni:

  • L/l/h: 4.341/2.052/1.633 mm
  • Garda la sol: 217 mm
  • Volum portbagaj: 478 l

Motorizări Euro 6D Full

  • Diesel: dCi 115, în variantele 4×2 sau 4×4, cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte.
  • Benzină:

– TCe 90, 4×2, cutie de viteze manuală (6 trepte)

– TCe 130, 4×2, cutie de viteze manuală (6 trepte)

– TCe 150 în varianta 4×4 cu cutie de viteze manuală (6 trepte)

– TCe 150 în varianta 4×4 cu cutia de viteze automată EDC (6 trepte).

  • Alimentare mixtă benzină-GPL: ECO-G 100, 4×2, cutie de viteze manuală (6 trepte).

Sistemul 4×4 Monitor

Disponibil pe versiunea 4×4 echipată cu Media Display sau Media Nav, sistemul 4×4 Monitor furnizează o serie întreagă de informații utile pe ecranul central:

  • Inclinometru lateral: informație ce ajută la aprecierea gradului de înclinare laterală a vehiculului în condiții de rulare pe drumuri înclinate
  • Unghi de tangaj: informație utilă în cazul abordării unor rampe sau a unor pante abrupte, utilizând datele sistemului de asistență la demarajul din rampă sau ale sistemului de control adaptiv la coborâre
  • Busolă: disponibilă de la 0 km/h, permite orientarea în raport cu polii magnetici ai Pământului
  • Altimetru: altitudinea este afișată în prima jumătate a ecranului iar denivelarea parcursă în cea de a doua.

După un parcurs off-road, sistemul 4×4 Monitor afișează un istoric recapitulativ al datelor de pe traseu.

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.