RPTCY 2023. CDI TRANSPORT INTERN ȘI INTERNATIONAL: Succesul nu este întâmplător

CDI Transport Intern și International este una dintre cele mai mari companii de transport persoane din România, acoperind, în prezent, trasee interjudețene importante, pe rute cu plecare din București, Bistrița și Oradea, către alte mari orașe din țară.

Potrivit administratorului companiei, Ion Zaharia, secretul succesului stă în strategia de dezvoltare, alături de munca depusă de echipa CDI Transport Intern și International, pentru a asigura ritmicitatea curselor, respectarea orelor de program și fidelizarea călătorilor. „Pe viitor, avem în vedere asigurarea unor servicii complete clienților și dezvoltarea de activități conexe transportului de persoane, care să contribuie la sporirea eficienței, dar și la reducerea costurilor operaționale și creșterea continuă a nivelului serviciilor”, a precizat el.

De la 6 microbuze…

CDI Transport Intern și International a fost înființată în 1996, dar în domeniul transporturilor activează din 2000, când a început să efectueze curse regulate pe traseul București-Sinaia-Predeal-Brașov. „La acea vreme, aveam în folosință doar șase microbuze, traseul fiind printre primele deschise pe Valea Prahovei”, își amintește administratorul companiei. A urmat, la numai 6 luni, un alt traseu: București-Slatina-Craiova. Iar dacă pentru Valea Prahovei traseul a apărut ca o necesitate de a circula cât mai rapid, în cazul rutei spre Craiova a fost urmată, întocmai, politica de dezvoltare a companiei, deoarece din capitala Olteniei spre București era greu de ajuns.

Strategia a fost aceea de a testa traseele cu doar câteva curse pe zi, pentru ca, ulterior, în funcție de numărul călătorilor, intervalele dintre curse să fie cât mai mici.

Ion Zaharia: „Politica noastră este că, dacă vrei să pleci acum, acum pleci.”

„La noi, prețul unui bilet de călătorie până la Brașov nu suportă concurență, distanța fiind parcursă în aproximativ trei ore. În plus, la fiecare interval de 30 de minute, pleacă un microbuz. Acest lucru nu este neobișnuit, frecvența mare pe același traseu fiind unul dintre motivele pentru care transportul rutier de persoane este preferat celui cu trenul.”

După primele trasee spre Brașov și Craiova, CDI Transport Intern și International s-a extins, treptat, și în restul țării, având curse pe rutele București- Brașov, București-Brașov-Sighișoara-Târgu-Mureș, București-Breaza, București-Pitești, București-Bacău-Piatra-Neamț, dar și plecări din Oradea (Oradea-Arad-Timișoara, Oradea-Satu Mare-Baia Mare) și din Bistrița (Bistrița-Cluj-Napoca-Oradea, Bistrița-Târgu Mureș-Brașov, Bistrița-Baia Mare-Satu Mare, Bistrița-Sighișoara-Sibiu și Bistrița-Suceava-Botoșani, Bistrița-Zalău).

„Majoritatea traseelor nu a reprezentat numai o simplă alternativă la calea ferată, ci chiar o soluție mult mai bună, prin care se economisea timp, dar și nervi.”

Concret, cu CDI Transport Intern și International, poți ajunge în Bistrița sau, chiar, în Satu Mare, plecând din București. „Dacă vrei ca un traseu să aducă beneficii, trebuie organizat temeinic. Trebuie să știi de la început ce vrei să faci cu un anumit traseu și, chiar dacă uneori există posibilitatea să se meargă în pierdere, trebuie privit în perspectivă, mai ales că traseele sunt obținute acum pentru trei ani, în urma unei licitații”.

De exemplu, traseul București-Brașov-Târgu Mureș a venit ca un supliment spre Brașov, dar și la cererea călătorilor din Târgu Mureș, pentru că acoperă traseul București-Brașov și, în același timp, transportă și călătorii care vor să meargă spre Târgu Mureș.

… la o flotă de peste 150 de microbuze și autocare

O flotă dinamică trebuie administrată eficient, pentru a menține costurile operaționale la un nivel optim, fără a scăpa, însă, din vedere eficiența pe trasee. În acest context, organizația s-a orientat spre utilizarea unui număr mai mic de autovehicule, folosind un sistem de tip „turnus”. „Pentru că mașina nu obosește, conducătorul auto este cel care trebuie să se odihnească, după un anumit număr de ore petrecute la volan”, a explicat administratorul companiei.

„Combustibilul reprezintă una dintre cheltuielile majore ale unui transportator, mai ales în cazul unei flote care depășește 150 de autovehicule, motiv pentru care înființarea unei stații proprii de alimentare a fost mai mult decât necesară. Situațiile în care mașina a suferit o defecțiune tehnică reprezintă cazuri speciale, motiv pentru care autovehiculele din parc sunt înnoite anual, astfel încât serviciile de transport să se mențină la standarde profesioniste”, a continuat el.

Pentru situații de urgență, în cazurile unor defecțiuni apărute pe drum, există echipe mobile, care pleacă imediat acolo unde a rămas autovehiculul pentru a remedia problema, sau pentru a-l remorca până la service-ul companiei. În asemenea situații, călătorii sunt preluați de următoarele mașini, astfel încât să nu rămână pe drum niciun călător.

Parcul auto la intern depășește 150 de microbuze și autocare, majoritatea fiind Mercedes Benz Inturo și Trituro.

Urmărind tendința pieței, compania și-a deschis propria divizie de carosare a van-urilor în microbuze, C&I Eurotrans XXI (carosier Mercedes-Benz Cibro), prima firmă din România autorizată să facă asemenea transformări.

De asemenea, deține, în prezent, o stație ITP, pentru că numărul mașinilor este foarte mare, și 2 autogări la standarde europene. „În plus, proiectele de viitor se referă la înființarea unei companii de taximetrie, astfel încât clientul să poată beneficia de un serviciu complet, fiindu-i asigurat transportul chiar până în fața casei. Societatea s-a lansat în diversificarea serviciilor, deschizând recent o școală de șoferi și tractări auto. Avem în vedere deschiderea unei școli de atestare profesională pentru șoferi, și datorită numărului mare de conducători auto angajați.”

În opinia lui Ion Zaharia, autocarele nu sunt o soluție pentru intern, chiar dacă implică transportul unui volum aproape dublu de călători. Transportul intern nu se poate face în mod profesionist, mai ales din cauza infrastructurii rutiere, care, în foarte multe situații, poate pune probleme mașinilor mari. Iar, pentru a menține intervale reduse de timp și a asigura un nivel corect de eficiență, trebuie să asiguri un anumit flux de călători. În plus, călătorii sunt obișnuiți să plece repede. „O problemă care nu mai depinde de firma de transport este calitatea mai puțin bună a drumurilor, care, în unele zone, determină circulația sub viteza legală, generând posibile întârzieri. Din fericire, însă, chiar și așa, nu s-au consemnat cazuri în care mașinile să înregistreze întârzieri mari la destinație”, a mai adăugat Ion Zaharia, precizând că, pentru că există foarte mulți clienți fideli, firma a dezvoltat un sistem de abonament, biletul cu anticipație, prin care clientul își rezerva locul la o anumită cursă.

Începând cu sfârșitul anului 2017 și până în prezent, CDI Transport Intern și International s-a axat pe curse regulate speciale, încheiate cu clienți pentru transportul angajaților TESA și muncitori din localitățile limitrofe și București, raza de colectare a angajaților extinzându-se la 100 km, din cauza lipsei forței de muncă.

În final, secretul succesului CDI Transport Intern și International este munca. „Noi am muncit mult. Nimic nu este din întâmplare”, a concluzionat administratorul companiei.

Votează transportatorul de persoane al anului AICI.

Meda IORDAN

meda.iordan@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.