FORD TRUCKS: Consolidare și dezvoltare

Piața, în 2020, a fost una presărată cu încercări. Cefin Trucks a reușit, în ciuda acestora, să încheie anul pe poziția de lider, cu Ford Trucks, pe segmentul vehiculelor municipale și de construcții.

Cefin Trucks a continuat creșterea, planul de investiții a rămas nemodificat, iar dezvoltarea operațiunilor post-vânzare a continuat. Obiectivele anunțate la începutul lui 2020 au fost îndeplinite, fiind depășit pragul de 10% cotă de piață, la final de 2020 Ford Trucks reușind să ocupe locul 4 în topul mărcilor de vehicule comerciale, cu un market share de peste 12%. Trendul de a extinde permanent rețeaua de servicii post-vânzare la nivel național s-a menținut.

Consolidare

Estimarea companiei pentru 2020 a fost că se vor vinde între 5.200 și 5.800 de vehicule de peste 16 t și nu a lipsit mult ca această țintă să fie atinsă. Acum, potențialii clienți știu de existența soluției Ford Trucks și o iau în calcul ca o alternativă viabilă, mai ales pe nișa construcțiilor și a vehiculelor municipale. Se așteaptă o creștere și pe latura de transport internațional, unde F-MAX este considerat un produs matur, deja cunoscut și testat, iar rețeaua europeană de dealeri s-a extins, în 2020. Cea națională numără, în ianuarie 2021, 19 service-uri bine echipate, cu sisteme de diagnosticare și stoc de piese, dintre care 7 sunt proprii.

Vehicule rulate

Anul proaspăt încheiat a fost unul bun pentru vânzările de vehicule rulate, în cele două direcții ale activității sale: achiziții de la traderi din Europa pentru terți – și aici vânzările au fost la nivelul anului anterior – și vehicule pentru care compania se ocupă de achiziție, stocare, pregătire și livrare – unde creșterea față de 2019 a fost de peste 20%. În 2020, au fost 350 de vehicule provenite din trade-in, adică 70% din vânzările de camioane noi, iar, în 2019, aproape toate vânzările de camioane noi au fost prin trade-in.

Principii și obiective

Filozofia Cefin Trucks este aceea că fiecare schimbare este o oportunitate, iar criza COVID-19 poate fi privită și în acest mod. Vor fi disponibile fonduri europene pentru dezvoltarea unei infrastructuri moderne și asta poate fi cheia dezvoltării economice a României. Conducerea companiei este încrezătoare și spune că prioritățile nu au fost modificate de criză. Scopul este acela de a face din Ford Trucks una dintre primele 3 mărci de pe piața vehiculelor comerciale grele (peste 16 t), din România. Un alt obiectiv, pe termen mediu, este acela de a mări rețeaua națională de service multi-marcă, pentru vehicule comerciale. Celor 7 unități proprii deja existente li se vor alătura încă 4, în următorii 4 ani, dar se va continua și colaborarea cu parteneri.

Anul 2021 este unul special pentru Cefin Trucks, compania aniversând 25 de ani de existență a operațiunilor în România, precum și livrarea vehiculului Ford Trucks cu numărul 2.000. A doua mie de unități a fost vândută în 18 luni, jumătate din timpul necesar pentru a vinde prima mie. Obiectivul este unul realizabil, dacă ținem cont de faptul că 600 de unități au fost comercializate în 2020, pe segmente dificile, așa cum sunt transporturile specializate, și unde este mai complicat să vinzi flote întregi, așa cum se întâmplă cu vehiculele destinate transportului internațional. Pe acest sector de vehicule specializate, de regulă, se vând 1-2 unități fiecărui client. Totuși, Cefin Trucks a livrat și flote, cea mai mare dintre ele, de 35 de gunoiere, fiind la Ave Bihor, în timp ce numărul cel mai mare de F-MAX comandate de un singur client a fost 11.

Cercetare și dezvoltare

Cercetarea și dezvoltarea reprezintă priorități pentru Ford Trucks, astfel că, în primul trimestru din 2021, F-MAX va oferi noi soluții tehnice și echipări ce au rolul de a spori confortul. Producătorul promite surprize și în ceea ce privește șasiul. Propulsia alternativă este un trend la care Ford Trucks a aderat, compania lucrând, deja, la vehicule electrice. Însă aceasta nu va fi unica soluție propusă, detaliile nefiind încă dezvăluite.

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.