FUSO, noua generație de eCanter și Canter

Cu ocazia Bauma 2022, desfășurat la München, în Germania, la final de octombrie, subsidiara Daimler Truck, FUSO, a prezentat noua generație a camionului de construcții eCanter și cea de Canter.

Daimler Truck, „în pielea” FUSO, a prezentat o altă ramură a portofoliului său de camioane de construcții, ce acoperă atât segmentul convențional, cât și cel al vehiculelor comerciale electrice (cu baterii). Ambele vehicule oferă soluții inteligente pentru o gamă largă de cerințe ale clienților din segmentul camioanelor ușoare, datorită robusteții lor, cuplat cu sarcina utilă mare, manevrabilitate și fiabilitate. Marca FUSO reprezintă ușurința în utilizare și confortul de conducere agil, bazat pe tehnologii durabile și eficiente.

Next Generation eCanter

Ținând cont de doleanțele clienților, FUSO a făcut mai multe modificări la Next Generation eCanter. Sunt propuse șase ampatamente, între 2.500 și 4.750 mm, și o greutate brută admisă de 4,25 până la 8,55 t. Capacitatea de încărcare a șasiului este de peste 5 t. Next Generation eCanter este alimentat de un motor electric de 110 kW (variante cu o greutate brută de 4,25 și 6 t) sau 129 kW (variante cu o greutate brută de 7,49 și 8,55 t) cu o linie de transmisie optimizată și 430 Nm de cuplu; viteza maximă este de 89 km/h.

În funcție de ampatament, sunt disponibile trei pachete de baterii diferite: S, M și L, ce folosesc tehnologia celulelor cu fosfat de fier litiu (LFP). Acestea se caracterizează în primul rând printr-o durată lungă de viață și o energie mai eficient utilizată.

  • Pachetul de baterii din varianta S are o capacitate nominală de 41 kWh și permite o autonomie de până la 70 km.
  • În varianta M, capacitatea este de 83 kWh, iar autonomia este de până la 140 km.
  • Varianta L oferă o capacitate de 124 kWh și o autonomie de până la 200 km.

Recuperarea poate crește și mai mult raza de acțiune, ceea ce, în același timp, minimizează uzura frânei. Prin comparație, eCanter avea, anterior, doar o opțiune de baterie cu o capacitate nominală de 81 kWh și o autonomie de până la 100 km.

Reîncărcarea

eCanter este compatibil cu toate tensiunile de rețea de pe piețele majore, unitatea de încărcare acceptă încărcarea atât cu curent alternativ (AC) cât și cu cel continuu (DC). Standardul de încărcare este Combined Charging System (CCS), iar încărcarea este posibilă până la 104 kW. Încărcarea rapidă DC de la 20 la 80% din capacitate este posibilă în aproximativ 24 (S), 26 (M) și 39 de minute (L), în funcție de acumulator. Încărcarea AC (11 și 22 kW) durează între patru și șase ore, în funcție de acumulatorul.

Noul FUSO Canter: gata de treabă

Noul FUSO Canter, în producție de la începutul anului 2022, beneficiază de o actualizare semnificativă în ceea ce privește siguranța, confortul și designul cabinei. Vehiculul este disponibil în cinci clase de greutate (între 3,5 și 8,55 tone), cu șase ampatamente (2.500 până la 4.750 mm), trei motoare (130 până la 175 CP) și trei variante de cabină (standard – 1,7 m lățime, confort – 2 m și cabină dublă – 2 m). Ca versiune 4×4, Canter dă dovadă de polivalență, datorită tracțiunii integrale selectabile, a cutiei de viteze cu reductor și a diferențialului autoblocant. Totodată, FUSO a îmbunătățit confortul caroseriei, utilizând un nou ampatament, de 3.400 mm, pentru aceste noua generație. Bucurându-se de un sistem de evacuare compact, nou dezvoltat, noul FUSO Canter îndeplinește standardul de emisii Euro VI Step E.

Datorită variabilității sale, cu cinci tonaje și șase ampatamente diferite, Canter este potrivit pentru aproape orice suprastructură și poate îndeplini cerințele pentru aproape orice aplicație și sarcină de transport – de la platforma simplă, până la vehiculul special complex. Combinațiile cu o macara de încărcare, un culegător de cireșe sau o pompă de beton pot fi, de asemenea, realizate fără probleme. Cadrul tip scară robust, din oțel, al șasiului, este proiectat ca o secțiune C, asemenea camioanelor grele, oferind o capacitate portantă deosebit de mare. Sarcina utilă a șasiului, în cea mai grea variantă de vehicul, este de aproximativ 6 t. Prizele de putere montate din fabrică pentru pompe hidraulice sau compresoare și interfața opțională de 24 V contribuie și ele la nivelul de versatilitate al camionului.

Update de design și extra siguranță

Fața reproiectată a celei mai recente generații FUSO Canter combină elemente de design tradițional cu un limbaj de design modern, aducând laolaltă forma și funcționalitatea unui camion ușor robust. Modernizarea exteriorului cabinei reflectă, de asemenea, așa-numita identitate de design „Black Belt” a FUSO, care se desfășoară ca un laitmotiv, prin design-urile celorlalte vehicule ale mărcii japoneze.

Noul FUSO Canter ridică nivelul în ceea ce privește siguranța pentru toți participații la trafic. Vehiculul poate fi, acum, comandat și cu Sideguard Assist, sistem ce folosește un senzor radar, pentru a avertiza asupra obiectelor în mișcare și staționare, de pe partea pasagerului. Sistemul poate asista și avertiza șoferul de îndată ce detectează un risc de coliziune, atunci când șoferul virează spre partea pasagerului sau setează semnalizatorul pe acea direcție. Sunt incluse și alte sisteme de asistență, precum sistemul de frânare de urgență AEBS, Electronic Stability Program și sistemul LDWS de avertizare la părăsirea benzii. Siguranța este, de asemenea, sporită prin farurile cu LED, care oferă o luminozitate mai mare cu 30% decât modelele cu halogen, noua funcție Autolight pentru controlul luminilor, în funcție de condițiile de iluminare exterioare și întărirea protecției spate, concepută pentru a minimiza impactul unui accident.

Confort îmbunătățit

Mulțumită izolației fonice îmbunătățite, noul Canter are un nivel de zgomot interior și mai scăzut decât generația precedentă. Cabina spațioasă, cu o bună vizibilitate de jur împrejur, permite șoferului să manevreze ușor vehiculul. Înălțimea scăzută de acces în Canter și traversarea confortabilă a cabinei vin pentru a ridica nivelul de confort pentru șoferii. Cu o rază de bracare de 10,2 m, FUSO Canter este primul din clasa de 3,5 t.

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.