FORD TRUCKS: Trend ascendent continuu și strategie

Cefin Trucks a anunțat rezultatele financiare ale anului 2021, precum și strategia pentru 2022: digitalizarea, serviciile financiare, creșterea eficientă a vânzărilor și expansiunea rețelei de service reprezentă cheia competitivității.

Pe parcursul anului tocmai încheiat, compania a înregistrat o evoluție importantă, în care cifra de afaceri a depășit 88 de milioane de euro, și cu o creștere eficientă în toate diviziile, care au progresat foarte mult față de 2020, în medie cu 30%. Compania a vândut 752 de camioane Ford Trucks noi, față de 583 în 2020, și 550 de camioane rulate, față de 471 în 2020, și a ajuns la încasări de 13 milioane de euro din service, față de 9 milioane, în anul anterior.

Ford Trucks este lider în segmentul de Vehicule de Construcții, cu o cotă de piață de 26,7%, și în cel al Vehiculelor Specializate, cu 22,3%. De asemenea, a crescut în segmentul de Autotractoare, la 5,5%. Cota de piață totală a brandului, în anul 2021, este de 11,5%, într-un mix de piață în care ponderea principală este cea a segmentului de autotractoare, în care Ford Trucks este încă în faza de creștere.

Noul obiectiv – atingerea bornei de 3.000 de vehicule

În anul 2021, Ford Trucks a atins pragul de 2.000 de unități vândute în România, urmând să seteze un nou obiectiv de creștere în acest sens, cel de 3.000 de unități până la sfârșitul anului 2022. Producătorul păstrează poziția de lider în segmentul de construcții, devine lider și în cel al vehiculelor municipale și crește în cota de piață pentru segmentul reprezentat de F-MAX.

Acest obiectiv și multe altele sunt posibile datorită implementării unei strategii complexe și a unei viziuni pe termen lung, care are la bază nevoile clienților, din zona de achiziții, servicii after-sales din România și internațional, servicii financiare și informațiile despre flotă (localizare, gestiune transport, stil de condus, consum, tahograf etc.).

Strategie de dezvoltare

Cefin Trucks a anunțat cele patru direcții de evoluție a business-ului, în implementare începând cu 2021: dezvoltarea serviciilor financiare, o puternică digitalizare a tuturor proceselor, extinderea rețelei proprii de service, dezvoltarea gamei de produse.

Prin implementarea acestui program de expansiune, Cefin Trucks prevede o cifră de afaceri de peste 140 de milioane de euro până în 2024 și investiții de 6-8 milioane de euro, pentru a finanța creșterea organică a operațiunilor existente, precum și alte achiziții.

Cefin Trucks activează de aproape 25 de ani în sectorul auto, ca furnizor de produse și servicii integrate pentru lumea transportatorilor profesioniști, fiind cunoscută ca unul dintre cei mai mari distribuitori de vehicule comerciale din România. În decembrie 2016, Cefin Trucks a fost numit unicul importator și distribuitor în România al Ford Trucks și, din mai 2017, a început activitatea din acest nou rol.

Ford Trucks este unul dintre cei mai mari producători internaționali de camioane de mare tonaj din lume. Acesta produce o gamă largă de vehicule, inclusiv tractoare, camioane de construcții și camioane de distribuție cu o greutate de peste 16 tone. În prezent, își desfășoară activitatea în Europa, Orientul Mijlociu, Africa, Rusia și CSI și continuă să își dezvolte rețeaua internațională pe trei continente.

Stefano Albarosa

Stefano Albarosa, CEO Cefin Trucks: „Un plan ambițios, bazat pe servicii care aduc valoare adăugată clienților noștri și o digitalizare complexă a tuturor proceselor companiei, va permite ca cifra de afaceri Cefin Trucks să crească de la 80 la 140 milioane de euro până în 2024. În același timp, vom investi între 6 și 8 milioane de euro în finanțarea creșterii organice a operațiunilor existente, precum și pentru achiziția altor business-uri, în sinergie cu compania noastră. O gamă extinsă de produse, lansarea și dezvoltarea Serviciilor Financiare, extinderea rețelei proprii de service și digitalizarea tuturor proceselor companiei vor constitui baza acestei creșteri.”

Robert Maftei, chief strategy officer & sales finance director: „Piața de automotive se mișcă, iar importanța vânzărilor de vehicule scade, în timp ce crește importanța serviciilor cu valoare adăugată pe care atât clienții, cât și partenerii, le cer. Pentru perioada următoare, Cefin mizează pe serviciile financiare și pe digitalizare ca fiind diferențiatorii importanți pe care să îi implementeze și care să ne ducă la următorul nivel de dezvoltare.”

Koray Kuvvet, managing director Eastern Europe & Balkans Ford Trucks: „Suntem prezenți în România alături de Cefin Trucks din 2017. Pe parcursul ultimilor 5 ani, acest parteneriat a consolidat poziția mărcii noastre pe piața vehiculelor comerciale din România, pentru a deschide calea spre a fi un brand lider de piață. Ford Trucks are o strategie complexă de extindere internațională, după integrarea completă a rețelei Europei Centrale, de Sud și de Est în 2020, continuând finalizarea, în 2021, pentru țările din Europa de Vest. 2022 va fi un alt an de creștere semnificativă pentru Ford Trucks, în care ne vom îmbunătăți volumele de vânzări și cotele de piață pe piețele europene, împreună cu o strategie complexă de finalizare a dezvoltării în Europa de Vest. Prin performanța sa excepțională, piața românească va fi lider în ceea ce privește cota de piață.”

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.