Primele autobuze electrice și tramvaie cumpărate de PMB au intrat pe traseu

UPDATE: Din 8 decembrie, primele 20 de autobuze circulă pe liniile 330 și 335, traseele realizând legătura dintre nordul și estul Capitalei.

Toate cele 100 de autobuze electrice achiziționate de Primăria Capitalei pentru STB se află la Depoul Bujoreni, urmând ca, în decembrie, primele 20 dintre ele să fie puse în circulație, odată cu 65 dintre noile tramvaie.

Autobuzele „verzi” au fost livrate de compania BMC în două loturi, primele 51 ajungând în Portul Constanța, în octombrie, cu patru luni mai devreme față de prevederile contractuale. Ele au fost aduse în București în tranșe de câte 10 vehicule, la Depoul Bujoreni. Celelalte 49 de autobuze au sosit în luna noiembrie, iar până pe 2 decembrie au fost livrate, treptat, și cele 100 de stații de încărcare contractate.

Teste de anduranță și echipamente suplimentare

Toate vehiculele au trecut prin testele de anduranță, după ce furnizorul le-a montat echipamente suplimentare. „Testăm autobuzele și, în același timp instruim și șoferii care vor circula cu ele. Avem și primele stații de încărcare, în funcțiune deja, la Uzina de Reparații «Atelierele Centrale» (URAC) din cadrul STB, astfel că autobuzele sunt încărcate”, a declarat Daniel Istrate, directorul general al Societății de Transport București.

„De Sărbători, STB se înnoiește!”

Primele 20 de autobuze electrice sunt programate să intre în traseu începând din prima jumătate a lunii decembrie. Acestea vor circula pe liniile 330 și 335, pe trasee ale axei nord-est a Capitalei. „O să alocăm aceste mijloace noi cu prioritate pe liniile care beneficiază de culoare unice. Acest proces de creare a benzilor unice este în plină extindere și beneficiem de suport instituțional din partea Primăriei Capitalei”, a precizat directorul general al STB. „De Sărbători, STB se înnoiește! Avem flotă nouă de autobuze electrice”, a adăugat Daniel Istrate.

Șeful STB a arătat că „noile autobuze sunt: full electric, fără noxe, fără zgomot; eficiente – având costuri de operare reduse și sistem de încărcare rapidă; accesorizate cu Wi-Fi, prize , sisteme de plată digitale; accesibile – cu podea joasă, ușor de folosit la urcare și coborâre; oferă siguranță pasagerilor, fiind dotate cu supraveghere video, elemente sporite de siguranță; confortabile, având suspensii, izolare fonică, scaune cu tapițerie”.

Cele 100 de autobuze vor fi distribuite astfel: 8 pe linia 137; 5 pe linia 138; 8 pe linia 336; 5 pe linia 201; 4 pe linia 232; 6 pe linia 330; 14 pe linia 335; 6 pe linia 311; 6 pe linia 312; 7 pe linia 313; 8 pe linia 368; 15 pe linia 381; 8 pe linia 385.

„65 de tramvaie noi, pe liniile cu cei mai mulți călători”

La rândul său, primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a declarat că primele 65 de tramvaie noi „merg, de anul acesta, pe liniile cu cel mai mare număr de călători, iar, până în primăvara anului viitor, vor fi livrate toate cele 100 de tramvaie Imperio și vom demara achiziția pentru alte 200 de tramvaie noi”.

Începe și livrarea noilor troleibuze

La începutul anului viitor, vor sosi la București și primele 15 troleibuze Solaris Bus & Coach, din totalul de 100 contractate de PMB, iar celelalte vor fi livrate, treptat, până în luna iunie 2024. Autovehiculele sunt din gama de 12 metri și au podea complet coborâtă. „Treptat, vom înlocui complet flota STB, prin achiziția de vehicule noi, astfel încât să asigurăm un transport în comun public civilizat și modern”, a mai spus edilul.

Magda SEVERIN

magda.severin@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.