DRIVE-TEST RENAULT TRUCKS K ȘI C: Mai robust ca niciodată

Segmentul construcțiilor trece printr-o perioadă de dezvoltare semnificativă, în România, iar Renault Trucks a prezentat, în cadrul unui test de presă, câteva dintre inovațiile care fac transportul în construcții mai sigur și mai confortabil ca niciodată.

Astfel, tendința ultimilor ani se menține și sistemele electronice sunt utilizate tot mai intens, pentru a ușura munca șoferilor și, totodată, pentru a diminua riscul accidentelor.

Prezentarea inovațiilor Renault Trucks a avut loc în interiorul unei balastiere, camioanele fiind disponibile și pentru o sesiune de drive-test. Ușor de condus, confortabile și cu o capacitate remarcabilă de a depăși obstacolele – acestea sunt caracteristici pe care le-am apreciat încă de la apariția gamelor K și C. Acum, însă, ne-am concentrat pe utilitatea funcțiilor speciale, recent implementate de Renault Trucks.

Un camion care îți anticipează nevoile

Unul dintre modelele prezentate a fost un camion 8×4 de 520 CP, echipat cu benă. Este un model clasic pentru segmentul construcțiilor, cu tracțiunea 8×4, având diferite variante de cuplare, pentru a face față potențialelor situații dificile cu care s-ar putea confrunta. Cuplarea sateliților se poate realiza în mers, până la viteza de 30 km/h.

Panoul de comandă din bord include și un buton off-road. Iar, odată activată această comandă, schimbarea treptelor de viteză se realizează din treaptă în treaptă și la turații ridicate.

O altă funcție specială este menținerea turației motorului pe drumuri accidentate. Această funcție menține constantă turația setată, evitându-se apăsările inconstante ale pedalei de către șofer, pe terenurile accidentate. Practic, treapta de viteză poate fi schimbată, însă motorul se va întoarce la turația presetată (șoferul poate modifica turația din butoane). Pe un teren accidentat, poate fi dificil pentru șofer să mențină o apăsare constantă pe pedala de accelerație și este de așteptat ca această funcție să joace un rol important în confortul rulării pe asemenea drumuri, precum și pentru anduranța camionului.

Bineînțeles, de la bordul camionului nu putea lipsi un display generos. Astfel, sistemul ROADPAD+ oferă navigație, precum și imaginea preluată de două camere de luat vederi – spate și lateral. Pentru lateral, există și senzor de proximitate, iar display-ul se comută automat pe cameră, la activarea semnalizării pentru partea dreaptă. La cuplarea treptei pentru mers înapoi, se activează automat camera spate.

Totodată, pentru a preveni accidente cauzate din neatenție, frâna de staționare se activează automat, la deschiderea portierei șoferului. Această funcție poate fi anulată de către șofer, atunci când acest lucru este necesar.

Și pentru că un asemenea camion poate fi utilizat și la operațiuni de deszăpezire… Există posibilitatea comutării fazei lungi pe proiectoarele montate pe cabină – funcție importantă în cazul montării unei lame pentru deszăpezire.

Tot în spiritul ușurării muncii conducătorului auto, bara anti-împănare pe spate se ridică și coboară prin apăsarea unui buton din cabină. Iar acest proces poate fi urmărit pe display, cu ajutorul camerei montate în spate.

Funcții similare a primit și modelul C 440, 6×4.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

Ginel Trincă

Renault Trucks își întărește poziția

Începând cu 1 ianuarie 2020, poziția brandului Renault Trucks în România a fost întărită printr-o nouă organizare, care separă, din punct de vedere comercial, cele două mărci de camioane ale Grupului Volvo. Am discutat despre aceste schimbări cu Ginel Trincă, administrator și director comercial al Renault Trucks în România.

ZIUA CARGO: Ce schimbări au survenit în cadrul organizației și care este noul statut al brandului Renault Trucks în România?

Ginel Trincă: Renault Trucks și Volvo Trucks sunt, în continuare, parte ale aceleiași companii în România, însă deciziile comerciale sunt luate separat. Pentru Renault Trucks, există un director general – Zoltan Tringer, la nivelul regiunii Europei de Est, iar în România avem mai multă autonomie, datorită funcției de administrator local separat pentru marca noastră.

Rețeaua de service rămâne, în continuare, comună cu Volvo Trucks, pentru a le asigura cele mai bune servicii clienților noștri.

Ce efect au sau vor avea aceste schimbări pentru clienții din România?

Schimbările s-au produs, deja, de la începutul anului și rezultatele sunt deocamdată vizibil pozitive, în ceea ce privește vânzările de camioane noi și rulate, până la acest moment. Referitor la rețeaua de service, pentru clienții noștri nu există diferențe față de anii trecuți.

Cum arată anul 2020, pentru Renault Trucks?

2020 a fost, până acum, un an bun pentru Renault Trucks în România, cu o creștere a livrărilor, până la finalul lunii septembrie, cu 76% față de anul trecut în aceeași perioadă, iar sfârșitul de an se arată promițător.

De asemenea, am reușit să pătrundem mai bine pe segmentul de construcții. Avem toate motivele să ne mândrim cu gamele de construcții K și C, care, odată testate de clienții noștri, își dovedesc atât robustețea, cât și eficiența.

Care sunt segmentele cele mai importante și modelele cele mai solicitate?

Transportul internațional și cel intern rămân, în continuare, motorul vânzărilor noastre, dar anul acesta ponderea livrărilor de camioane noi din gama T s-a redus la 50% din total, cel puțin până acum.

Segmentul construcțiilor a luat o adevărată amploare, anul acesta, și sperăm că acest trend va continua și anul viitor, pentru că există în desfășurare mai multe proiecte de infrastructură.

Vehiculele specializate au fost și vor continua să fie pentru noi un focus important.

Preluarea de vehicule rulate ca avans pentru unele noi joacă un rol important în creșterea vânzărilor?

Într-adevăr, posibilitatea de a efectua trade-in este esențială în achiziția de camioane noi. Avem, de altfel, două campanii care oferă posibilitatea de a aduce un camion la schimb, atât pe modele K și C – „Programul Rabla” în construcții, cât și pe gama T cu cabină mare. Totodată, și în cazul camioanelor rulate, am înțeles nevoia clienților noștri de a-și reîmprospăta flota tot cu vehicule rulate, dar mai noi, bine întreținute și verificate în rețeaua noastră de service.

Sunt și alte servicii importante și apreciate în piață, precum serviciul de monitorizare a flotei – Optifleet și contractele de service Excellence, Reference și Predict.

Cererile mari din zona construcțiilor considerați că se vor menține și anul viitor? Și este aceasta o tendință pe care Renault Trucks o experimentează și în alte țări europene?

Da, sunt multe proiecte în desfășurare, iar România are o mare nevoie de infrastructură, prin urmare, în mod logic, investițiile în acest segment ar trebui să continue.

Pentru Renault Trucks, tendința de creștere, în general, a cotei de piață este mai vizibilă în regiunea de Est, din care face parte și România, alături de Ungaria, Bulgaria și Ucraina. Iar, în ceea ce privește piața de construcții, România iese de departe în evidență față de celelalte țări din UE. Motivul este și necesitatea mult mai mare de proiecte de infrastructură, cât și faptul că, în perioada carantinei, proiectele de construcții nu au fost oprite, așa cum s-a întâmplat cu alte țări.

Ce previziuni aveți pentru anul viitor?

Piața rigidelor ar trebui, în mod normal, să crească și sperăm că sectorul transporturilor va trece, de asemenea, printr-o perioadă de revigorare.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.