Preluare în timp de pandemie

O perioadă plină de învățăminte…. așa caracterizează Paul Niță, director general ID Logistics România ultimele luni, când furnizorul de servicii logistice a acomodat o echipă nouă de 350 de persoane într-un depozit de 52.000 mp.

Paul Niță

ZIUA CARGO: ID Logistics Romania a preluat, în perioada pandemiei, organizarea zonei de logistică pentru un nume important din zona de retail. Despre ce este vorba?

Paul Niță: Da, într-adevăr, ID Logistics a lansat operațiunile logistice pentru un mare retailer din România, la noua lor platforma ambientală, de 52.000 mp, de produse food și non-food. A fost vorba de consolidarea operațiunilor care, anterior, se derulau în 3 depozite cu 3 locații diferite.

Cât de mare este echipa nouă?

În Ștefănești, am pus pe picioare o echipă de peste 350 de oameni, care acoperă toate activitățile din depozit (inclusiv pregătirea coletelor din zona de stocaj, cât și a celor din zona de cross).

Care au fost principalele provocări?

Pe lângă provocările operaționale, legate de consolidarea a 3 platforme într-una singură, a trebuit să ținem cont și de măsurile suplimentare necesare pornirii și susținerii unei activități logistice de asemenea anvergură, pe timp de criză sanitară. În plus, distanțarea fizică la locul de muncă, activitățile legate de dezinfecția locurilor cu trafic sporit, decalarea schimburilor, astfel încât interacțiunea oamenilor să fie cât mai redusă, au făcut ca productivitatea oamenilor să scadă și, deci, perioada de ramp-up să fie una mai dificilă pentru noi.

Cum ați gestionat criza din sănătate? Ați făcut angajări suplimentare?

La început, am fost puțin stresați de modificările pe care a trebuit să le facem într-un timp atât de scurt, pentru a asigura continuitatea activității. Însă planul creat ne-a permis să nu avem disfuncționalități majore, în cazul apariției de probleme sanitare, în cazul vreunui angajat și a contacților săi direcți. Am lucrat cu echipe mai mici, tocmai din acest motiv.

Cum s-a desfășurat activitatea de recrutare? A fost mai greu decât înaintea pandemiei? Continuați angajările?

Cu siguranță, a fost mai greu. Deși avem oameni care activează pe teren, pentru recrutări directe, în zonele teritoriale de interes, perioada de început a fost una foarte grea, oamenii ferindu-se să înceapă un job nou, în această perioadă. Ulterior, când s-au obișnuit cu măsurile de prevenție și și-au dat seama că nu putem funcționa dacă toți stăm acasă, lucrurile au reintrat pe făgașul normal. La momentul actual, încă facem angajări, dar nu în ritmul de astă vară.

Ați preluat echipe noi, odată cu preluarea noului client. Cum ați reușit să integrați personalul nou în cultura și modul de lucru al ID Logistics?

Am preluat o parte din echipele existente, însă în procent mic (pentru că distanța față de domiciliu a crescut considerabil). Au avut loc discuții individuale cu fiecare angajat care a dorit să rămână în echipa noastră logistică. Li s-a explicat modul de lucru, modul de salarizare, faptul că munca suplimentară este recompensată corect, șefii le acordă respectul cuvenit iar activitatea fiecăruia dintre ei este importantă. Cultura ID Logistics este foarte simplă și transparentă: activăm ca antreprenori la locul de muncă, suntem responsabili și ne comportăm cu profesionalism, credem și tindem către excelență operațională și acordăm suport clienților, colegilor, atât din România cât și celor de la grup, dacă este cazul.

Care sunt elementele cheie care v-au ajutat (sau prin care încercați) să obțineți rezultatele dorite?

Cred ca elementul cheie este comunicarea, frecventă și din ambele sensuri. Atâta timp cât oamenii simt că fac parte din obiectivele companiei, nu doar li se spune ce au de făcut, pun umărul zi de zi să ajungă la acele rezultate. Și vin și cu idei de îmbunătățire a activității lor, care se pot, apoi, transpune și in alte depozite IDL.

Purtați discuții cu angajații? Sunt alte lucruri pe care le așteaptă în această perioadă de la angajator?

Discuții au loc zilnic între managerul de depozit și cei de departamente, apoi între managerii de departamente și șefii de echipă, care, mai departe, discută cu oamenii lor. Discuțiile sunt scurte și eficiente, punând pe „panou” obiectivele zilnice sau eventuale probleme care trebuie rezolvate. În această perioadă, așteptările lor s-au îndreptat către bonusurile de performanță și de implicare, dar și către o vorbă bună de la manageri, care au știut să aprecieze eforturile majore făcute de către oameni în perioadele de vârf. Uneori, un simplu „mulțumesc” îți face ziua mai frumoasă.

Ați schimbat sistemul de motivare?

Nu, nu am schimbat sistemul; criteriul nostru de motivare se bazează pe performanță și implicare, folosind date clare. Am ținut cont de efectele protecției sanitare în activitatea zilnică și am ajustat obiectivele, păstrând același sistem.

Cum organizați transportul angajaților, ținând cont de noile cerințe sanitare?

Transportul este organizat cu respectarea normelor sanitare în vigoare: fiecare pasager și șoferul cu mască, fără pornirea aerului condiționat, cu aerisire prin intermediul deschiderii geamurilor, dezinfectare după fiecare cursă, utilizarea unor mașini de capacitate mai mică pentru evitarea riscului de contaminare a unei echipe mari de oameni etc.

V-ați confruntat cu situații de îmbolnăvire cu COVID? Cum au fost gestionate?

Da, am avut cazuri, însă izolate și ele au fost gestionate conform legii: anunțarea DSP, efectuarea unei anchete de contacți direcți, izolarea lor la domiciliu, dezinfectarea locurilor de acces, aplicarea planului de urgență etc.

S-a redus productivitatea în această perioadă?

Productivitatea a scăzut simțitor (mai mult timp consumat pe activități suplimentare), însă, cu implicare și efort, impactul a fost minim.

Ce aveți în vedere, în perioada următoare, în relație cu angajații?

Vom continua să valorizăm și să ne prețuim angajații care au rezultate și sunt dedicați companiei. Credem cu tărie că doar fiind o echipă unită putem avea rezultate și dezvolta business-ul ID Logistics în România, atât pentru clienții noștri, cât și pentru noi.

Cum puteți caracteriza 2020, față de 2019?

Anul 2020 a fost unul atipic pentru toata lumea, un an care ne-a arătat că acele „contingency plans” chiar se aplică, uneori, și vor fi necesare în planificarea bugetelor pe anii următori. Din punctul de vedere al volumelor, ele au fost peste estimări, având în vedere domeniul în care activăm. La modul general, a fost un an de introspecție și de planificare pentru viitor, am angajat oameni pe poziții importante în cadrul companiei și continuăm să ne dezvoltăm echipa, dorind să fim pregătiți pentru obiectivele noastre care urmează. Față de 2019, aș putea spune ca a fost un an care ne-a testat limitele, dar plin de învățăminte.

Meda IORDAN

meda.iordan@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.