MERCEDES-BENZ. Noul Actros L, cu ProCabin, pentru și mai multă eficiență

Bucurându-se de un design futurist al camionului, o aerodinamică optimizată, multiple caracteristici de confort, motoare eficiente, niveluri ridicate de dinamică de conducere și cele mai recente sisteme de asistență, noul Actros L este gata să impresioneze atât operatorii de flote, cât și șoferii profesioniști.

Mercedes Benz și-a propus să fie, în continuare, unul dintre pionierii din industria camioanelor cu propulsie convențională. Astfel, camionul clasic, echipat în mod tradițional cu motor diesel, continuă povestea de succes a acestei serii de modele, începută în 1996, reafirmând încă o dată angajamentul Mercedes-Benz Trucks de a răspunde cât mai bine nevoilor clienților și șoferilor acestora.

Aerodinamicitate egal economie

Configurația ProCabin, dezvăluită la premiera mondială a eActros 600 electric, pe baterii, în octombrie 2023, a fost concepută pentru o aerodinamică deosebit de eficientă: de la pre-spoilerul de pe acoperiș, în fața spoilerului propriu-zis, la panourile deflectoare de pe stâlpul A din jurul geamurilor laterale și la „clapeta” mare și plată din partea frontală a cabinei, până la bara de protecție optimizată cu deschideri minime de admisie a aerului pentru răcire și la noile sale panouri de sub caroserie. Astfel, curentul de aer întâlnește o parte frontală favorabilă din punct de vedere aerodinamic, extinsă cu 80 mm, și continuă să fie ghidat în jurul autovehiculului, în mod cât mai optimizat posibil. Acest lucru este asigurat de o intrare aerodinamică, de o garnitură îmbunătățită a pasajelor roților și de o garnitură laterală optimizată. Practic, nu mai există goluri sau spații lăsate în favoarea unui flux de aer optimizat. Deflectoarele laterale extinse au fost concepute ca niște vele pentru a asigura o tranziție bună între camionul cu semiremorcă și remorcă atașată. Utilizarea diferitelor garnituri de etanșare pentru a decupla compartimentul motorului de fluxul de aer exterior completează conceptul aerodinamic. Toate acestea duc la economii de combustibil de până la trei procente, în cazul noului Actros L.

Mai mult confort pentru șofer

Pentru producătorul german, aspecte precum un exterior atractiv și confortul în cabina șoferului joacă un rol important în achiziționarea de vehicule.

Detaliile notabile în acest sens includ, la exterior, caracteristici precum vopseaua integrală a cabinei, inclusiv logo-ul Mercedes-Benz și inscripțiile în Dark Chrome, precum și plăcuțele treptelor din aluminiu. Toate luminile din interiorul și din jurul vehiculului dispun de tehnologie LED. Acest lucru este valabil atât pentru farurile principale și semnalizatoare, cât și pentru luminile laterale și cele din spate. Farurile Matrix LED sunt, de asemenea, disponibile opțional, pentru o performanță maximă de iluminare.

ProCabin este disponibil în trei variante – Stream, Big sau Giga Space – ce oferă numeroase caracteristici de confort, cum ar fi încălzirea optimizată a scaunelor, noile huse de scaun premium cu țesături plate sau paturi cu rafturi pline și o nouă saltea premium înaltă. Gama extinsă de funcții ale panourilor de comutare de pe paturi, precum și iluminarea ambientală și lămpile de lectură LED suplimentare cu „gât de gâscă” sunt, de asemenea, noi. În plus, există și alte dotări, cum ar fi prize USB-C suplimentare în pereții laterali, o perdea de înaltă calitate în design bicolor, un al doilea frigider, o priză de 230 v sau conceptul SoloStar, care este, acum, disponibil în două noi variante de acoperire a scaunelor. Din 2025, va fi disponibil și Multimedia Cockpit Interactive 2, cu un design de meniu reînnoit, control vocal, conectivitate îmbunătățită în continuare și aplicații noi, cum ar fi Connected Traffic Warnings.

Motorul diesel OM 471, la treia generație

Mercedes-Benz Trucks crește și mai mult eficiența noului Actros L, combinând măsurile de optimizare aerodinamică cu a treia generație a motorului diesel OM 471 de 12,8 litri. Acest motor, disponibil alături de motoarele diesel OM 470 și OM 473, este conceput pentru a reduce costul total de proprietate (TCO) fără a face compromisuri în ceea ce privește performanța, dinamica de conducere sau confortul în ceea ce privește conducerea eficientă din punct de vedere al consumului de combustibil, reducerea emisiilor de CO2, costuri de operare mai mici și randamente mai mari.

Odată cu cea de-a treia generație a OM 471, Mercedes-Benz Trucks a introdus două noi turbocompresoare, orientate cu precizie către nevoile diverse ale clienților. În varianta destinată transportului pe distanțe lungi, accentul se pune pe obținerea unui consum de combustibil cât mai mic. În combinație cu sistemul revizuit de post-tratare a gazelor de eșapament, acest turbocompresor de gaze de eșapament permite o economie maximă de combustibil de până la patru procente față de generația anterioară.

Experiența de conducere asistată

Pe lângă sistemele de asistență axate pe siguranța traficului, în noul Actros L se remarcă interacțiunea bine coordonată a unor caracteristici precum Active Drive Assist 3 (ADA) și sistemul inteligent de transmisie și control al vitezei de croazieră Predictive Powertrain Control (PPC). ADA a permis conducerea semiautomată (SAE Level 2) într-un camion de serie încă din 2018 și este, acum, lansat în cea de-a treia generație.

Din 2021, cea de-a doua generație de ADA a fost îmbunătățită cu funcția de oprire de urgență. Acum, ADA 3 îmbunătățește și mai mult asistența pentru șoferi, în ceea ce privește ghidarea longitudinală și laterală a camionului.

PPC-ul prospectiv contribuie la o conducere relaxată, luând în considerare automat topografia, configurația drumului și semnele de circulație, pentru un stil de conducere cât mai eficient posibil. Din aprilie 2025, informațiile de traseu din sistemul de navigație vor fi, de asemenea, integrate, pentru a permite o mai bună detectare a evenimentelor de traseu viitoare. Astfel, șoferii pot evita frânarea, accelerarea și schimbările de viteză inutile.

Noul Actros L cu ProCabin poate fi comandat din aprilie 2024 și va intra în producție în decembrie 2024.

Alexandru STOIAN
alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.